МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ВІРТУАЛЬНОЇ МОБІЛЬНОСТІ ФАХІВЦІВ ХАРЧОВОЇ ГАЛУЗІ

Автор(и)

  • Лариса Бачієва

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.301892

Ключові слова:

віртуальна мобільність; фахівці харчової галузі; модель формування.

Анотація

У статті визначено, що розвиток інформаційно-комунікативних технологій сприяв створенню нової форми академічної мобільності здобувачів освіти – віртуальної. За результатами теоретичного дослідження сформульовано авторське визначення, розкрито її суть, структуру та характеристики. Стверджено, що формування віртуальної мобільності фахівців як професійно важливої якості особистості викликає необхідність розроблення моделі її формування. Презентована модель формування структури віртуальної мобільності фахівців харчової галузі (мотиваційний, когнітивний, діяльнісний та рефлексивний компоненти), що побудована на засадах формування змісту освіти через структуру галузі промисловості.

Біографія автора

Лариса Бачієва

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, методики та менеджменту освіти Української інженерно-педагогічної академії

Посилання

Artiushenko, A. (2012). Osobystisna mobilnist i yii formuvannia u studentiv ekonomichnoho profiliu v protsesi fizychnoho vykhovannia [Personal mobility and its formation in students of an economic profile in the process of physical education: monograph]. Kyiv, 5 p. [in Ukrainian].

Honcharenko, I., Bohoslavska, A. & Moroz, T. (2020). Konkurentni perevahy zaprovadzhennia proektiv virtualnoi akademichnoi mobilnosti. [Competitive advantages of implementing virtual academic mobility projects]. Economy and innovative development of the national economy. No. 1–2 (82), pp. 5–8. [in Ukrainian].

Kovalenko, O., Briukhanova, N. & Korolova, N. (2019). Metodyka profesiinoho navchannia: dydaktychne proektuvannia [Methodology of professional training: didactic design]. Kharkiv, 80 p. [in Ukrainian].

Pichyk, K., Humenna, O. & Chovniuk, L. (2020). Virtualna mobilnist yak innovatsiinyi pidkhid u navchanni. [Virtual mobility as an innovative approach in education]. Economic Journal Odessa Polytechnic University, No. 4 (14), pp. 42–52. [in Ukrainian].

Svyrydenko, D. (2014). Analiz roli virtualnoi akademichnoi mobilnosti v obgruntuvanni zasad rozvytku suchasnoi vyshchoi osvity [Analysis of the role of virtual academic mobility in substantiating the foundations of the development of modern higher education]. Almanac of Ukrainian Studies. No. 17, pp. 163–165. [in Ukrainian].

Simak, K. (2017). Virtualna akademichna mobilnist studentiv: dosvid Kanady [Virtual academic student mobility: the Canadian experience]. Ukrainian Educational journal, No. 2, pp. 35–40. [in Ukrainian].

Suchasnyi slovnyk inshomovnykh sliv (2006). [Modern dictionary of foreign words]. Kyiv, 453 p. [in Ukrainian].

Sushentseva, L. (2011). Formuvannia profesiinoi mobilnosti maibutnikh kvalifikovanykh robitnykiv u profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladakh: teoriia i praktyka [Formation of professional mobility of future skilled workers in vocational and technical educational institutions: theory and practice]. Kryvyi Rih, 41 p. [in Ukrainian].

Shvydun, L. (2021). Osoblyvosti mobilnosti v umovakh modernizatsii osvitnoi systemy Ukrainy. [Features of mobility in the conditions of modernization of the educational system of Ukraine]. Visnyk of the Lviv University Philosophical Political studies, No. 37, pp. 133–141. [in Ukrainian].

Buchem, I., Konert, J., Poce, A., Carlino, C., Tur, G. & Ubachs, G. (2018). Open Virtual Mobility Brochure [Open Virtual Mobility Brochure]. Available at: https://www.openvirtualmobility.eu/topics/outputs pp. 15–17. [in English].

European Commission (2019). Erasmus+ Programm Guide [Erasmus+ Programm Guide]. Available at: https://ec.europa.eu/ programmes/erasmus-plus/sites/erasmusplus2/files/erasmus-plus-programme-guide-2019_en_0. Pdf. 11 p. [in English].

Op de Beeck, I. & Van Petegem, W. (2013). Virtual mobility: An alternative or complement to physical mobility? ERACON 2011 & 2012 Dual Year Proceedings, Romania, pp. 151–160. Available at: http://i2agora.odl.uni-miskolc.hu/i2agora_home/data/P3_D6_ERACON_Virtual%20mobility_paper. Pdf [in English].

Poce, A., Re, M. R., Amenduni, F. & Valente, M. (2019). MOOC and OERs in a Virtual Mobility Experience. In EMOOCs-WIP, pp. 181–186. [in English].

The Bologna Declaration of 19 June 1999. [The Bologna Declaration of 19 June 1999]. Available at: http://www.bologna-berlin2003.de/pdf/bologna_declaration.pdf. pp. 1–6. [in English].

Wende M. van der. (2010). Internationalization of Higher Education [Internationalization of Higher Education]. Oxford: Elsevier – Academic Press. pp. 540–545. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-02

Номер

Розділ

Статті