СВІТОГЛЯДНІ ПЕРЕДУМОВИ МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ В КИТАЇ ЗА УЧАСТЮ ГРИ НА ІДІОФОНАХ ТА МЕМБРАНОФОНАХ: ДИДАКТИЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Пен Бохан
  • Оксана Довгань

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.301731

Ключові слова:

мистецтво; музичне мистецтво; професійна компетентність; фахова підготовка; учитель; освітній процес; світоглядні традиції Китаю; рефлексивна культура особистості.

Анотація

У статті ставиться питання просвітницької ролі традиційних для Китаю релігійних та філософських канонів, що в музично-педагогічній практиці покликані забезпечувати осягнення духовного сенсу світобуття людини. Маючи багатовікову історію, китайська культура наснажена ідеями конфуціанства (парадигма “шлях праведності”), індуїзму (парадигма “шлях відданості”) та буддизму (парадигма “шлях пробудження”), що не може не бути врахованим при розгляді алгоритмів творення сучасної китайської національної музичної освіти. Зокрема, прицільний розгляд має виховна роль найдавніших китайських ударних інструментів – ідіофонів та мембранофонів, – музикування на яких найбільшою мірою здатне залучати учнів до творення безпосереднього звʼязку з етнонаціональними традиціями духовного зростання людини. Звідси – = потреба у програмуванні особливої функціональної моделі музично-освітньої практики.

Біографії авторів

Пен Бохан

аспірант кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва за спеціальністю 011 “Педагогічні науки”  Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Оксана Довгань

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Посилання

Antoshko, M. (2020). Vplyv kytaiskoi filosofii na muzychnu kulturu krainy [The Influence of Chinese Philosophy on the Musical Culture of the Country]. Bulletin of the National Academy of Leading Personnel in Culture and Arts. No. 3, pp. 178–182. [in Ukrainian].

Vovk, S. (2008). Svitorozuminnia v mizhdystsyplinarnomu konteksti synerhetyky [World Understanding in the Interdisciplinary Context of Synergetics]. Philosophical Sciences: Collection of Scientific Papers. Sumy, pp. 3–8. [in Ukrainian].

Zhao, J. (2019). Pratsi myslyteliv davnoho Kytaiu yak svidchennia stanovlennia muzychnoi pedahohiky, estetyky ta krytyky [Works of Ancient Chinese Thinkers as Evidence of the Formation of Music Pedagogy, Aesthetics, and Criticism]. Ukrainian Music. No. 3–4 (33–34), pp. 117–124. [in Ukrainian].

Zhelanova, V. (2023). [Key Milestones in the Genesis of Music Education in China]. Bulletin of Science and Education (Series “Philology”, Series “Pedagogy”, Series “Sociology”, Series “Culture and Art”, Series “History and Archaeology”). No. 4(10), pp. 459–468. [in Ukrainian].

Klochko, M. (2008). Psykhobiolohichni interpretatsii fenomena spryiniattia “bozhestvennoho” [Psychobiological Interpretations of the Perception Phenomenon of the “Divine”]. Philosophical Sciences: Collection of Scientific Papers. Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko, pp. 198–211. [in Ukrainian].

Li, W. (2020). Natsionalna muzychna osvita v multykulturnii perspektyvi [National Music Education in a Multicultural Perspective]. Contemporary Music. No. 1. 李文泽. 多元文化视野下的民族声乐教育.当代音乐2020 年第1 期. [in Chinese].

Mykhailichenko, O. (2004). Osnovy zahalnoi ta muzychnoi pedahohiky: teoriia ta istoriia : navch. posibnyk dlia studentiv muzychnykh spetsialnostei [Fundamentals of General and Music Pedagogy: Theory and History: a Manual for Students of Music Specialties]. Sumy, 210 p. [in Ukrainian].

Protero, S. (2022). Visim relihii, shcho panuiut u sviti: chomu yikhni vidminnosti maiut znachennia [Eight Religions Ruling the World: Why Their Differences Matter]. (Trans. from English V. Punko,). Kyiv, 464 p. [in Ukrainian].

Sun, Y. (2023). Rozvytok muzychnoi osvity v Kytai: filosofskyi aspekt [Development of Music Education in China: Philosophical Aspect]. Current Problems of Humanities. Drohobych State Pedagogical University. Drohobych, pp. 270–274. [in Ukrainian].

Sukhodubova, H. (2008). Samorozuminnia i refleksiia yak diialnist samopiznannia [Self-Understanding and Reflection as Self-Knowledge Activities]. Philosophical Sciences: Collection of Scientific Papers. Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko, pp. 185–190. [in Ukrainian].

Fan, Z. (2017). Osnovni tendentsii rozvytku muzychnoi osvity Kytaiu u KhKh st.: poiednannia tradytsii ta innovatsii [Main Trends in the Development of Music Education in China in the 20th Century: Combining Traditions and Innovations]. Means of Educational and Scientific Research. No. 48, pp. 121–134. [in Ukrainian].

Chen Nangpu. (2019). Kytaiski membranofony ta idiofony v konteksti odnotypnoho instrumentariiu davnikh tsyvilizatsii i narodnykh tradytsii Azii [Chinese Membranophones and Idiophones in the Context of the Instrumentation of Ancient Civilizations and Folk Traditions of Asia]. Candidate’s thesis.

[in Ukrainian].

Zhou, Z. (2018). Osoblyvosti muzychnoho vykhovannia uchniv u shkolakh KNR. Pedahohika ta psykholohiia : zbirnyk naukovykh prats [Features of Music Education of Students in Schools of the PRC]. Pedagogy and Psychology: Collection of Scientific Papers. Kharkiv, Vol. 60, pp. 148–157. [in Ukrainian].

Zhou, Y. (2017). Istorychni peredumovy ta suchasni tendentsii rozvytku muzychno-pedahohichnoi osvity v KNR [Historical Preconditions and Modern Trends in the Development of Music Pedagogical Education in the PRC]. Pedagogy of Forming a Creative Personality in Higher and Secondary Schools. Zaporizhzhia: Class. Private Univ., Vol. 55(108), pp. 18–24. [in Ukrainian].

Yuan, J. (2004). Natsionalna instrumentalna muzyka [National Instrumental Music]. Pekin: People’s Music Publishing House. 袁静芳.袁静芳.民族器乐.北 京:高等教育出版社. 2004. 572 页[in Chinese].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-02

Номер

Розділ

Статті