ТЕХНОЛОГІЯ ПРОЄКТУВАННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ: АНАЛІЗ ТЕОРЕТИЧНИХ ПЕРЕДУМОВ І АЛГОРИТМ РЕАЛІЗАЦІЇЇ

Автор(и)

  • Ванда Вишківська
  • Євген Прокоф’єв
  • Ольга Ілішова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.301907

Ключові слова:

освітній процес ЗВО; педагогічна технологія; технологія проектування; проєктна компетентність; алгоритм проєктування.

Анотація

У статті визначено особливості технології  проєктування освітнього процесу як особливої діяльності педагога ЗВО зі створення спеціальних інтелектуальних засобів трансформації освітньо-наукових задумів у виважені рішення. Узагальнено сутність категорії “проєктна компетентність педагога”. Представлено алгоритм проєктування освітнього процесу.

Обґрунтовано, що освітній процес, організований на основі технології проєктування, відрізняється такими якісними характеристиками, як системність, керованість, ефективність, безперервність, структурованість, відтворюваність.

Біографії авторів

Ванда Вишківська

кандидат педагогічних наук, доцент доцент кафедри педагогіки педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова

Євген Прокоф’єв

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри психології і педагогіки Національного університету фізичного виховання і спорту України

Ольга Ілішова

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти Бердянського державного педагогічного університету

Посилання

Antonova, O.Ie. (2015). Pedahohichni tekhnolohii ta yikh klasyfikatsiia yak naukova problema [Pedagogical technologies and their classification as a scientific problem]. Modern technologies in education. Part. 1. Modern learning technologies: Scientific assistant. bibliography indicator Vol. 2. (Ed.). Filimonova T.V., Tarnavska S.V., Oryshchenko I.O. et al. Kyiv, pp. 8–15. [in Ukrainian].

Holubnycha, L.O. (2014). Rozvytok pedahohichnykh tekhnolohii u dydaktychnii nautsi [Development of pedagogical technologies in didactic science]. Pedagogy and psychology. No. 45. pp. 13–23. [in Ukrainian].

Zymivets, N.V. (2015). Formuvannia proektnoi kompetentnosti osobystosti v osvitnomu seredovyshchi shliakhom realizatsii sotsialnykh initsiatyv [Formation of the project competence of the individual in the educational environment through the implementation of social initiatives]. Available at: http://distance.dnu.dp.ua/ukr/conference/2015/osvitniy_dosvid_v_Ukraini/Zi [in Ukrainian].

Kovalchuk, V.I. (2015). Formuvannia proektnoi kompetentnosti uchniv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv: kontseptualna model [Formation of project competence of students of general educational institutions: a conceptual model]. Oleksandr Dovzhenko Hlukhiv national pedagogical university Bulletin Series: Pedagogical Sciences. Vol 28. pp. 26–33. [in Ukrainian].

Kuchai, T., Mukan, N., Opachko, M., Kuchai, O. & Chychuk, A. (2021). Proiektna kompetentnist – odyn iz naivazhlyvishykh oriientyriv u systemi pidhotovky fakhivtsiv [Project competence is one of the most important guidelines in the specialist training system]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. No. 10 (114). pp. 140–147. [in Ukrainian].

Ortynskyi, V.L. Vydy pedahohichnykh tekhnolohii [Types of pedagogical technologies]. Available at: http://pidruchniki.com/17190512/pedagogika/vidi_pedagogichnih_tehnologiy [in Ukrainian].

Palamarchuk, V. & Baranovska, O. (2018). Pedahohichni tekhnolohii navchannia v umovakh Novoi ukrainskoi shkoly: vektor rozvytku [Pedagogical technologies of learning in the conditions of the New Ukrainian School: vector of development]. Ukrainian Pedagogical Journal, Vol. 3. pp. 60–66. DOI: https://doi.org/10.32405/2411-1317-2018-3-60-66 [in Ukrainian].

Podobiedova, T.Yu. (2005). Pidhotovka maibutnikh vchyteliv humanitarnoho profiliu do pedahohichnoho proektuvannia [Preparation of future teachers of the

humanitarian profile for pedagogical design]. Extended abstract of candidate’s thesis. Luhansk, 30 p. [in Ukrainian].

Sushentseva, L. (2016). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii u protsesi pidhotovky maibutnoho profesiino mobilnoho pedahoha profesiinoho navchannia u vyshchomu navchalnomu zakladi (teoretychnyi aspekt) [Innovative pedagogical technologies in the process of training a future professionally mobile teacher of professional training in a higher educational institution (theoretical aspect)]. Proceedings. Series: Problems of the methodology of physical, mathematical and technological education.Vol. 9 (III). pp. 65–70. [in Ukrainian].

Nahorna, N.O. (2019). Zmistova kharakterystyka poniattia “proektno-tekhnolohichna kompetentnist” maibutnikh vchyteliv tekhnolohii [Content characteristics of the concept of “project-technological competence” of future technology teachers]. Scientific notes of the Central Ukrainian State Pedagogical University named after Volodymyr Vynnychenko. Ser.: Pedagogical sciences, Vol. 177 (2). pp. 20–24. [in Ukrainian].

Shevchenko, L.S. (2013). Rozvytok poniattia “pedahohichni tekhnolohii” v pedahohichnii nautsi ta praktytsi [Development of the concept of “pedagogical technologies” in pedagogical science and practice]. Modern information technologies and innovative teaching methods in the training of specialists: methodology, theory, experience, problems. No. 36. pp. 484–490. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-02

Номер

Розділ

Статті