ІНШОМОВНА ОСВІТА В КОНТEКСТІ ЗАСАД ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ ЩОДО РОЗВИТКУ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У СФЕРІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.300102Ключові слова:
англійська мова; заклади вищої освіти; іншомовна освіта; проєкт “Шкільний учитель нового покоління”; комунікативна компетентність; майбутній учитель англійської мови; здобувач вищої освіти; Школа поліглотів; Університет обдарованої дитиниАнотація
У статті розглянуто іншомовну освіту в контeксті засад державної політики щодо розвитку англійської мови у сфері вищої освіти. Проаналізовано документ “Методичні рекомендації щодо забезпечення якісного вивчення, викладання та використання англійської мови у закладах вищої освіти України” крізь призму теорії і практики іншомовної освіти. Схарактеризовано пілотний проєкт “Шкільний учитель нового покоління”, який успішно упроваджено в низці закладів вищої освіти, зокрема й у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника. Наведено приклади освітніх стратегій іншомовної освіти, які слугують забезпеченню якісного вивчення, викладання та використання англійської мови у закладах вищої освіти України.
Посилання
Harapko, L.I. (2021). Kontseptualni zasady zarubizhnoi inshomovnoi osvity u naukovomu dyskursi ukrainskoi komparatyvistyky [Conceptual foundations of foreign foreign language education in the scientific discourse of Ukrainian comparative studies]. Youth & market. No. 4 (190). pp. 157–162. [in Ukrainian].
Derzhavna polityka shchodo rozvytku anhliiskoi movy u sferi vyshchoi osvity [State policy regarding the development of the English language in the field of higher education]. Available at: osvita.gov.ua/2023/07/derzhavna-polityka-shhodo-rozvytku-anglijskoyi-movy-u-sferi-vyshhoyi-osvity/ [in Ukrainian].
Zaproponovani zminy do OPP “Serednia osvita (anhliiska mova i literatura)” (redaktsiia 2023/24 r.) [Proposed changes to the OPP “Secondary education (English language and literature)” (edition 2023/24)]. Available at: https://kaf.pnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/89/2023/12/zminy-do-opp-serednia-osvita-anhlijska-mova-i-literatura_proekt-2023-24.pdf [in Ukrainian].
Zasady derzhavnoi polityky shchodo anhliiskoi movy u vyshchii osviti [Principles of state policy regarding the English language in higher education]. Available at: https://knute.edu.ua/file/NjY4NQ==/9024762ed731fd9506465b77ec7bcc12.pdf [in Ukrainian].
Metodychni rekomendatsii shchodo zabezpechennia yakisnoho vyvchennia, vykladannia ta vykorystannia anhliiskoi movy u zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy [Methodological recommendations for ensuring quality study, teaching and use of the English language in higher education institutions of Ukraine]. Available at: https://mon.gov.ua/ [in Ukrainian].
Melnyk, R. (2018). Inshomovna osvita v Ukraini: osnovni tendentsii modernizatsiinykh protsesiv [Foreign language education in Ukraine: main trends of modernization processes]. Philological discourse. No. 8. pp. 157–165. [in Ukrainian].
Nikolaieva, S.Yu. (2016). Mizhkulturna inshomovna osvita v Ukraini: kliuchovi problemy [Intercultural foreign language education in Ukraine: key problems]. Foreign languages. No. 2. pp. 3–9. [in Ukrainian].
Sekret, I.V. (2010). Inshomovna profesiina kompetentnist: problema vyznachennia [Foreign language professional competence: the problem of definition]. Available at: http://vuzlib.com/content/view/322/84 [in Ukrainian].
Stavytska, I.V. (2013). Inshomovna kompetentnist: mistse definitsii u terminolohichnomu poli suchasnykh naukovykh sudzhen [Foreign language competence: the place of definition in the terminological field of modern scientific judgments]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. No. 4 (30). pp. 280–286. [in Ukrainian].
Trukhan, O. (2019). Metodyka ta stratehii vykladannia inozemnykh mov v umovakh inkliuzii [Methods and strategies of teaching foreign languages in conditions of inclusion]. Teaching foreign languages in Ukraine and abroad: experience and challenges. Materialy mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, Ivano-Frankivsk, 21–22 bereznia 2019 r. – Proceedings of the international scientific and practical conference, Ivano-Frankivsk, March 21–22, 2019. (pp. 290–293). Ivano-Frankivsk. [in Ukrainian].
Universytet obdarovanoi dytyny [University of the gifted child]. Available at: https://kidsuniver.blogspot.com/. [in Ukrainian].
Chorna, V. (2021). Osoblyvosti inshomovnoi komunikatyvnoi kompetentnosti v udoskonalenni fakhovoi diialnosti vchytelia inozemnoi movy [Peculiarities of foreign language communicative competence in improving the professional activity of a foreign language teacher]. Kaleidoscope of languages. No. 5 (200). pp. 81–84. [in Ukrainian].
Cimermanova, I. (2017). English language pre-service and in-service teachersʼ self-efficacy and attitudes towards integration of students with learning difficulties. Available at: https://sciendo.com/article/10.1515/jolace-2017-0002 [in English].
New Generation School Teacher. Available at: https://ngschoolteacher.wixsite.com/ngscht [in English].
The European Indicator of Language Competence. Available at: https://eur-lex.europa.eu/EN/legal-content/summary/the-european-indicator-of-language-competence.html#:~:text=The%20purpose%20of%20the%20indicator,skills%20in%20each%20 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.