ЗАСТОСУВАННЯ АКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ У ВИКЛАДАННІ ДИСЦИПЛІН ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИЧНОГО ЦИКЛУ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.304896

Ключові слова:

професійна підготовка; теорія пізнання; активні методи навчання; дисципліни електроенергетичного циклу.

Анотація

У статті розглянуто проблему застосування активних методів навчання здобувачів освіти спеціальності 015.33 “Професійна освіта (Енергетика, електротехніка та електромеханіка)” під час вивчення дисциплін професійно-практичної підготовки електроенергетичного циклу відповідно до гносеологічної формули процесу пізнання.

Схарактеризовано особливості використання спостереження, вимірювання, демонстрації, абстрагування, ідеалізації, моделювання, індуктивних та проблемних методів навчання при вивченні дисциплін “Електротехніка”, “Теоретичні основи електротехніки”, “Електричні системи та мережі”, “Основне електрообладнання виробництва, Нелінійні елементи електричних кіл, Перехідні процеси в енергосистемах та ін. Визначено, що використання в освітньому процесі активних методів пов’язано з необхідністю навчання студентів через отримання власного досвіду, відчуття своєї значущості в майбутній професійній діяльності. Активні методи навчання стимулюють різні види мислення, характеризуються високим ступенем мотивації та інтересу до майбутньої професії.

Біографії авторів

Вікторія Жигірь

доктор педагогічних наук, професор, декан факультету фізико-математичної, комп’ютерної та технологічної освіти Бердянського державного педагогічного університету

Сергій Онищенко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри професійної освіти, трудового навчання та технологій Бердянського державного педагогічного університету

Посилання

Vazhynskyi, S.E. & Shcherbak, T.I. (2016). Metodyka ta orhanizatsiia naukovykh doslidzhen: navchalnyi posibnyk [Methodology and organization of scientific research]. Sumy, 260 p. [in Ukrainian].

Voloshyn, M.D. (2012). Konspekt lektsii z dystsypliny “Metodyka vykladannia u vyshchii shkoli” dlia studentiv spetsialnosti 8.05130101 “Khimichna tekhnolohiia neorhanichnykh rechovyn” [Synopsis of lectures on the discipline “Teaching methodology in higher education” for students of specialty 8.05130101 “Chemical technology of inorganic substances”]. Dniprodzerzhinsk, 80 p. [in Ukrainian].

Holovenkin, V.P. (2009). Pedahohika vyshchoi shkoly [Pedagogy of high school]. Kyiv, 406 p. [in Ukrainian].

Honcharenko, S. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv, 376 p. [in Ukrainian].

Didyk, A.O. (2018). Vykorystannia interaktyvnykh metodiv pry vykladanni kursu “Elektrotekhnika ta elektronika” dlia maibutnikh pedahohiv profesiinoi osvity [The use of interactive methods in teaching the course “Electrical engineering and electronics” for future teachers of professional education]. Collection of scientific works of the Kamianets-Podilskyi National University named after I. Ohienko. pp. 100–102. [in Ukrainian].

Petrushenko, V.L. (2000). Epistemolohiia yak filosofska teoriia znannia [Epistemology as a philosophical theory of knowledge]. Lviv, 296 p. [in Ukrainian].

Samsonov, V.V., Silvestrov, A.M. & Tachynina, O.M. (2022). Metodolohiia naukovykh doslidzhen ta pryklady yii vykorystannia: navchalnyi posibnyk [Methodology of scientific research and examples of its use]. Kyiv, 385 p. [in Ukrainian].

Slovnyk terminiv i poniat suchasnoi osvity (2020). [Dictionary of terms and concepts of modern education]. (Eds.). L.M. Mykhailova, O.V. Pahava & O.V. Pronina. Severodonetsk, 194 p. [in Ukrainian].

Tsvirkun, L.O. (2017). Formuvannia proektno-konstruktorskoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv u protsesi hrafichnoi pidhotovky [Formation of design and construction competence of future engineers in the process of graphic training]. Candidateʼs thesis. Kremenchuk, 287 p. [in Ukrainian].

Tsofnas, A.Iu. (2005). Hnoseolohiia [Epistemology]. Kyiv, 232 p. [in Ukrainian].

Shcherba, S.P., Shchedrin, V.K. & Zahlada, O.A. (2004). Filosofiia [Philosophy]. Tutorial. Kyiv, 216 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-15

Номер

Розділ

Статті