НАПРЯМИ ПРОСВІТНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ І. ЮЩУКА (1987–2017 рр.)
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.300109Ключові слова:
І. Ющук; мовознавець; педагог; просвітництво; просвітницька діяльність; напрям діяльностіАнотація
У статті висвітлено аспекти просвітницької діяльності І. Ющука та її напрямів. Зазначено, що в умовах сьогодення спостерігається підвищена увага вчених до історико-педагогічних проблем нашої держави. Наголошено, що вивчення, осмислення й перепрочитання біографії і творчого шляху педагогічних персоналій є надзвичайно важливим.
Подано визначення понять “просвітництво”, “просвітницька діяльність” і “напрям діяльності”. Зазначено, що просвітництво є ідеєю залежності суспільного прогресу від поширення освіти, а просвітницька робота ставить перед собою ціль “просвітити”, надати певні знання, передові ідеї особистості, які допомогли б їй зростати духовно. Наголошено, що напрям діяльності є конкретним видом дій у межах певної галузі, який спрямований на виконання певних завдань.
Висвітлено напрями просвітницької діяльності І. Ющука – відомого українського мовознавця, літературознавця, педагога перекладача творів сербських, хорватських, лужицьких і словенських письменників, професора, автора понад тридцяти підручників і тридцяти навчальних посібників із української мови. На основі біографічних фактів педагога виокремлено вісім напрямів просвітницької діяльності мовознавця. Коротко схарактеризовано кожен із них.
Посилання
Bohdanov, I.T. (Ed.). (2020). Heneza providnytstva v osviti: monohrafiya [The genesis of leadership in education]. Kyiv, 478 p. [in Ukrainian].
Danylenko, V.M. (2018). Ukrayina v 1985–1991 rr.: ostannia hlava radyanskoyi istoriyi [Ukraine in 1985–1991: the last chapter of Soviet history]. Kyiv, 278 p. [in Ukrainian].
Deklaratsiya pro derzhavnyy suverenitet Ukraiiny [Declaration on the state sovereignty of Ukraine]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/55-12#Text [in Ukrainian].
Nadyezhdina, I.M. (2019). Prosvitnytsko-pedahohichna diyalnist intelihentsiyi na pivdni Ukraiiny (druha polovyna ХІХ – pochatok ХХ stolittya) [Educational and pedagogical activity of the intelligentsia in the south of Ukraine (second half of the 19th – beginning of the 20th century)]. Candidateʼs thesis. Kherson, Ternopil, 285 p. [in Ukrainian].
Osobystyi rukopysnyi shchodennyk I. Yushchuka № 34 [Personal handwritten diary of I. Yushchuk No. 34]. Personal archive of I. Yushchuk. Kept in the scientistʼs family. 51 sheets. [in Ukrainian].
Osobystyy rukopysnyy shchodennyk I. Yushchuka № 35 [Personal handwritten diary of I. Yushchuk No. 35]. Personal archive of I. Yushchuk. Kept in the scientistʼs family. 53 sheets. [in Ukrainian].
Osobystyy rukopysnyy shchodennyk I. Yushchuka № 37 [Personal handwritten diary of I. Yushchuk No. 37]. Personal archive of I. Yushchuk. Kept in the scientistʼs family. 49 sheets. [in Ukrainian].
Pavlychko, D.V. (2019). Spohady [Memoirs]. In 6 Vol., Vol. 5. Kyiv, 712 p. [in Ukrainian].
Pasemko, I. (2018). Klub shanuvalnykiv ukrayinskoyi movy [Club of fans of the Ukrainian language]. The Word of Enlightenment. No. 42 (990). p. 12. [in Ukrainian].
Yushchuk, I.P. Yushchuk, I.P. Onishchuk, M.V. & Omelchenko, H.O. (2013). Strakhitlyvyi zlochyn imperiyi [A terrible crime of empire]. No. 2. Kyiv, 24 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.