ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ: ІННОВАЦІЇ ТА ВИКЛИКИ У ВИКЛАДАННІ ІНФОРМАТИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.305814

Ключові слова:

дистанційне навчання; віртуальні навчальні середовища; платформи для навчання; віртуальні дошки; створення відеороликів; освітні технології.

Анотація

Стаття висвітлює різноманітні аспекти дистанційного навчання, зокрема використання інтерактивних платформ Google Classroom, Moodle, а також вебсервіси, програм для запису відеороликів, такі як ScreenRecorder, FlashBack, Bandicam, Debut, віртуальних дощок Linoit, Miro, Jamboard, Pаdlet. Через допомогу конкретних прикладів із завданнями з інформатики, детально розглянуто можливості цих технологій для забезпечення ефективного навчання. Стаття аналізує переваги та недоліки, що виникають при впровадженні дистанційного навчання в умовах Нової української школи.

Біографії авторів

Ольга Гарбич-Мошора

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізики та інформаційних систем Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Андрій Ольшанецький

магістр Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Владислав Мошора

студент Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Paleczek, L., Pölzl-Stefanec, E. & Otrel-Cass, K. (2023). Special Issue: Rethinking educational practices and responsibilities in the light of digitalisation, International Journal of Educational Research, Vol. 119, p.102075. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijer.2022.102075 [in English].

Barna, O.V. (2016). Tekhnolohiia zmishanoho navchannia v kursi metodyky navchannia informatyky [Blended learning technology in the course of teaching methods of informatics]. Collection of Scientific Papers within the Framework of the International IRNet Project. Open Educational E-Environment of a Modern University. No. 2, pp. 84–90. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2016.2.8492 [in Ukrainian].

Bykov, V.Yu., Ovcharuk, O.V., Ivanyuk, I.V. Pinchuk, O.P. & Galperina, V.O. (2022). Suchasnyi stan vykorystannia tsyfrovykh zasobiv dlia orhanizatsii dystantsiinoho navchannia v zakladakh zahalnoi serednoi osvity: rezultaty opytuvannia 2022 [Current state of using digital tools for organizing distance learning in general secondary education institutions: survey results 2022]. Information Technologies and Learning Tools. Vol. 90, No. 4, pp. 1–18. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v90i4.5036. [in Ukrainian].

Vasilychenko, L.V. & Shatska, N.V. (2021). Dosvid realizatsii dystantsiinoho navchannia v umovakh pandemii. Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu [Experience of Implementing Distance Learning During the Pandemic]. Open Educational E-Environment of a Modern University. Issue 10, pp. 43–55. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2021.105 [in Ukrainian].

Kremen, V.H. et al. (2016). Natsionalna dopovid pro stan i perspektyvy rozvytku osvity v Ukraini [National Report on the State and Prospects of Education in Ukraine]. Kyiv, DOI: https://doi.org/10.37472/NAES-2021-ua [in Ukrainian].

Melnyk, A.I. (2022). Problemy vykorystannia elementiv dystantsiinoho navchannia v umovakh voiennoho stanu [Problems of using elements of distance learning in the conditions of martial law]. Bulletin of KNLU. Series Pedagogy and Psychology. No. 37. DOI: https://doi.org/10.32589/2412-9283.37.2022.272900 [in Ukrainian].

Posibnyk dlia shkil pro orhanizatsiiu dystantsiinoho navchannia otrymav skhvalennia MON dlia vykorystannia v shkolakh [The manual for schools on the organization of distance learning has been approved by the Ministry of Education and Culture for use in schools]. Available: https://nus.org.ua/news/posibnyk-dlya-shkil-pro-organizatsiyu-dystantsijnogo-navchannya-otrymav-gryf-mon (Accessed 15 March 2024) [in Ukrainian].

Sokol, I.M. & Stadnichenko, K.V. (2021). Dystantsiine vykladannia informatyky: osoblyvosti, problemy, tsyfrovi instrumenty [Distance Teaching of Informatics: Features, Problems, Digital Tools]. Open Educational E-Environment of a Modern University. Issue No. 10, pp. 191–202. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2021.1016 [in Ukrainian].

Chubinska, N., Stechkevych, O. & Pasternak, V. (2023). Hotovnist uchytelia do vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v umovakh suchasnoi shkoly [Teacher readiness to use information and communication technologies in the conditions of modern school]. Youth & market. No. 10 (218), pp. 93–97. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.287682 [in Ukrainian].

Tiytiynnyk, O. & Krupskyi, Ya. (2021). Dystantsiine navchannia matematyky v suchasnykh umovakh pandemii iz vykorystanniam navchalnoho seredovyshcha JETIQ [Distance learning for teaching mathematics in modern conditionsof a pandemic with the use of the jetiq learning environment]. Youth & market. No. 5 (191), pp. 62–66. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.239317 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-12

Номер

Розділ

Статті