ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ НУШ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.305604Ключові слова:
штучний інтелект; ШІ; AI; Нова українська школа; освітнє середовище; Copilot; Gamma; ChatGPT; Google Gemini.Анотація
У статті досліджено поняття штучного інтелекту (ШІ) та його можливості в освітньому середовищі Нової української школи (НУШ). Автори проаналізували історію розвитку ШІ, від його виникнення до сучасних досягнень у машинному навчанні та нейронних мережах і обґрунтували поняття штучного інтелекту, яке було введено професором Дартмутського коледжу Джоном Маккарті в 1956 році. За цим визначенням AI є розділом комп’ютерної лінгвістики та інформатики, що опікується формалізацією проблеми та завдання, які подібні до дій, що виконує людина. Термін описує здатність машину навчатися, робити ці висновки, планувати, розв’язувати проблеми та виконувати завдання, які вимагають людської здатності до мислення, навчання та інтерпретації. Окреслено види та способи застосування ШІ в освітньому процесі, включаючи використання інструментів, таких як Copilot, Gamma, ChatGPT та Google Gemini.
Дослідження показали, що ШІ може бути корисним інструментом для вчителів та учнів, сприяючи кращому розумінню потреб учнів, персоналізації навчання, автоматизації рутинних задач та аналізі даних. Автори також підкреслили важливість етичних та безпечних аспектів при використанні штучного інтелекту в освіті.
Посилання
Androshchuk, H. (2019). Tekhnolohii shtuchnoho intelektu: tendentsii rozvytku [Technologies of artificial intelligence: development trends]. Suchasni problemy rozvytku prava ta ekonomiky v innovatsiinomu suspilstvi : zbirnyk naukovykh prats za materialamy Internet-konferentsii (m. Kharkiv, 26 liutoho 2019 roku) – Modern problems of the development of law and economics in an innovative society: a collection of scientific works based on the materials of the Internet conference (Kharkiv, February 26, 2019). (Ed.). S.V. Hlibko and others. Kharkiv, pp. 6–12. Available at: https://ndipzir.org.ua/wp-content/uploads/2019/26.02.19/26.02.19-4-9.pdf [in Ukrainian].
Hachak-Velychko, L.A. Vyklyky ta potentsial zastosuvannia shtuchnoho intelektu v osvitnomu seredovyshchi [Challenges and potential of using artificial intelligence in the educational environment]. Available at: http://www.baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/download/435/11654/24393– 1?inline=1. [in Ukrainian].
Internet resurs [Internet resource]. Available at: https://gigacloud.ua/blog/navchannja/scho-take-shtuchnij-intelekt-istorija-vidi-ta-skladovi [in Ukrainian].
Internet resurs [Internet resource]. Available at: https://digitalwellbeing.org/artificial-intelligence-defined-useful-list-of-popular-definitions-from-business-and-science/ [in Ukrainian].
Pro skhvalennia Kontseptsii rozvytku shtuchnoho intelektu v Ukraini: Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 2 hrudnia 2020 r. № 1556 [On the approval of the Concept of the development of artificial intelligence in Ukraine: Decree of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated December 2, 2020. No. 1556]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556–2020– %D1%80?find=1&text=%D1%88%D1%82%D1%83%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9#w1_1 [in Ukrainian].
Riepka, V. (2010). Osnovni polozhennia teorii shtuchnykh neironnykh merezh [Basic provisions of the theory of artificial neural networks]. 11 p. Available at: https://dl.nure.ua/pluginfile.php/634/mod_resource/content/2/001.pdf [in Ukrainian].
Google Bard : Яка відмінність між чат – ботами Bard і ChatGPT? (2023). [Google Bard : What is the difference between Bard and ChatGPT chat bots?]. [in Ukrainian].
Webster M. AI Statictics: The present and future of all at your fingerprints. 2023, 149 p. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.