ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ АРТ-ТЕРАПЕВТИЧНИХ МЕТОДІВ У СИСТЕМУ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ ЯК ЕФЕКТИВНИХ ЗАСОБІВ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ ЗДОБУВАЧІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.305587Ключові слова:
освітній процес; емоційний інтелект; компоненти емоційного інтелекту; рівні розвитку емоційного інтелекту; чинники розвитку емоційного інтелекту; арт-терапія; функції арт-терапії; методи арт-терапії; використання арт-терапії; ефективність арт-терапії.Анотація
У статті розкрито поняття емоційного інтелекту та його важливість для загального благополуччя здобувачів початкової освіти; досліджено розвиток емоційного інтелекту у процесі активної діяльності особистості, спілкуванні та взаємодії із соціумом; визначено структуру, чинники розвитку, критерії оцінювання емоційного інтелекту; розкрито складну структуру емоційного інтелекту; зроблено акцент на педагогічних, біологічних чинниках розвитку емоційного інтелекту здобувачів початкової освіти; визначено складові емоційного інтелекту; окреслено рівні розвитку емоційного інтелекту; розглянуто поняття арт-терапії та її ролі у розвитку особистості; досліджено функції арт-терапії; висвітлено методи арт-терапії, які доцільно використовувати під час освітнього процесу.
Посилання
Peter Salovey, John D. Mayer. Emotional intelligence. Imagination, cognition and personality. 1990. Vol. 9 (3). pp. 185–211. [in English].
Pro vnesennia zmin do Derzhavnoho standartu pochatkovoi osvity : Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 24.07.2019 r. № 688. [On Amendments to the State Standard of Primary Education: Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated 24.07.2019 No. 688]. [in Ukrainian].
Zobenko, N.A. (2023). Psykholoho-pedahohichni umovy rozvytku emotsiinoho intelektu uchniv v osvitnomu protsesi suchasnoi pochatkovoi shkoly [Psychological and pedagogical conditions for the development of students’ emotional intelligence in the educational process of a modern primary school]. Image of the modern teacher. No. 2 (209). pp. 99–107. [in Ukrainian].
Ilchuk, L.V. (2016). Pedahohichni umovy vykorystannia art-terapii v osvitno-vykhovnomu prostori pochatkovoi shkoly [Pedagogical conditions for the use of art therapy in the educational space of primary school]. Scientific notes of the N.N. Gogol National University. No. 2. pp. 114–118. [in Ukrainian].
Kalka, N. & Kovalchuk, Z. (2020). Praktykum z art-terapii : navch.-metod. posib. [Workshop on art therapy: a training and methodological manual]. Lviv, 232 p. [in Ukrainian].
Kozigora, M.A. (2018). Art-terapiia yak zasib navchannia i vykhovannia uchniv pochatkovoi shkoly [Art therapy as a means of teaching and upbringing of primary school students]. Young scientist. No. 7 (59). pp. 198–201. [in Ukrainian].
Lesyk, A.S. & Chemonina, L.V. (2021). Art-pedahohichni tekhnolohii yak zasib formuvannia tvorchoho samovyrazhennia uchniv pochatkovoi shkoly u protsesi pozashkilnoi osvity [Art-pedagogical technologies as a means of forming creative expression of primary school students in the process of out-of-school education]. Youth & market: a scientific and pedagogical journal. Drohobych: Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University. No.1 (187). pp. 114–119. [in Ukrainian].
Lesyk, A.S. & Saprankova, K.V. (2023). Osoblyvosti rozvytku emotsiinoho intelektu molodshykh shkoliariv v umovakh zminenoi realnosti [Features of the development of emotional intelligence of younger students in the conditions of changed reality]. New pedagogical dimensions of the professional development of future teachers: modern realities and challenges: materials of the All-Ukrainian scientific and practical Internet conference (Berdiansk, 15.11.2023). Berdiansk, pp. 125–127. [in Ukrainian].
Lesyk, A.S. & Saprankova, K.V. (2023). Psykholoho-pedahohichne obgruntuvannia rozvytku emotsiinoho intelektu molodshykh shkoliariv u systemi Novoi ukrainskoi shkoly [Psychological and pedagogical substantiation of the development of emotional intelligence of junior schoolchildren in the system of the New Ukrainian School]. Global and regional aspects of sustainable development: proceedings of the 9th International Scientific and Practical Conference (Denmark, 6–8.10.2023). Denmark, pp. 98–101. [in Ukrainian].
Melnyk, O.M. (2020). Rozvytok emotsiinoho intelektu molodshykh shkoliariv [Development of emotional intelligence of junior schoolchildren]. Pedagogy of forming a creative personality in higher and secondary schools. No. 73. pp. 128–133. [in Ukrainian].
Smola, O.M. (2022). Rozvytok emotsiinoho intelektu v doshkilnomu ta molodshomu shkilnomu vitsi zasobamy teatralizatsii [Development of emotional intelligence in preschool and primary school age by means of theatre]. Theory, methodology and practice of teaching. No. 2 (93). pp. 67–77. [in Ukrainian].
Soroka, O.V. (2011). Osoblyvosti sotsializatsii shkoliariv zasobamy art-terapii [Features of schoolchildren’s socialisation by means of art therapy]. Scientific Bulletin of UzhNU. Issue 20. pp. 138–140. [in Ukrainian].
Stanishevska, V.I. (2022). Art-terapiia : navch. posib. [Art therapy: a textbook]. Uman, 172 p. [in Ukrainian].
Sukhopara, I. (2019). Chynnyky rozvytku emotsiinoho intelektu molodshykh shkoliariv u konteksti Novoi ukrainskoi shkoly [Factors of development of emotional intelligence of junior schoolchildren in the context of the New Ukrainian School]. Scientific Bulletin of V.O. Sukhomlynskyi MNU. No. 2 (65). pp. 296–301. [in Ukrainian].
Yatsiuk, M. (2019). Emotsiinyi intelekt osobystosti (na khvyli Novoi ukrainskoi shkoly) : navch.-metod. posib. [Emotional intelligence of the personality (in the wake of the New Ukrainian School): a study guide]. Vinnytsia, 105 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.