ВІЗУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ “ФІЗІОЛОГІЯ ЛЮДИНИ” ДЛЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ФІЗКУЛЬТУРНО-СПОРТИВНОГО ПРОФІЛЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.303132

Ключові слова:

візуалізація, способи візуалізації навчального матеріалу, фізіологія людини, майбутній фахівець фізичної культури і спорту

Анотація

У статті розглянуто питання візуалізації навчальної інформації при вивченні дисципліни “Фізіологія людини” у професійній підготовці майбутніх фахівців фізичної культури і спорту. Візуалізацію визначено як спосіб унаочненого висвітлення змісту навчального матеріалу за допомогою презентацій, тривимірних компʼютерних моделей органів та систем організму людини, діаграм, сторітелінгу, ментальних карт, віртуальних лабораторій, що сприяє ефективному оволодінню здобувачами освіти системою компетенцій. Обґрунтовано, що візуалізація змісту навчального матеріалу дає змогу виконати низку педагогічних завдань, а саме: формує у здобувачів освіти загальні й професійні компетентності; сприяє інтенсифікації навчання; активізує навчальну й пізнавальну діяльність; розвиває критичне та креативне мислення.

Біографії авторів

Ірина Квасниця

доктор філософії, доцент кафедри  теорії і методики фізичного виховання і спорту Хмельницького національного університету

Олег Квасниця

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент кафедри теорії і методики фізичного виховання і спорту Хмельницького національного університету

Нікіта Дмитришин

здобувач другого (магістерського) рівня освіти спеціальності “Фізична культура і спорт” Хмельницького національного університету

Посилання

Bilousova, L. & Zhytenyova, N. (2017). Funktsionalnyi pidkhid do vykorystannia tekhnolohii vizualizatsii u navchalnomu protsesi [Functional approach to the use of visualization technologies in the educational process]. Information technologies and teaching aids. Vol. 57, No. 1, pp. 38–47. [in Ukrainian].

Buhaichuk, K. (2016). Zmishane navchannia: teoretychnyi analiz ta stratehiia vprovadzhennia v osvitnii protses vyshchykh navchalnykh zakladiv [Blended learning: theoretical analysis and implementation strategy of the educational process of higher educational institutions]. Information technologies and teaching aids. Vol. 54, No. 4, pp. 1–18. [in Ukrainian].

Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy : 250000 [A large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language : 250000]. (Ed.). Т. Buser. Kyiv; Irpin. 2005. 1727 p. [in Ukrainian].

Hrynko, V. (2019). Vykorystannia tsyfrovykh tekhnolohii dlia formuvannia u maibutnikh uchyteliv umin XXI stolittia [Professional self-realization and competence of students as a pedagogical problem]. Youth & market. No. 5, pp. 56–62. [in Ukrainian].

Kvasnytsia, I., Khimich, V. & Dmytryshyn, N. (2023). Formuvannia profesiinoi maisternosti maibutnoho trenera-vykladacha u protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of professional skills of the future trainer-teacher in the process of vocational training]. Youth & market. No. 4 (212), pp. 58–64. [in Ukrainian].

Kovalchuk, A. (2023). Rozvytok tsyfrovoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv profesiinoho navchannia v umovakh tsyfrovizatsii [Development of digital competence of future vocational education teachers in the conditions of digitalization]. Youth & market. No. 11–12 (219–220), pp. 148–153. [in Ukrainian].

Malykhin, O. & Lipchevska, I. (2023). Formuvannia vmin vizualizatsii navchalnoi informatsii maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly: metody diahnostyky [Formation of skills of future primary school teachers to visualize educational information: diagnostic methods]. Methodical guide. Kyiv, 72 p. [in Ukrainian].

Mashkina, V. (2012). Vykorystannia mentalnykh kart yak innovatsiinykh zasobiv vykladannia heohrafii [The use of mental maps as innovative means of teaching geography]. Issues of continuous education for geography and cartography. Vol. 16, pp. 72–76. [in Ukrainian].

Standart vyshchoi osvity Ukrainy pershyi (bakalavrskyi) riven, haluz znan 01 – Osvita/Pedahohika, spetsialnist 017 – Fizychna kultura i sport [Standard of higher education of Ukraine first (bachelor) degree, field of knowledge 01 – Education/Pedagogy, specialty 017 – Physical culture and sports]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2021/07/28/017-Fizkultura.sport-bakalavr.28.07.pdf [in Ukrainian].

Tkachenko, M. & Pavlichenko, O. (2023). Zastosuvannia tekhnolohii vizualizatsii navchalnoho materialu v protsesi pidhotovky vchyteliv biolohii [Application of visualization technologies of educational material in the process of biology teachers training]. Proceedings of the V International scientific and practical conference “Training of future teachers of physics, chemistry, biology and natural sciences in the context of the requirements of the New Ukrainian School”. Ternopil, pp. 178–181. [in Ukrainian].

Tolmach, M. (2021). Tsyfrovi tekhnolohii v osviti: mozhlyvosti y tendentsii zastosuvannia [Digital technologies in education: possibilities and trends of application]. Digital platform: information technologies in the social and cultural sphere. No. 4 (2), pp. 159–171. [in Ukrainian].

Kvasnytsya, I. & Kvasnytsya, О. (2021). Research of the formation level of the issue of professional mobility of future sports coaches-teachers in higher educational establishments. The scientific heritage. Vol. 3, No. 73 (73), pp. 8–12. [in English].

Rohach, O., Pryhalinska, T., Kvasnytsya, I., Pohorielov, M., Rudnichenko, M. & Lastochkina, O. (2022). Prospects for the development of distance educational learning technologies during the training of students of higher education. International Journal of Computer Science and Network Security. Vol. 22. No. 9, pp. 353–357. DOI: 10.22937/IJCSNS.2022.22.9.47 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-12

Номер

Розділ

Статті