ГАРМОНІЯ ТА ДИСОНАНС: АНАЛІЗ ВИКОРИСТАННЯ МУЗИЧНОГО СУПРОВОДУ ДЛЯ ПІДСИЛЕННЯ ЕМОЦІЙНОГО ВПЛИВУ У СУЧАСНОМУ КІНЕМАТОГРАФІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.305426

Ключові слова:

eмоційна реакція; музичний супровід; гармонія і дисонанс; кінематограф; сприйняття; аналіз.

Анотація

У статті проаналізовано вплив музичного супроводу, а саме: гармонії та дисонансу, на емоційні реакції глядачів під час перегляду кінофільмів. З’ясовано, як досліджувані засоби музичної виразності впливають на сприйняття візуального контенту та визначено роль, яку вони відіграють у кінематографічному сторітелінгу. Використано методи контент-аналізу музичних супроводів із визначенням їх гармонічних та дисонансних характеристик. Застосовано метод конкретизації – для опису характеристик, що є ключовими для формування успішного музичного супроводу у кіно. Уперше було проаналізовано комплексний підхід щодо вивчення взаємодії звукових та візуальних компонентів у кінематографі і впливу цієї взаємодії на емоції глядача.

Біографії авторів

Надія Бондарець

викладач кафедри звукорежисури Київського національного університету культури і мистецтв

Василь Гуменчук

асистент кафедри звукорежисури Київського національного університету культури і мистецтв

Владислав Петрик

магістр аудіовізуального мистецтва та виробництва, ПВНЗ “Київський університет культури”

Посилання

Ryazantsev, L. & Levshakov, V. (2023). Suchasni tekhnolohiyi formuvannya zvukozorovoho obrazu filmu: aspekty vzayemodiyi [Modern technologies of film sound-visual image formation: aspects of interaction]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, [e-journal]. No. 6(2), pp. 224–240. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023. [in Ukrainian].

Skurativskyi, V. & Andriyenko, V. (2023). Spetsyfika zvukovykh efektiv v ihrovomu kino [Specificity of sound effects in feature films]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, [e-journal]. No. 6(2), pp. 204–212. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023. [in Ukrainian].

Yunyk, T. & Tsarev, M. (2021). Saundtrek v suchasnomu kino [Soundtrack in modern cinema]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, [e-journal]. No. 4 (1), pp. 67–77. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.1.2021. [in Ukrainian].

Cook, N. (1998). Music: A very short introduction. Oxford: Oxford University Press, 176 p. [in Ukrainian].

Juslin, N. & Västfjäll, D. (2008). Emotional responses to music: The need to consider underlying mechanisms. Behavioral and Brain Sciences, [e-journal]. No. 31 (5), pp. 559–621. https://doi.org/10.1017/S0140525X08005293. [in English].

Huron, D. (2006). Sweet anticipation: Music and the psychology of expectation. Cambridge: MIT Press, 480 p. [in English].

Patel, D. (2008). Music, language, and the brain. Oxford: Oxford University Press, 528 p. [in English].

Sloboda, A. & Juslin, N. (2010). Handbook of music and emotion: Theory, research, applications. Oxford: Oxford University Press, 992 p. [in English].

Tan, L., Pfordresher, P. & Harre, R. (2010). Psychology of music: From sound to significance. London: Psychology Press, 368 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-15

Номер

Розділ

Статті