МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО РИСУНКА: ІСТОРИЧНИЙ ДОСВІД ТА СУЧАСНА ПРАКТИКА

Автор(и)

  • Олена Семенова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.302898

Ключові слова:

рисунок; педагогічний рисунок; методика викладання образотворчого мистецтва; дошка для малювання.

Анотація

Стаття присвячена проблемі використання педагогічного рисунка в практиці закладів загальної середньої освіти. З’ясовано важливість використання принципу наочності на уроках образотворчого мистецтва.

Проаналізовано та визначено поняття “педагогічний рисунок”. Розглянуто й визначено засоби, які використовує вчитель образотворчого мистецтва на уроках. У статті здійснено історичний екскурс розвитку педагогічного рисунка в шкільній практиці. Досліджено методику розвитку педагогічного рисунка в різні історичні періоди.

Біографія автора

Олена Семенова

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри образотворчого мистецтва Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Bilhorodska, O.Ie. (2014). Komponenty formuvannia khudozhno-hrafichnykh umin i navychok ditei 6–7-richnoho viku u protsesi obrazotvorchoi diialnosti [Components of the formation of artistic and graphic abilities and skills of 6–7-year-old children in the process of artistic activity]. Science and education. No. 2, pp. 59–64. [in Ukrainian].

Kardashov, V.M. (2007). Teoriia i metodyka vykladannia obrazotvorchoho mystetstva [Theory and methods of teaching fine arts]. Kyiv, 296 p. [in Ukrainian].

Piddubna, O. (2012). Pedahohichnyi maliunok v profesiinii pidhotovtsi vchytelia obrazotvorchoho mystetstva [Pedagogical drawing in the professional training of a fine arts teacher]. Problems of modern teacher training. No. 6 (2), pp. 285–290. [in Ukrainian].

Piddubna, O. M. (2016). Pedahohichnyi maliunok yak osnova profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia obrazotvorchoho mystetstva u protsesi vyvchennia predmetiv “Maliunok” i “Zhyvopys” [Pedagogical drawing as the basis of professional training of the future teacher of fine arts in the process of studying the subjects “Drawing” and “Painting”]. Current issues of art pedagogy. No. 5, pp. 92–96. [in Ukrainian].

Semenova, O. (2022). Rol pedahohichnoho maliunku v prostori suchasnykh tsyfrovykh tekhnolohii [The role of pedagogical drawing in the space of modern digital technologies]. Estetychni zasady rozvytku pedahohichnoi maisternosti vykladachiv mystetskykh dystsyplin : materialy IV Mizhnar. nauk.-prakt. konf., 8–9 kvitnia 2022 r. – Aesthetic principles of the development of pedagogical skills of art teachers: Proceedings of the 4th International scientific and рractical сonference. (рp. 100–104.). Uman. [in Ukrainian].

Sydor, M. (2018). Aspekty piznannia ta ovolodinnia khudozhnim rysunkom yak vyraznoiu formoiu profesiinoho postupu khudozhnyka [Aspects of learning and mastering artistic drawing as an expressive form of the artist’s professional progress]. Youth & market. No. 8 (163), рр. 54–59. [in Ukrainian].

Shpytalova, O.V. (2019). Pedahohichnyi maliunok v systemi profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva [Pedagogical drawing in the system of professional training of future teachers of fine arts]. Young scientist. No. 5 (2), рр. 460–463. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-15

Номер

Розділ

Статті