READINESS FOR FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATION IN A PROFESSIONAL ENVIRONMENT
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.301889Ключові слова:
фахівець; фахова освіта; професійне спілкування; іншомовне середовище; вища освіта.Анотація
Процес переходу до ринкових відносин, нові соціально-економічні умови розвитку Української держави спонукають до змін усіх сторін суспільної дійсності, зокрема і системи освіти. У процесі формування кадрового потенціалу важливим завданням є підготовка студентів до професійного спілкування в іншомовному середовищі. Вона має на меті не тільки підвищення якості мовної освіти, але й повинна сприяти успішній професійній самореалізації і мобільності молодих фахівців в умовах відкритого ринку праці. Найголовнішою ознакою комунікативної компетентності є те, що пріоритетом виступають не самі знання, а вміння студентів застосувати їх на практиці в процесі пошуку рішень проблем у різноманітних ситуаціях (трансформація знань в дії). У сфері професійної діяльності дуже багато залежить від умінь реалізувати себе через спілкування: встановити ділові відносини; повідомити і роз’яснити свої думки і припущення; адекватно зрозуміти своїх колег, керівників і підлеглих; конструктивно врегулювати конфлікт. Випускник освітнього закладу повинен володіти високим рівнем комунікативної компетентності, який дозволяв би йому безперешкодно користуватися іноземною мовою для виконання поточних завдань, майбутнього просування і досягнень.
Питання підготовки майбутніх спеціалістів до фахового спілкування іноземною мовою розглядалося нами у контексті їхньої професійної підготовки у закладі вищої освіти.
Вітчизняні вчені-педагоги вважають комунікативну компетентність однією з найважливіших частин компетенції майбутніх фахівців з вищою освітою. Таким чином, термін “комунікативна компетентність” можна визначити як кінцевий результат навчання та виховання студентів, якому можливо дати оцінку. На основі аналізу психолого-педагогічних джерел з’ясовано, що результативність взаємодії фахівців в іншомовному соціумі залежить від рівня їхньої готовності до професійного спілкування іноземною мовою. У результаті вивчення психолого-педагогічної літератури доведено, що у структурі готовності майбутніх фахівців до професійної діяльності важливе місце займає готовність до професійного спілкування в іншомовному середовищі. Поширеними в системі підвищення кваліфікації виокремили такі тренінги: “Педагогічне спілкування”, “Голосовий тренінг”, “Лекторська майстерність”, “Подолання проблем у педагогічній діяльності”, та ін. Стратегією комунікативного підходу є практична мета підготовки майбутніх спеціалістів з вищою освітою до професійно-комунікативної взаємодії у професійній діяльності завдяки оволодінню іншомовним спілкуванням. Численні дослідження вчених показали, що особистісна орієнтація освітнього процесу, яка передбачає тісну взаємодію викладача і студента, стимулює формування в останніх професійно-діяльнісної компетентності. Таким чином, необхідно забезпечити педагогічні умови, що сприяють розвитку і підтримці у майбутніх фахівців стійкого інтересу до вивчення іноземної мови. Дійшли висновку, що комунікативний підхід до навчання студентів немовних ЗВО іноземної мови сприяє формуванню у них комунікативної компетентності як ключової професійної, впливає на їх світогляд, систему цінностей, вміння мислити.
Посилання
Bieliaieva, O.M. (2015). Lecturer’s skill of a higher school teacher: history and modernity. Word, sign, meaning: problems, innovative solutions: 2nd Annual-Ukrainian. (annual) science-practice conference, Lviv, March 15–17, 2015. Lviv : Lviv National Medical University named after Danylo Halytskyi. Department of Philosophy and Economics, Department of Latin and Foreign Languages, pp. 6–13.
Kalashnik, N., Adamovych, A., Barus, M. & Goliardyk, N. (2021). Regarding research and teaching staff professional development as an integral part of providing quality training for future professionals with higher education. Youth & market. No.1 (187), pp. 64–69.
Kalashnik, N. (2015). Formation of intercultural communicative competence among foreign students in higher medical educational institutions of Ukraine: autoref. thesis for obtaining sciences. candidate degree ped. Sciences: specialist 13.00.07 “Theory and method of education”. Uman, 20 p.
Kalashnik, N., Kravchenko, T., Shastko, I. & Kuzmina, M. (2022). Formation of readiness for foreign language professional-oriented communicative competence of future specialists with higher education. Digitalization and information society, selected issues. Editors: A. Ostenda and T. Nestorenko. University of Technology, Katowice, pp. 192–197.
Kalashnik, N., Kravchenko, V. & Osipenko, N. (2022). Realization of the level of social and cultural competence in the educational environment. Youth & market. No. 3–4 (201–202). pp. 67–72.
Kalashnik, N. (2013). Some aspects of the essence of intercultural communicative competence of future foreign doctors. Methodology and practice of linguistic training of foreign students: coll. materials of the All-Ukrainian science and practice conf. Kharkiv, pp. 87–93.
Kalashnik, N. & Baltremus, V. (2020). Various aspects of competence approach concept in professional training of prospective specialists with higher education. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training: Methodology, Theory, Experience, Problems: Collection of Scientific Papers. Vinnytsia, Issue. 57. pp. 100–107.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.