FORMATION OF ENGLISH GRAMMATICAL COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS USING EDUCATIONAL STRATEGIES
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.300097Ключові слова:
англомовна граматична компетентність; майбутні учителі; труднощі у формуванні англомовної граматичної компетентності; навчальні стратегії; когнітивні стратегії; заклади вищої освітиАнотація
У пропонованій статті нами було досліджено зміст, структуру та особливості формування англомовної граматичної компетентності у майбутніх учителів. Визначено поняття граматичної компетентності, аспекти, які вона включає (морфологічний, лексичний, фонетичний, синтаксичний, орфографічний); окреслено вміння та навички використання граматичних явищ у мовленнєвій діяльності в різних мовленнєвих ситуаціях; оволодіння граматичними поняттями і правилами, засобами вираження граматичних категорій; усвідомлення стилістичних особливостей іноземної мови; основні її компоненти: граматичні навички (репродуктивні та рецептивні), граматичні знання, граматична усвідомленість. Розкрито поняття активного та пасивного граматичних мінімумів.
Визначено труднощі формування граматичної компетентності, які зумовлені віковими, психологічними, індивідуальними особливостями майбутніх учителів; іноземною мовою, що вивчається та умовами навчання. Дано визначення терміна “навчальна стратегія”, розглянуто різні класифікації та визначено їх роль у навчальному процесі.
Виокремлено концептуальну базу формування англомовної граматичної компетентності, зокрема таких принципових положень сучасної стратегії її формування: процес формування англомовної граматичної компетентності організовується як модель реальної комунікації, передбачає створення автентичних умов процесу соціалізації студентів, відбувається з урахуванням індивідуальних навчальних стилів майбутніх фахівців і їх навчальних стратегій в межах формування комунікативної компетентності та стимулює розвиток у студентів мовленнєвої, розумової, пізнавальної активності та створює “картину світу” для формування мовної особистості майбутніх учителів.
Посилання
Abdukarimova, A. (2021). Deductive and inductive approaches to teaching grammar. Preceding of international scientific-practical conference on “cognitive research in education”. Vol. 5, No. 1. pp. 372–376. [in English].
Afonchenko, M. (2023). Using pedagogical tasks in professional training of future foreign language teachers to develop studentʼs social competence. Youth and market. Monthly scientific pedagogical journal. Drogobych. Vol. 9 (217). p. 160. [in Ukrainian].
Alikhonova, D. (2020). Features of the Formation of Grammatical Competence. International Journal of Progressive Sciences and Technologies. Vol. 20, No. 2. pp. 121–125. [in English].
Chamot, A. (1990). The Learning Strategies of ESL Students. In A. Wenden and J. Rubin (eds). Learner Strategies in Language Learning. New York: Prentice Hall. 243 p. [in English].
Kholod, I.V. (2018). Methodology of teaching English: educational and methodological manual for students of higher institutions. Uman. pp. 57–61. [in Ukrainian].
Kybai, M. (2023). The process of forming information and communicative competence of students in the process of learning a foreign language with the help of the application of information technologies. Youth and market. Monthly scientific pedagogical journal. Drogobych. Vol. 10 (218). p. 131. [in Ukrainian].
Malukhyn, O.V. (2015). The essence of the “learning strategy” phenomenon in the professional training of students of philology majors. Bulletin of Chernihiv National University. Series: Pedagogical sciences. No. 135. pp. 120–123. [in Ukrainian].
Nikolayeva, S.Yu. (Ed.). (2013). Methods of teaching foreign languages and cultures: theory and practice: a textbook for students of linguistic universities. Kyiv, 590 p. [in Ukrainian].
Oxford, R.L. (1990). Language Learning Strategies. Boston: Heinle and Heinle Publishers. 343 p. [in English].
Oxford, Rebecca L. (1990). Language Learning Strategies – What Every Teacher Should Know. Boston: Heinle and Heinle Publishers. 342 p. [in English].
Shemuda, M.G. (2012). Formation of foreign language grammatical competence: influencing factors. Scientific notes. Series: Philology. No. 27. pp. 357–358. [in Ukrainian].
Vovk, O.I. (2008). Formation of English grammar competence of future teachers. Candidateʼs thesis. Kyiv, 276 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.