ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ БЕЗПЕКИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В УМОВАХ СУЧАСНОГО МЕДІАПРОСТОРУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.305584Ключові слова:
інформаційна безпека; медіапростір; соціальна компетентність дітей дошкільного віку; медіа грамотність; інформаційна компетентність батьків.Анотація
У статті актуалізується проблема безпеки дітей в інформаційному просторі, що є актуальною через підвищення активності користувачів сучасного медіапростору серед дітей дошкільного віку. Обґрунтовано, що якість взаємодії дитини з медіапростором неоднозначна: потреби дітей формують медіапростір, визначаючи контент, способи його споживання тощо, а медіапростір детермінує потреби дитини, її цінності та інтереси. Доведено, що одним із механізмів захисту дошкільників від деструктивного інформаційного середовища є підвищення їхньої медіаграмотності. Запропоновано форми й методи роботи з розвитку медіаграмотності дітей дошкільного віку.
Посилання
Bondarovska, V.M. & Poviakel, N.I. (2005). Liudyna u sviti informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [A person in the world of information and communication technologies]. Psychologist. No. 25 (169). pp. 5–9. [in Ukrainian].
Kondratenko, R.V. (2013). Vykhovannia kreatyvnosti v starshykh doshkilnykiv u protsesi mediaosvity [Raising creativity in older preschoolers in the process of media education]. Bulletin of Luhansk Taras Shevchenko National University. No. 13 (272). part. I. pp. 115–120. [in Ukrainian].
Korneiko, O. & Korneiko, S. (2009). Zastosuvannia ta vyznachennia terminu “informatsiina bezpeka” v natsionalnomu zakonodavstvi [Application and definition of the term “information security” in national legislation]. Legal, normative and metrological support of the information protection system in Ukraine. Vol. 2 (19). pp. 9–13. [in Ukrainian].
Kuzma, I.I. (2019). Formuvannia mediahramotnosti ditei starshoho doshkilnoho viku: teoriia i tekhnolohiia [Formation of media literacy of older preschool children: theory and technology]. (Ed.). Chaika V.M. Ternopil, 188 p. [in Ukrainian].
Petrunko, O. (2009). Suchasna dytyna v mediaprostori [The modern child in the media space]. Pedagogical newspaper. No. 7. p. 6. [in Ukrainian].
Pykhtina, N.P., Lisovets, O.V. & Bobro, L.V. (2022). Osoblyvosti vplyvu zasobiv masovoi informatsii na sotsializatsiiu doshkilnykiv [Peculiarities of the influence of mass media on the socialization of preschoolers]. Psychological and pedagogical sciences. No. 4. pp. 24–32. [in Ukrainian].
Podliniaieva, O. & Khomenko, A. (2023). Dity ta mediaprostir: vplyv ta zakhyst [Children and the media space: impact and protection]. Pedagogical sciences and education. Vol. XLII–XLIII. pp. 119–124. [in Ukrainian].
Semchuk, S.I. (2014). Mediasotsializuiuchyi vplyv kompiuternykh tekhnolohii na molode pokolinnia [Media The socializing influence of computer technologies on the younger generation]. Collection of Scientific Papers of Uman State Pedagogical University. No. 3. pp. 321–328. [in Ukrainian].
Nastiuk, V.Ia. & Bielievtseva, V.V. (2014). Natsionalni interesy u sferi informatsiinoi bezpeky Ukrainy [National interests in the field of information security of Ukraine]. Legal informatics. No. 1 (41). pp. 52–56. [in Ukrainian].
Nashynets-Naumova, A.Iu. (2017). Informatsiina bezpeka: pytannia pravovoho rehuliuvannia [Information security: issues of legal regulation]. Kyiv, 168 p. [in Ukrainian].
Dias, P. & Brito, R. (2021). Criteria for selecting apps: Debating the perceptions of young children, parents and industry stakeholders. Computers & Education. Vol. 165. pp. 104–134. [in English].
Livingstone, S. (2007). Strategies of parental regulation in the media-rich home. Computers in Human Behavior. Vol. 23, No. 2. pp. 920–941. [in English].
Livingstone, S., Marsh, J., Plowman, L., Ottovordemgentschenfelde, S. & Fletcher-Watson, B. (2015). Young children (0–8) and digital technology: a qualitative exploratory study – national report – UK (2014) Joint Research Centre, European Commission, Luxembourg, p. 55. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.