ЗМІСТ ТА СТРУКТУРА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ ДО ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ У ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Дмитро Нищак

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.301900

Ключові слова:

вчитель технологій; готовність; професійно-педагогічна діяльність; цифрові освітні ресурси; цифрові технології.

Анотація

У статті зроблено спробу дослідити зміст та структуру готовності вчителя технологій до використання цифрових освітніх ресурсів (ЦОР) у професійно-педагогічній діяльності. Зміст готовності педагога до використання ЦОР формується у процесі вивчення комплексу навчальних дисциплін інформатичного циклу (Інформатика, Інформаційні технології в освіті, Захист інформаційних ресурсів та ін.), а також комп’ютерно-орієнтованих навчальних курсів професійного спрямування (Комп’ютерна графіка, Системи автоматизованого проектування та ін.).

Структуру готовності вчителя технологій до використання цифрових освітніх ресурсів у професійно-педагогічній діяльності складають такі взаємопов’язані компоненти: інформаційно-технічна компетентність, педагогічна компетентність, мотивація та відкритість до новацій, стратегічне мислення.

Біографія автора

Дмитро Нищак

аспірант кафедри технологічної та професійної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Zhaldak, M.I. (2011). Systema pidhotovky vchytelia do vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v navchalnomu protsesi [The system of teacher training for the use of information and communication technologies in the educational process]. Scientific journal of the NPU named after M.P. Drahomanov. Series 2: Computer-oriented learning systems. No. 11. рр. 3–15. [in Ukrainian].

Nyshchak, I.D. (2015). Dydaktychni mozhlyvosti informatsiinykh tekhnolohii navchannia u protsesi inzhenerno-hrafichnoi pidhotovky studentiv [Didactic possibilities of information technologies of education in the process of engineering and graphic training of students]. Herald of Cherkasy University. Series: Pedagogical sciences. No. 26 (359). рр. 11–17. [in Ukrainian].

Nyshchak, I.D., Pavlovskyi, Yu.V., Matvisiv, Ya.Ia. & Ulych, A.I. (2022). Rol ta znachennia kompiuternoi hrafiky u protsesi profesiinoho stanovlennia maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia [The role and importance of computer graphics in the process of professional development of future teachers of labor education]. Proceedings. Series: Pedagogical sciences: coll. of science articles. Kyiv.Vol. 153. рр. 105–113. [in Ukrainian].

Nyshchak, I.D. & Yurkiv, M.P. (2023). Dydaktychni pryntsypy vidboru y rozrobky tsyfrovykh osvitnikh resursiv [Didactic principles of selection and development of digital educational resources]. Actual problems of modern pedagogical science and scientific-pedagogical research in the context of integration into the European educational space: collection. of science.works. Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynskyi State Pedagogical University. Vinnytsia. Vol. 18. рр. 76–79. [in Ukrainian].

Zhuk, Yu.O., Sokoliuk, O.M., Dementiievska, N.P. & Pinchuk, O.P. (2012). Orhanizatsiia navchalnoi diialnosti u kompiuterno-oriientovanomu navchalnomu seredovyshchi [Organization of educational activities in a computer-oriented educational environment]. Kyiv, 128 р. [in Ukrainian].

Ramskyi, Yu.S. (2013). Formuvannia informatsiinoi kultury maibutnikh vchyteliv matematyky [Formation of information culture of future teachers of mathematics]. Kyiv, 366 р. [in Ukrainian].

Bykov, V.Iu., Burov, O.Iu., Hurzhii, A.M. et al. (2019). Teoretyko-metodolohichni zasady informatyzatsii osvity ta praktychna realizatsiia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v osvitnii sferi Ukrainy [Theoretical and methodological principles of informatization of education and practical implementation of information and communication technologies in the educational sphere of Ukraine]. Kyiv, 214 р. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-02

Номер

Розділ

Статті