ОСОБЛИВОСТІ ЗВУКОРЕЖИСЕРСЬКИХ ПРАКТИК У СУЧАСНОМУ АУДІОВІЗУАЛЬНОМУ ВИРОБНИЦТВІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.305423

Ключові слова:

звук; звукорежисура; сучасні технології; записування; мистецтво; аудіовізуальне виробництво; аналоговий звук записування.

Анотація

У статті досліджено особливості звукорежисури в сучасному аудіовізуальному виробництві; розглянуто різноманітні компоненти, що впливають на якість аудіовізуального матеріалу. Проаналізовано складові аспекти сучасного звукозаписувального процесу. Досліджено взаємодію між звукорежисером та іншими фахівцями у галузі кіно та мультимедіа та як ця співпраця сприяє створенню високоякісного звукового супроводу. Розглянуто та проаналізовано широкий спектр компонентів, які впливають на якість аудіовізуального матеріалу і звукорежисерських практик сучасного звукозапису в аудіовізуальному мистецтві.

Біографії авторів

Олександр Лішафай

заслужений діяч мистецтв України, професор кафедри звукорежисури Київського національного університету культури і мистецтв

Сергій Поляков

викладач кафедри звукорежисури Київського національного університету культури і мистецтв

Кирило Хренов

магістр аудіовізуального мистецтва та виробництва Київського національного університету культури і мистецтв

Посилання

Ananiev, A.B., Barba, I.D. & Zhelezniak, S.V. (2018). Problematyka i perspektyvy vprovadzhennia yevropeyskoho zvukovoho standartu R128 [Problems and prospects of implementing the European sound standard R128]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, [e-journal]. No. 2, pp. 60–68. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-759x.2.2018.153226 [in Ukrainian].

Booth, O. (2018). Dialoh klasychnoho i modernoho napryamiv u zvukorezhysuri (Do pytannya vyznachennya profesiiyi) [The Dialogue of Classical and Modern Directions in Sound Engineering (On the Question of Defining the Profession)]. I.K. Karpenko-Karyi Kyiv National University of theatre, cinema and television bulletin. No. 22, pp. 112–119. [in Ukrainian].

Volkomor, V. (2020). Tendentsii ta perspektyvy rozvytku ukrainskoi zvukorezhysury [Tendencies and prospects for the development of Ukrainian sound engineering]. Culture of Ukraine, [e-journal]. No. 70, pp. 149–157. https://doi.org/10.31516/2410-5325.070.14 [in Ukrainian].

Gavran, I. & Nikolaychenko, E. (2023). Zvukorezhyser u suchasnomu prohramnomu kontenti telekanaliv [Sound engineer in the modern program content of TV channels]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, [e-journal]. No. 6 (1), pp. 29–37. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.1.2023.279231 [in Ukrainian].

Dyachenko, V. (2010). Osoblyvosti stvorennya zvukorezhyserom zvukovoho obrazu suchasnykh kompozytsiy [Peculiarities of creating a sound image of modern compositions by a sound engineer]. Kulturno-mystetske seredovyshche: tvorchist ta tekhnolohii. Materialy chetvertoi Mizhnarodnoi naukovo-tvorchoi konferentsii. Kyiv, Ukraina, 10–12 lystopada 2010 r. – Cultural and artistic environment: creativity and technologies. Materials of the fourth International scientific and creative conference. Kyiv, Ukraine, November 10–12, 2010. (pp. 116–117). [in Ukrainian].

Lishafai, O.O. (2015). Estetyka ekrannoho zvuku, akustyka i komunikatsiya v mystetstvi teatru, kino, estrady ta multymedia [Aesthetics of screen sound, acoustics and communication in the arts of theater, cinema, pop and multimedia]. Issues of cultural studies, [e-journal]. No. 31, pp. 149–156. [in Ukrainian].

Pecheransky, I. (2023). Kulturotvorchyi potentsial audiovizualnykh tekhnolohiy u masovomu mystetstvi druhoyi polovyny XX – pochatku XXI stolittya [The cultural potential of audiovisual technologies in the mass art of the second half of the XX – early XXI century]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, [e-journal]. No. 6 (1), pp. 92–104. DOI: https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.1.2023.279253 [in Ukrainian].

Sydorchuk, T. (2018). “Muzychno-ekranna forma”: do vyznachennya zmistu po- nyattya [“Musical and Screen Form”: Toward a Definition of the Concept]. I.K. Karpenko-Karyi Kyiv National University of theatre, cinema and television bulletin, No. 23, pp. 122–128. [in Ukrainian].

Sydorchuk, T. (2020). Muzychnyi serial: na peretyni kino i telebachennya [Music series: at the intersection of cinema and television]. I.K. Karpenko-Karyi Kyiv National University of theatre, cinema and television bulletin, No. 26, pp. 98–104. [in Ukrainian].

Khrenov, D. (2018). Rol zvukorezhysury v stanovlenni ta rozvytku ukrayinskoho kino- ta telemystetstva [The role of sound engineering in the formation and development of Ukrainian film and television art]. Bulletin of KNUKiM. Series in Arts, [e-journal]. No. 39, pp. 85–93. [in Ukrainian].

Yunyk, T., Ryazantsev, L. & Gorevalov, S. (2022). Suchasni tekhnolohiyi zapysu zvuku [Modern sound recording technologies]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, [e-journal]. No. 5 (1), pp. 64–69. DOI: https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.1.2022.257180 [in Ukrainian].

Bezruchko, O., Cherkasov, V. & Shyutiv, T. (2023). Tendentsii ta perspektyvy rozvytku ukrainskoi zvukorezhysury [Formation of readiness for creative activity in the field of audiovisual art and production]. Bulletin of the Kyiv National University of Culture and Arts. Series: Audiovisual Art and Production, [e-journal]. No. 6 (1), pp. 38–46. DOI: https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.1.2023.279232 [in English].

Devine, K. (2013). Imperfect sound forever: loudness wars, listening formations and the history of sound reproduction. Popular Music, No. 32 (2), pp. 159–176. [in English].

Zheliezniak, S. (2018). Evolution of cinema expressive means. Part 2: Artistic capabilities of sound in film; montage, time and space. Evropsky filozoficky a historicky diskurz. No. 4 (2), pp. 89–95. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-15

Номер

Розділ

Статті