ФОРМУВАННЯ КОНСТРУКТОРСЬКО-ТЕХНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ПРОЄКТУВАННЯ ШВЕЙНИХ ВИРОБІВ

Автор(и)

  • Галина Мельник
  • Галина Ліщинська-Кравець

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.300098

Ключові слова:

конструкторсько-технологічна компетенція; професійна підготовка; художньо-творчий потенціал педагога; освітній процес; дисципліни професійного циклу

Анотація

У статті розглядаються питання, повʼязані з проблемами формування конструкторсько-технологічної компетентності в університеті та художньо-творчого спрямування майбутніх учителів технологій на основі проєктування швейних виробів. Специфіка педагогічної діяльності майбутнього вчителя технології вимагає підготовки не тільки психологічної, педагогічної та методичної, а й спеціалізованої конструкторсько-технологічної. Формування конструкторсько-технологічних компетентностей майбутніх учителів технологій у процесі навчання у закладах вищої освіти визначається цілями, завданнями, характером майбутньої професійної діяльності та становить єдність теоретичної, практичної та мотиваційної готовності і здатності випускника закладу вищої педагогічної освіти здійснювати цю діяльність.

Біографії авторів

Галина Мельник

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри технологічної та професійної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Галина Ліщинська-Кравець

старший викладач кафедри технологічної та професійної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bibik, N.M. (2004). Kompetentnisnyi pidkhid: refleksyvnyi analiz zastosuvannia [Competency approach: reflective analysis of application]. Competency approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives: library of educational policy. Kyiv, pp. 47–52. [in Ukrainian].

Bubnova, M.Iu. (2010). Hotovnist maibutnikh uchyteliv matematyky do profesiinoi diialnosti [Readiness of future mathematics teachers for professional activity]. Didactics of mathematics: problems and research: international. coll. of science works. Vol. 33. Donetsk, pp. 17–20. [in Ukrainian].

Innovatsiini tekhnolohii navchannia: navch. posibn. dlia stud. vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladiv [Innovative learning technologies: training. manual for students higher technical educational institutions]. (Ed.). Bakhtiiarova Kh.Sh, Aristova A.V.; Kyiv, 2017. 172 p. [in Ukrainian].

Kobernyk, O.M. (2009). Tekhnolohichna osvita v Ukraini v konteksti zaprovadzhennia kompetentnisnoho pidkhodu [Technological education in Ukraine in the context of the introduction of the competence approach]. Profesiine stanovlennia osobystosti: problemy i perspektyvy: mater. V mizhnar. naukovo-prakt. konferentsii – Professional development of personality: problems and prospects: Proceedings V International scientific and practical conferences. Khmelnytskyi, pp. 87–92. [in Ukrainian].

Semychenko, V.A. (2007). Problemy i priorytety profesiinoi pidhotovky [Technological education in Ukraine in the context of the introduction of the competence approach. Vol. 1. pp. 119–127. [in Ukrainian].

Chornous, V. (2012). Tvorchi zdibnosti osobystosti: vyznachennia, sutnist, struktura [Problems and priorities of professional training]. Pedagogical discourse: coll. of science works. No. 5. pp. 82–89. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-31

Номер

Розділ

Статті