ГОТОВНІСТЬ ДО ПРОЄКТНО-КОНСТРУКТОРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ПРОФЕСІЙНА НЕОБХІДНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.301894Ключові слова:
вчитель технологій; готовність; проєктно-конструкторська діяльність; професійна підготовка.Анотація
У статті охарактеризовано сутність та обґрунтовано необхідність формування готовності вчителя технологій до проєктно-конструкторської діяльності як важливої складової професійного становлення сучасного фахівця. Готовність до проєктно-конструкторської діяльності характеризується наявністю у вчителя необхідного потенціалу, що дає змогу самостійно розв’язувати професійно-орієнтовані завдання, пов’язані з проєктуванням об’єктів праці на уроках технологій. Структурними компонентами готовності вчителя технологій до проєктно-конструкторської діяльності виступають мотиваційний, орієнтувальний, операційний, вольовий та оцінювальний.
Посилання
Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of education]. (2008). Academy of Sciences of Ukraine, (Ed.). V.H. Kremen. Kyiv, 1040 р. [in Ukrainian].
Kurach, M.S. & Nyshchak, I.D. (2017). Osoblyvosti navchannia maibutnikh uchyteliv tekhnolohii khudozhnomu proektuvanniu zasobamy kompiuternoi hrafiky. [Peculiarities of training future technology teachers in artistic design using computer graphics]. Scientific Bulletin of the Kremenets Regional Humanitarian and Pedagogical Academy named after Taras Shevchenko. Series: Pedagogy. Kremenets, Vol. 8. рр. 33–41. [in Ukrainian].
Livshun, O.V. (2009). Psykholoho-pedahohichni osoblyvosti formuvannia profesiinoi hotovnosti maibutnoho vchytelia tekhnolohii. [Psychological and pedagogical features of the formation of professional readiness of the future technology teacher]. Science and education: science and practice. journal. No. 7. рр. 134–136. [in Ukrainian].
Moiseiuk, N.Ie. (2006). Hotovnist do profesiinoi diialnosti: sut i shliakhy formuvannia. [Readiness for professional activity: essence and ways of formation]. Modern information technologies and innovative teaching methods in the training of specialists: methodology, theory, experience, problems: coll. of science works. Vol. 12. Kyiv, рр. 364–368. [in Ukrainian].
Moliako, V.O. (1989). Psykholohichna hotovnist do tvorchoi pratsi [Psychological readiness for creative work]. Kyiv, 48 р. [in Ukrainian].
Nyshchak, I.D. (2016). Formuvannia inzhenerno-hrafichnykh umin i navychok maibutnikh uchyteliv tekhnolohii yak psykholoho-pedahohichna problema [Formation of engineering and graphic abilities and skills of future technology teachers as a psychological and pedagogical problem]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies: Scientific journal of the Sumy state. ped. University named after A.S. Makarenko. No. 1 (55). рр. 110–118. [in Ukrainian].
Orshanskyi, L.V. & Nyshchak, I.D. (2011). Kompiuterni tekhnolohii yak zasib rozvytku konstruktorskykh zdibnostei studentiv (na prykladi konstruiuvannia strubtsyny) [Computer technologies as a means of developing students’ design abilities (on the example of clamp construction)]. Collection of scientific papers. Pedagogical sciences. Kherson, Vol. 58. Issue 2. рр. 433–440. [in Ukrainian].
Romanova, H. (2014). Rozvytok hotovnosti pedahohichnykh pratsivnykiv profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladiv do zaprovadzhennia osobystisno-rozvyvalnykh tekhnolohii navchannia [Development of the readiness of pedagogical workers of vocational and technical educational institutions for the introduction of personal development learning technologies]. Scientific Bulletin of the Institute of Vocational and Technical Education of the National Academy of Sciences of Ukraine. Ser.: Professional pedagogy. No. 8. рр. 112–119. [in Ukrainian].
Semychenko, V.A. (2001). Psykholohiia osobystosti [Personality psychology]. Kyiv, 427р. [in Ukrainian].
Tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy [Explanatory dictionary of the Ukrainian language]. (2005). (Ed.).V.S. Kalashnykova. 2nd ed., corrected and supplemented. Kharkiv, 992 р. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.