ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.304716

Ключові слова:

заклад вищої освіти; фахова підготовка; освітній процес; розвиток критичного мислення; критичне мислення; майбутні учителі інформатики.

Анотація

У статті розглянуто проблему розвитку критичного мислення майбутніх учителів інформатики. З’ясовано, що із урахуванням пріоритетів модернізації освіти, національних концептуальних ідей передового педагогічного досвіду критичне мислення майбутніх учителів інформатики виступає індикатором розвитку суб’єктів освіти, базисом інтелектуальної майстерності педагога. Обґрунтовано та розкрито теоретико-методологічні засади розвитку критичного мислення майбутніх учителів інформатики. Визначено, що процес розвитку критичного мислення майбутніх учителів інформатики зініційований взаємодією теоретичних і методологічних засад із урахуванням філософії освіти, наукових теорій та підходів, фундаментальних педагогічних явищ і принципів, освітніх процесів і практичних основ професійної підготовки майбутніх учителів інформатики.

Біографія автора

Оксана Карабін

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри інформатики та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Посилання

Bereziuk, O.S. & Smoliar, V.I. (2014). Shliakhy modernizatsii osvitnoi systemy Ukrainy [Ways of modernization of the educational system of Ukraine]. Modernization trends of national educational systems. Zhytomyr, 158 p. [in Ukrainian].

Bodak, V., Pantiuk, T., Pantiuk, M. & Hamerska, I. (2021). Hlobalizatsiia ta intehratsiia osvity Ukrainy yak indykatory yii optymizatsii i rozvytku [Globalization and integration of Ukrainian education as indicators of its optimization and development]. Youth & market. Drohobych, No. 11–12, pp. 6–11. [in Ukrainian].

Derzhavna natsionalna prohrama “Osvita” (Ukraina ХХІ stolittia). Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 03.11.1993 № 896 [State national program “Education” (21st century Ukraine). Decree of the Cabinet of Ministers of Ukraine 03.11.1993 No. 896]. Kyiv, 1994. 53 p. [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” [Law of Ukraine “On Higher Education”]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (Accessed 20 March 2024). [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro osvitu” [Law of Ukraine “On Education”]. Available at: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi (Accessed 20 March 2024). [in Ukrainian].

Karabin, O.Y. (2020). Vykorystannia dopovnenoi realnosti u pidhotovtsi maibutnikh vchyteliv informatyky v umovakh dystantsiinoho navchannia [The use of augmented reality in the training of future computer science teachers in the conditions of distance learning]. Scientific Journal “Pedagogical Sciences: Theory and Practice”. Zaporizhzhia, No. 3 (36), part 2, pp. 68–72. [in Ukrainian].

Karabin, O.Y. & Shul, M.V. (2020). Formuvannia tsyfrovykh kompetentnostei zdobuvachiv osvity v konteksti novoi ukrainskoi shkoly [Formation of digital competences of education seekers in the context of the new Ukrainian school]. Innovative Pedagogy. No. 29, part 1. Odesa, pp. 140–144. [in Ukrainian].

Koreneva, I.M. (2018). Rozvytok krytychnoho myslennia maibutnikh uchyteliv biolohii yak neobkhidna umova pidhotovky do realizatsii funktsii osvity dlia staloho rozvytku [Development of critical thinking of future biology teachers as a necessary condition for preparation for implementation of the functions of education for sustainable development]. Pedagogy of creative personality formation in higher and general academic schools. No. 61, part 2. Zaporizhzhia, pp. 92–96. [in Ukrainian].

Natsionalna doktryna rozvytku osvity Ukrainy v XXI stolitti [National doctrine of education development of Ukraine in the 21st century]. Kyiv, 2001. 24 p. [in Ukrainian].

Spirin, O.M. (2013). Metodychna systema bazovoi pidhotovky vchytelia informatyky za kredytno-modulnoiu tekhnolohiieiu [Methodical system of basic training of informatics teachers using credit-module technology]. Zhytomyr, 181 p. [in Ukrainian].

Furman, A.V. (2008). Ideia profesiinoho metodolohuvannia [The idea of professional methodology]. Ternopil, 205 p. [in Ukrainian].

Facione P.A. (1990). Critical Thinking : A Statement of Expert Consensus for Purposes of Educational Assessment and Instuction : Executive Summary “The Delphi Report”. Millbrae, 19 p. [in English].

Shovkun V. (2016). The role of quasi-professional activities in preparation of future teachers of computer science. Information technologies in education : collection of science work ; (Ed.). Spivakovsky O.V. and others. Kherson, pp. 243–253. [in English].

Spirin O. (2006). Іnformatics teachers training standards, programs and curricula in Ukraine. Information Technologies at School : Second International Conference “Informatics in Secondary Schools : Evolution and Perspectives”. Vilnius, pp. 340–348. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-15

Номер

Розділ

Статті