ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ: ІННОВАЦІЇ ТА ВИКЛИКИ У ВИКЛАДАННІ ІНФОРМАТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.305814Ключові слова:
дистанційне навчання; віртуальні навчальні середовища; платформи для навчання; віртуальні дошки; створення відеороликів; освітні технології.Анотація
Стаття висвітлює різноманітні аспекти дистанційного навчання, зокрема використання інтерактивних платформ Google Classroom, Moodle, а також вебсервіси, програм для запису відеороликів, такі як ScreenRecorder, FlashBack, Bandicam, Debut, віртуальних дощок Linoit, Miro, Jamboard, Pаdlet. Через допомогу конкретних прикладів із завданнями з інформатики, детально розглянуто можливості цих технологій для забезпечення ефективного навчання. Стаття аналізує переваги та недоліки, що виникають при впровадженні дистанційного навчання в умовах Нової української школи.
Посилання
Paleczek, L., Pölzl-Stefanec, E. & Otrel-Cass, K. (2023). Special Issue: Rethinking educational practices and responsibilities in the light of digitalisation, International Journal of Educational Research, Vol. 119, p.102075. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijer.2022.102075 [in English].
Barna, O.V. (2016). Tekhnolohiia zmishanoho navchannia v kursi metodyky navchannia informatyky [Blended learning technology in the course of teaching methods of informatics]. Collection of Scientific Papers within the Framework of the International IRNet Project. Open Educational E-Environment of a Modern University. No. 2, pp. 84–90. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2016.2.8492 [in Ukrainian].
Bykov, V.Yu., Ovcharuk, O.V., Ivanyuk, I.V. Pinchuk, O.P. & Galperina, V.O. (2022). Suchasnyi stan vykorystannia tsyfrovykh zasobiv dlia orhanizatsii dystantsiinoho navchannia v zakladakh zahalnoi serednoi osvity: rezultaty opytuvannia 2022 [Current state of using digital tools for organizing distance learning in general secondary education institutions: survey results 2022]. Information Technologies and Learning Tools. Vol. 90, No. 4, pp. 1–18. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v90i4.5036. [in Ukrainian].
Vasilychenko, L.V. & Shatska, N.V. (2021). Dosvid realizatsii dystantsiinoho navchannia v umovakh pandemii. Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu [Experience of Implementing Distance Learning During the Pandemic]. Open Educational E-Environment of a Modern University. Issue 10, pp. 43–55. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2021.105 [in Ukrainian].
Kremen, V.H. et al. (2016). Natsionalna dopovid pro stan i perspektyvy rozvytku osvity v Ukraini [National Report on the State and Prospects of Education in Ukraine]. Kyiv, DOI: https://doi.org/10.37472/NAES-2021-ua [in Ukrainian].
Melnyk, A.I. (2022). Problemy vykorystannia elementiv dystantsiinoho navchannia v umovakh voiennoho stanu [Problems of using elements of distance learning in the conditions of martial law]. Bulletin of KNLU. Series Pedagogy and Psychology. No. 37. DOI: https://doi.org/10.32589/2412-9283.37.2022.272900 [in Ukrainian].
Posibnyk dlia shkil pro orhanizatsiiu dystantsiinoho navchannia otrymav skhvalennia MON dlia vykorystannia v shkolakh [The manual for schools on the organization of distance learning has been approved by the Ministry of Education and Culture for use in schools]. Available: https://nus.org.ua/news/posibnyk-dlya-shkil-pro-organizatsiyu-dystantsijnogo-navchannya-otrymav-gryf-mon (Accessed 15 March 2024) [in Ukrainian].
Sokol, I.M. & Stadnichenko, K.V. (2021). Dystantsiine vykladannia informatyky: osoblyvosti, problemy, tsyfrovi instrumenty [Distance Teaching of Informatics: Features, Problems, Digital Tools]. Open Educational E-Environment of a Modern University. Issue No. 10, pp. 191–202. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2021.1016 [in Ukrainian].
Chubinska, N., Stechkevych, O. & Pasternak, V. (2023). Hotovnist uchytelia do vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v umovakh suchasnoi shkoly [Teacher readiness to use information and communication technologies in the conditions of modern school]. Youth & market. No. 10 (218), pp. 93–97. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.287682 [in Ukrainian].
Tiytiynnyk, O. & Krupskyi, Ya. (2021). Dystantsiine navchannia matematyky v suchasnykh umovakh pandemii iz vykorystanniam navchalnoho seredovyshcha JETIQ [Distance learning for teaching mathematics in modern conditionsof a pandemic with the use of the jetiq learning environment]. Youth & market. No. 5 (191), pp. 62–66. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.239317 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.