ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ НА УРОЦІ: ПЕРЕВАГИ ТА ВИКЛИКИ (за результатами опитування вчителів)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.305634

Ключові слова:

оцінювання; формувальне оцінювання; інструменти педагогічного оцінювання; освітній процес; урок.

Анотація

У статті розглянуто аспекти використання формувального оцінювання у контексті уроку. Акцентовано увагу на інструментах формувального оцінювання, які використовуються на уроках. Проведено аналіз робіт вітчизняних науковців щодо методики використання формувального оцінювання на уроці. За результатами опитування проаналізовано, які переваги надає використання цих інструментів для стимулювання активності учнів під час освітнього процесу, з якими викликами зустрічаються вчителі, використовуючи формувальне оцінювання на уроці, а також вказано шляхи подолання труднощів у застосуванні цього способу оцінювання.

Біографія автора

Ольга Андрійчук

кандидат педагогічних наук, професор кафедри методики викладання навчальних предметів комунального закладу “Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” Житомирської обласної ради

Посилання

Dewey, D. (2003). Dosvid i osvita [Experience and education]. Trans. from English M. Vasylechko. Lviv, 84 p. [in Ukrainian].

Lokshyna, O. (2009). Zmist shkilnoyi osvity v krayinax Yevropejskogo Soyuzu: teoriya i praktyka (druga polovyna XX – pochatok XXI st.) [The content of school education in the countries of the European Union: theory and practice (the second half of the 20th century – the beginning of the 21st century)]. Kyiv, 404 p. [in Ukrainian].

Metodychni rekomendaciyi shhodo ocinyuvannya navchalnyx dosyagnen uchniv 5–6 klasiv, yaki zdobuvatymut osvitu vidpovidno do novogo Derzhavnogo standartu bazovoyi serednyoyi osvity: nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrayiny vid 01.04.2022 № 289 [Methodological recommendations for evaluating the educational achievements of students of grades 5–6 who will be educated in accordance with the new State standard of basic secondary education: order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 04/01/2022 No. 289]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-metodichnih-rekomendacij-shodo-ocinyuvannya-navchalnih-dosyagnen-uchniv-5-6-klasiv [in Ukrainian].

Metodychni rekomendaciyi shhodo ocinyuvannya rezul`tativ navchannya uchniv 1–4 klasiv zakladiv zagalnoyi serednyoyi osvity: nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrayiny vid 01.04.2022 № 813 [Methodological recommendations for evaluating the learning results of students of grades 1–4 of general secondary education institutions: order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 04/01/2022 No. 813]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/news/zatverdzheno-metodichni-rekomendaciyi-shodo-ocinyuvannya-rezultativ-navchannya-uchniv-1-4-klasiv [in Ukrainian].

Nova ukrayinska shkola: poradnyk dlya vchytelya [New Ukrainian school: a teacher’s guide]. (Ed.). N. Bibik. Kyiv, 2017. 206 p. [in Ukrainian].

Taksonomya, B. Bluma. Available at: http://www.seua.am/eng/new_edu_technol/ BloomElicit.htm [in Ukrainian].

Fidkevych, O. & Bakulina, N. (2019). Nova ukrayinska shkola: teoriya i praktyka formuvalnogo ocinyuvannya u 1–2 klasax zakladiv zagalnoyi serednoyi osvity [New Ukrainian school: theory and practice of formative assessment in grades 1–2 of general secondary education institutions]. Kyiv, 65 p. [in Ukrainian].

Fidkevych, O. & Bogdanecz-Biloskalenko, N. (2020). Nova ukrayinska shkola: teoriya i praktyka formuvalnogo ocinyuvannya u 3–4 klasax zakladiv zagalnoyi serednoyi osvity [New Ukrainian school: theory and practice of formative assessment in grades 3–4 of general secondary education institutions]. Kyiv, 93 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-15

Номер

Розділ

Статті