ПОТЕНЦІАЛ ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗВО ПРИ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.304926

Ключові слова:

інформаційно-цифрова компетентність; медіаграмотність; цифрова грамотність; метанавички; зміст професійно-педагогічної підготовки майбутніх педагогів; відкрите освітнє середовище ЗВО; віртуальний та фізичний контент; інноваційне мислення; адаптація майбутніх педагогів до умов цифровізації.

Анотація

У статті авторами обумовлено сучасність та важливість адаптації сучасних фахівців до умов цифровізації ринку освітніх послуг, що зумовлено пандемією, а згодом і воєнним станом в Україні. Наголошено, що сучасні педагоги повинні адаптуватись до вимог сучасного освітнього простору, де оволодіння цифровими технологіями є стратегічними завданнями системи освіти та визначать інформаційно-цифрову компетентність. Зазначено, що в особистій практиці авторами застосовується цілий спектр цифрових технологій задля створення віртуального і фізичного контенту (Moodle, Google Class, Google Drive, LearningApps.org, Wordwall.net, Kahoot, MindMeister, Coggle, Miro, Padlet, MentiMeters, Worditout.com, Canva). Зазначені цифрові технології, як зазначається авторами, застосовуються на різних етапах діяльності, а також розвивають метанавички, що уможливлює проєктування змісту майбутньої освітньої діяльності.

Біографії авторів

Тетяна Цегельник

доктор філософії, доцент, доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Ганна Захарова

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри початкової освіти Криворізького державного педагогічного університету

Юлія Силенко

аспірант ОНП 015 Професійна освіта (теорія та методика професійної освіти), асистент кафедри педагогіки педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова

Посилання

Barlit, O.O., Mohilevska, V.M. & Sibil, O.I. (2022). Informatsiino-tsyfrova kompetentnist yak instrument vybudovuvannia indyvidualnoi traiektorii profesiinoho rozvytku [Information and digital competence as a tool for building an individual trajectory of professional development]. Electronic scientific publication “Open educational e-environment of a modern university”, No. (13), pp. 62–74. [in Ukrainian].

Hurevych, R., Konoshevskyi, L. & Opushko, N. (2022). Tsyfrovizatsiia osvity suchasnoho suspilstva: problemy, dosvid, perspektyvy [Digitization of education in modern society: problems, experience, prospects]. Educational discourse, No. 3–4 (38–39), pp. 22–46. [in Ukrainian].

Isaieva, O. (2021). Vektor reformuvannia vyshchoi osvity v umovakh hlobalizatsii [The vector of higher education reform in the conditions of globalization]. Youth & market. Monthly scientific and pedagogical magazine. Drohobych, No. 7–8 (193–194), pp. 29–32. [in Ukrainian].

Kalinin, V.O. & Kalinina, L.V. (2018). Formuvannia informatsiino-tsyfrovoi kompetentnosti uchniv starshoi shkoly zasobamy inozemnoi movy yak kliuchovoi kompetentnosti Novoi ukrainskoi shkoly [Formation of informational and digital competence of high school students by means of a foreign language as a key competence of the New Ukrainian School]. Youth & market. Monthly scientific and pedagogical magazine. Drohobych, No. 9 (164), pp. 85–90. [in Ukrainian].

Lazarenko, N.I. (2019). Profesiina pidhotovka vchyteliv u pedahohichnykh universytetakh Ukrainy v umovakh yevrointehratsii: monohrafiia [Professional training of teachers in pedagogical universities of Ukraine in the conditions of European integration: monograph]. Vinnytsia, 365 р. Available at: https://library.vspu.net/jspui/bitstream/123456789/5281/1/Монографія.pdf [in Ukrainian].

Morze, N., Buinytska, O. & Varchenko-Trotsenko, L. (2016). Stvorennia suchasnoho elektronnoho navchalnoho kursu v systemi Moodle [Creation of a modern e-learning course in the Moodle system]. Education manual. Kamianets-Podilskyi, 232 p. [in Ukrainian].

Samoilenko, O.A., Mirshuk, O.E. & Sylenko, Yu.V. (2023). Profesiino-pedahohichna pidhotovka fakhivtsia u konteksti suchasnykh realii vidkrytoho osvitno-naukovoho prostoru ZVO [Professional and pedagogical training of a specialist in the context of modern realities of the open educational and scientific space of higher education institutions]. Youth & market. Monthly scientific and pedagogical magazine. Drohobych, No. 5 (213), pp. 83–89. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.282838 (Accessed 01 May 2024) [in Ukrainian].

Sylenko, Yu., Romantsova, Ya., Lysytska, O. & Garbych, Ya. (2023). Informatsiine osvitnie seredovyshche yak platforma realizatsii informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u ZVO [Informational educational environment as a platform for the implementation of information and communication technologies in higher education institutions]. Youth & market. Monthly scientific and pedagogical magazine. Drohobych, No. 6–7 (214–215), pp. 60–68. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.287944 (Accessed 01 May 2024) [in Ukrainian].

Sysoieva, O.A. & Hrynchyshyna, K.A. (2010). Formuvannia tsyfrovoi informatsiinoi kompetentnosti u maibutnikh vchyteliv tekhnolohii zasobamy multymedia [Formation of digital information competence in future technology teachers by means of multimedia]. Actual problems of mathematics, physics and technological education: coll. of science. Vinnytsia, No. 7, pp. 356–358. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-15

Номер

Розділ

Статті