FORMATION OF ENGLISH GRAMMATICAL COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS USING EDUCATIONAL STRATEGIES

Автор(и)

  • Iryna Kornieieva

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.300097

Ключові слова:

англомовна граматична компетентність; майбутні учителі; труднощі у формуванні англомовної граматичної компетентності; навчальні стратегії; когнітивні стратегії; заклади вищої освіти

Анотація

У пропонованій статті нами було досліджено зміст, структуру та особливості формування англомовної граматичної компетентності у майбутніх учителів. Визначено поняття граматичної компетентності, аспекти, які вона включає (морфологічний, лексичний, фонетичний, синтаксичний, орфографічний); окреслено вміння та навички використання граматичних явищ у мовленнєвій діяльності в різних мовленнєвих ситуаціях; оволодіння граматичними поняттями і правилами, засобами вираження граматичних категорій; усвідомлення стилістичних особливостей іноземної мови; основні її компоненти: граматичні навички (репродуктивні та рецептивні), граматичні знання, граматична усвідомленість. Розкрито поняття активного та пасивного граматичних мінімумів.

Визначено труднощі формування граматичної компетентності, які зумовлені віковими, психологічними, індивідуальними особливостями майбутніх учителів; іноземною мовою, що вивчається та умовами навчання. Дано визначення терміна навчальна стратегія, розглянуто різні класифікації та визначено їх роль у навчальному процесі.

Виокремлено концептуальну базу формування англомовної граматичної компетентності, зокрема таких принципових положень сучасної стратегії її формування: процес формування англомовної граматичної компетентності організовується як модель реальної комунікації, передбачає створення автентичних умов процесу соціалізації студентів, відбувається з урахуванням індивідуальних навчальних стилів майбутніх фахівців і їх навчальних стратегій в межах формування комунікативної компетентності та стимулює розвиток у студентів мовленнєвої, розумової, пізнавальної активності та створює “картину світу” для формування мовної особистості майбутніх учителів.

Біографія автора

Iryna Kornieieva

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри філології та перекладу Київського національного університету технологій та дизайну

Посилання

Abdukarimova, A. (2021). Deductive and inductive approaches to teaching grammar. Preceding of international scientific-practical conference on “cognitive research in education”. Vol. 5, No. 1. pp. 372–376. [in English].

Afonchenko, M. (2023). Using pedagogical tasks in professional training of future foreign language teachers to develop studentʼs social competence. Youth and market. Monthly scientific pedagogical journal. Drogobych. Vol. 9 (217). p. 160. [in Ukrainian].

Alikhonova, D. (2020). Features of the Formation of Grammatical Competence. International Journal of Progressive Sciences and Technologies. Vol. 20, No. 2. pp. 121–125. [in English].

Chamot, A. (1990). The Learning Strategies of ESL Students. In A. Wenden and J. Rubin (eds). Learner Strategies in Language Learning. New York: Prentice Hall. 243 p. [in English].

Kholod, I.V. (2018). Methodology of teaching English: educational and methodological manual for students of higher institutions. Uman. pp. 57–61. [in Ukrainian].

Kybai, M. (2023). The process of forming information and communicative competence of students in the process of learning a foreign language with the help of the application of information technologies. Youth and market. Monthly scientific pedagogical journal. Drogobych. Vol. 10 (218). p. 131. [in Ukrainian].

Malukhyn, O.V. (2015). The essence of the “learning strategy” phenomenon in the professional training of students of philology majors. Bulletin of Chernihiv National University. Series: Pedagogical sciences. No. 135. pp. 120–123. [in Ukrainian].

Nikolayeva, S.Yu. (Ed.). (2013). Methods of teaching foreign languages and cultures: theory and practice: a textbook for students of linguistic universities. Kyiv, 590 p. [in Ukrainian].

Oxford, R.L. (1990). Language Learning Strategies. Boston: Heinle and Heinle Publishers. 343 p. [in English].

Oxford, Rebecca L. (1990). Language Learning Strategies – What Every Teacher Should Know. Boston: Heinle and Heinle Publishers. 342 p. [in English].

Shemuda, M.G. (2012). Formation of foreign language grammatical competence: influencing factors. Scientific notes. Series: Philology. No. 27. pp. 357–358. [in Ukrainian].

Vovk, O.I. (2008). Formation of English grammar competence of future teachers. Candidateʼs thesis. Kyiv, 276 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-31

Номер

Розділ

Статті