ЦИФРОВІ СЕРВІСИ НА УРОКАХ “ДИЗАЙН І ТЕХНОЛОГІЇ” : ПРОБЛЕМИ, РЕАЛІЇ, ПЕРСПЕКТИВИ

Автор(и)

  • Наталя Смолянюк
  • Тетяна Собченко
  • Альона Сирота

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.301644

Ключові слова:

молодші школярі; дистанційне навчання; цифрові сервіси; “Дизайн і технології”.

Анотація

На основі науково-педагогічних джерел та узагальнення досвіду вчителів початкової школи нами окреслено проблеми, що виникли з переходом на дистанційне навчання; конкретизовано труднощі викладання навчального предмету “Дизайн і технології” в режимі онлайн (враховуючи особливості структури цих уроків); визначено, які фактори сприяли поступовому подоланню труднощів проведення онлайн-уроків “Дизайн і технології”; окреслено дидактичні можливості різних цифрових сервісів для реалізації завдань навчального предмету; схарактеризовано переваги та перспективи навчання онлайн.

Біографії авторів

Наталя Смолянюк

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики викладання природничо-математичних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди

Тетяна Собченко

доктор педагогічних наук, професор кафедри освітології та інноваційної педагогіки Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди

Альона Сирота

магістр факультету початкового навчання Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди

Посилання

Nikulochkina, O. & Shumada, R. (2023). Deiaki aspekty orhanizatsii dystantsiinoho navchannia uchniv pochatkovykh klasiv u suchasnykh realiiakh [Some aspects of the organization of distance learning for primary school students in modern realities]. Youth & market. Vol. 11–12 (219–220). pp. 76–81. Available at: http://mir.dspu.edu.ua/issue/view/17608 [in Ukrainian].

Oliinyk, L.M. (2021). Zasoby ta instrumentarii dystantsiinoho navchannia v pochatkovii shkoli [Means and tools of distance learning in primary school]. A study guide. Mykolaiv, 40 p. Available at : https://znayshov.com/News/Details/navchalnometodychni_posibnyky_dlia_pedahohichnykh_pratsivnykiv/12 [in Ukrainian].

Osvita v umovakh voiennoho stanu (2022). [Education under martial law: information and analytical

collection]. Kyiv, 358 p. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/serpnevakonferencia/2022/Mizhn.serpn.ped.nauk-prakt.konferentsiya/Inform-analityc.zbirn-Osvita.Ukrayiny.v.umovakh.voyennoho.stanu. 22.08.2022.pdf. [in Ukrainian].

Osvita v umovakh pandemii u 2020/2021 rotsi: analiz problem i naslidkiv (2021). [Education in the context of the pandemic in 2020/2021: analysis of problems and consequences]. Public organization “Center for Social Research”. Available at: https://cedos.org.ua/researches/osvita-v-umovah-pandemiyi-analiz-problem-i-naslidkiv/ [in Ukrainian].

Poradnyk z pytan orhanizatsii osvitnoho protsesu v pochatkovykh klasakh zakladiv zahalnoi serednoi osvity (2022). [Advisor on the organization of the educational process in primary schools of general secondary education]. Proceedings of the instructional and methodological meeting “Primary education in new realities: experience, risks and prospects”. Uzhhorod, 81 p. Available at: https://znayshov.com/News/Details/navchalno-metodychni_posibnyky_dlia_pedahohichnykh_pratsivnykiv/12. [in Ukrainian].

Smolianiuk, N. & Domylivska, Yu. Pedahohichna vzaiemodiia z batkamy uchniv pochatkovoi shkoly na platformi CLASS DOJO [Pedagogical interaction with parents of primary school students on the CLASS DOJO platform]. Scientific trends of the post-industrial society: Proceedings II International Scientific Conference, Zaporizhzhia, December 3. 2021. Vinnytsia, 2021. Vol. 3. pp. 47–49. Available at: https://dspace.hnpu.edu.ua/items/7df8e5e5-d5c7-4e36-82cf-212cb4673858 [in Ukrainian].

Sobchenko, T.M. & Zhelizniak, O.A. (2023). Praktychne vykorystannia tsyfrovykh servisiv v osvitnomu protsesi zakladiv vyshchoi pedahohichnoi osvity yak pedahohichna problema [Practical Use of Digital Services in the Educational Process of Higher Pedagogical Education Institutions as a Pedagogical Problem]. Collection of scientific papers “Socio-economic relations in the digital society”. Issue 3 (49). pp. 63–75. Available at: https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/1834004 [in Ukrainian].

Hamiton, B. (2015). Іntegraiting Technology in the Classroom: Tools to Meet the Need of Every Student International Society for Thecnolodgy of Education Eugene, Oregon, Arligton, Virginia. 250 p. [in Ukrainian].

Umaschi Bers Marina (2012). Designing Digital Experiences for Positive Youth Development: from Playpen to Playground Oxford University Press, 199 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-02

Номер

Розділ

Статті