ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ ВДОСКОНАЛЕННЯ ЕСТЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ: ПЕРСПЕКТИВИ ТА ВИКЛИКИ

Автор(и)

  • Галина Генсерук
  • Світлана Калаур
  • Зіновій Стельмащук
  • Анатолій Баньковський
  • Оксана Довгань

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.301905

Ключові слова:

цифрові технології; вища освіта; здобувачі вищої педагогічної освіти; професійна підготовка вчителя; естетична компетентність; естетична компетентність майбутніх педагогів; компетентність; культура особистості; мистецтво; освітні платформи.

Анотація

Дослідження окреслює значення розвитку естетичної компетентності майбутніх педагогів, яка сприяє глибокому осмисленню культурних та мистецьких традицій, естетичних цінностей. Аналіз різних компонентів естетичної компетентності виявив, що інтеграція цифрових інструментів може значно збагатити навчальний процес. Цифрові платформи Google Arts & Culture, Pinterest, Behance, Duolingo, Medium, Instagram, Tinkercad, Headspace, Coursera, Khan Academy, TED-Ed, Artstor, Canva, Google Scholar, Adobe Creative Cloud, Zoom, Reflectly та Trello, були ідентифіковані як ефективні засоби для розвитку мотиваційно-ціннісних, особистісних, когнітивних та рефлективних аспектів естетичної компетентності.

Біографії авторів

Галина Генсерук

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформатики і методики її викладання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Світлана Калаур

доктор педагогічних наук, професор кафедри соціальної роботи та менеджменту соціокультурної діяльності Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Зіновій Стельмащук

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Анатолій Баньковський

заслужений працівник культури України, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Оксана Довгань

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Посилання

Dubaseniuk, O.A. (2014). Innovatsii v suchasnii osviti [Innovations in modern education]. Scientific Bulletin of the South Ukrainian National Pedagogical University named after K.D. Ushynskiy. Ser. “Pedagogical Sciences”, No. 2, Zhytomyr, pp. 12–28. [іn Ukrainian].

Halitsan, O.A., Koicheva, T.I. & Osypova, T.Yu. (2020). Metodychnyi resurs formuvannia estetychnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv humanitarnykh spetsialnostei [Methodical resource for forming the aesthetic competence of future teachers of humanitarian specialties]. Scientific Bulletin of the South Ukrainian National Pedagogical University named after K.D. Ushynskiy. Ser. “Pedagogical Sciences”, No. 1, pp. 7–13. [іn Ukrainian].

Hlazunova, L.O. (2012). Formuvannia estetychnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia-filoloha [Formation of aesthetic competence of the future teacher-philologist]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, No. 6, pp. 268–274. [іn Ukrainian].

Koicheva, T., Halitsan, O. & Lian Tze. (2020). Kryterialnyi pidkhid do formuvannia estetychnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv humanitarnykh spetsialnostei [A criterion approach to the formation of aesthetic competence of future teachers of humanitarian specialties]. Scientific Bulletin of the MNU named after V.O. Sukhomlynskiy. Pedagogical sciences, No. 1 (68), pp. 116–120. DOI: https://doi.org/10.33310/2518-7813-2020-68-1-116-121 [іn Ukrainian].

Masol, L.M. (2015). Khudozhno-pedahohichni tekhnolohii v osnovnii shkoli: iednist navchannia i vykhovannia [Art-pedagogical technologies in primary school: the unity of teaching and upbringing]. Kharkiv. [іn Ukrainian].

Petrunko, O.V. Osvitni innovatsii v Ukraini: problemy vprovadzhennia ta mozhlyvosti optymizatsii [Educational innovations in Ukraine: Problems of implementation and optimization possibilities]. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/33692079.pdf [іn Ukrainian].

Rozhnova, V.M. (2018). Kharakterystyka pidkhodiv do vyznachennia zmistu osnovnykh poniat doslidzhennia problemy rozvytku estetychnoi kompetentnosti maibutnikh vykhovateliv zakladiv doshkilnoi osvity [Characteristics of approaches to defining the content of basic concepts of the problem of aesthetic competence development of future educators of preschool institutions]. Bulletin of the Hlukhiv National Pedagogical University named after Oleksandr Dovzhenko. Pedagogical sciences, No. 37, pp. 32–38. [іn Ukrainian].

Chzhao Zhuiciue & Vodiana V.O. (2023). Analiz strukturnykh komponentiv estetychnoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv [Analysis of structural components of aesthetic competence of future teachers]. Problemy ta perspektyvy rozvytku nauky, osvity, tekhnolohii ta suspilstva v ХХІ stolitti: zbirnyk tez dopovidei mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii – Problems and prospects of the development of science, education, technology and society in the 21st century: a collection of abstracts of reports of the international scientific and practical conference (Bila Tserkva, 30 March 2023 ). Bila Tserkva, pp. 22–24. [in Ukrainian].

Chzhao Zhuisiue, Vodiana, V., Shchur, L., Bankovskyi, A., Mashtaler, I. & Solonynka, T. (2023) [Application of digital technologies in the formation of aesthetic competence of future teachers by means of choreographic art]. Youth & market, No. 9 (217), pp. 135–140. [іn Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-02

Номер

Розділ

Статті