ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ СУЧАСНИХ ВИКЛИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.301658Ключові слова:
майбутні вихователі закладів дошкільної освіти; професійна компетентність; соціальна компетентність; професійна підготовка; взаємодія; міжособистісна взаємодія; педагогічна взаємодія; спілкування; командна роботаАнотація
У статті досліджено теоретико-методологічні засади формування соціальної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти в умовах сучасних викликів. Представлено трактування науковцями ключових понять дослідження і на цій основі – авторське розуміння феномену соціальної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Аналіз наукових джерел показав вагомість міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня для здійснення майбутніми вихователями ефективної професійної діяльності в умовах сучасних закладів дошкільної освіти.
Посилання
Voloshenko, M. (2018). Osoblyvosti spilkuvannya v pedahohichnykh zakladakh vyshchoyi osvity [Peculiarities of communication in pedagogical institutions of higher education]. Science and Education, Vol. 11–12, pp. 64–67. Available at: https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2018/11_12_2018/10.pdf [in Ukrainian].
Grishko-Dunaevska, V.A. (2015). Osnovni pidkhody do vyvchennya problemy vzayemodiyi v naukovo-psykholohichniy literaturi [Basic approaches to studying the problem of interaction in scientific and psychological literature]. Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Service of Ukraine, Vol. 1, pp. 56–69. [in Ukrainian].
Grudinin, B.O. (2014). Pedahohichna vzayemodiya: vymohy v konteksti osobystisno oriyentovanoyi osvitnoyi paradyhmy [Pedagogical interaction: requirements in the context of a person-oriented educational paradigm]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, Vol. 5 (39), pp. 245–255. [in Ukrainian].
Kozubovska, I., Rozlutska, G. & Savko, O. (2021). Vzayemodiya shkoly i rodyny u vykhovanni molodshykh shkolyariv: vitchyznyanyy i zarubizhnyy dosvid [Interaction between school and family in the education of younger school children: national and foreign experience]. Uzhhorod, 28 p. [in Ukrainian].
Kosovska, A.O. (2021). Komandna robota yak skladova orhanizatsiyi navchannya ditey z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Teamwork as a component of the organization of education of children with special educational needs]. Current issues of correctional education (pedagogical sciences), Vol. 17, pp. 163–176. [in Ukrainian].
Podberezskyi, M. (2011). Kharakterystyka osoblyvostey pedahohichnoyi vzayemodiyi [Characteristics of pedagogical interaction features]. Bulletin of the Dnipropetrovsk University named after Alfred Nobel, Vol. 2 (2), pp. 31–35. [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennya profesiynoho standartu “Vykhovatel zakladu doshkilnoyi osvity” [On the approval of the professional standard “Preschool teacher”]. Order of the Ministry of Economy of Ukraine No. 755-21 dated October 19. 2021. Available at: https://mon.gov.ua [in Ukrainian].
Rohova, T.V. (2022). Komandna robota pedahohichnoho kolektyvu yak zaporuka rozvytku uchasnykiv osvitnoho protsesu [Team work of the teaching staff as a guarantee of the development of participants in the educational process]. Psychological and pedagogical problems of higher and secondary education in the conditions of modern challenges: theory and practice: materials of the VI International Scientific and Practical Conference. Kharkiv, pp. 428–432. [in Ukrainian].
Sytnik, S.V. (2015). Kontseptualni osoblyvosti mizhosobystisnoyi vzayemodiyi [Conceptual features of interpersonal interaction]. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, III(36), Vol. 74, pp. 96–99. [in Ukrainian].
Smolyuk, S. (2022). Sutnisnyy analiz ponyattya “mizhosobystisnoyi vzayemodiyi” vykhovatelya zakladu doshkilnoyi osvity [Substantive analysis of the concept of “interpersonal interaction” of a preschool teacher]. Acta Paedagogiсa Volynienses, Vol. 1, pp. 118–122. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.