РОЗУМІННЯ ВЧИТЕЛЕМ УЧНЯ У КОНФЛІКТНІЙ СИТУАЦІЇ

Автор(и)

  • Марія Буняк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.305844

Ключові слова:

конфлікт; продуктивний; непродуктивний типи розв’язання конфлікту; соціально-перцептивні та рефлексивні характеристики вчителів; домінування; міжособистісна взаємодія.

Анотація

У статті подаються результати вивчення міжособистісної взаємодії між вчителями та ліцеїстами у  закладі освіти в контексті конфліктної ситуації. Визначені типи розуміння учня вчителем в конфліктній ситуації, причини конфліктів, розуміння цих причин вчителями з різними типами їх розв’язання. З’ясовано зміст ретроспективного аналізу конфлікту вчителями обох типів урегулювання конфліктів, особливості бачення себе та учня у суперечливій ситуації.

Біографія автора

Марія Буняк

вчитель англійської та німецької мов, КЗ ЛОР “Обласний науковий ліцей”

Посилання

Antonova-Turchenko, O.H. (2002). Povedinka liudei u konfliktnykh sytuatsiiakh [Behavior of people in conflict situations]. Headteacher. No. 19. 32 p. [in Ukrainian].

Antonechko, I.І. (2005). Psykholohiia mizhosobystisnykh vzaiemyn [Psychology of interpersonal relationships]. Psychologist. No. 28. pp. 42–47. [in Ukrainian].

Bandura, A.M. & Druz, V.A. (1997). Konfliktolohiia [Conflictology]. Kharkiv, 335 p. [in Ukrainian].

Baranova, N. (2005). Psykhokorektsiia ahresyvnosti ta konfliktnosti u pidlitkiv [Psychocorrection of aggressiveness and conflict in teenagers]. Psychologist. No. 36. pp. 13–18. [in Ukrainian].

Bilyk, O. & Fenov,Ya. (2023). Tvorchyi potentsial pedahoha yak oznaka profesionalizmu [Creative potential of the teacher as a sign of professionalism]. Youth &market. No. 9 (217) September. pp. 168–171. [in Ukrainian].

Bilousova, Z.I., Boiko, V.Ye. & Prykhodko, V.I. (1995). Sim’ia. – Shkola. – Konflikt [Family. –School. – Conflict]. Zaporizhzhya, 140 p. [in Ukrainian].

Bodryk, N. (2007). Treninh komunikatyvnykh umin dlia pidlitkiv [Communication skills training for teenagers]. Practical Psychology and Social Work. Magazine. No. 25–27. pp. 33–47. [in Ukrainian].

Voitsykhova, A. (2006). Pryroda ta sotsialna rol konfliktu. Psykholohiia konfliktu ta shliakhy yoho rozviazannia [The nature and social role of conflict. Psychology of conflict and ways of its resolution]. Psychological newspaper. No. 15. pp. 5–9. [in Ukrainian].

Hnatiienko, H.M. & Snytiuk, V.Ye. (2008). Ekspertni tekhnolohii pryiniattia rishen [Expert decision-making technologies]. Kyiv, 444 p. [in Ukrainian].

Hrytsiuk, K. (2007). Chomu vynykaiut konflikty? [Why do conflicts arise?]. Psychologist. No. 25–27. pp. 78–79. [in Ukrainian].

Dunai, P. (2001). Konflikty ta shliakhy yikh podolannia [Conflicts and ways to overcome them]. School Director. No. 13. pp. 21–26. [in Ukrainian].

Yemelianenko, L.M., Petiukh, V.M., Torhova, L.V. & Hrynenko, A.M. (2003). Konfliktolohiia: navch. posibnyk [Conflictology: Study guide]. Kyiv, 147 p. [in Ukrainian].

Kyrylenko, A.I. (2011). Konflikty miz huchyteliamy y uchniamy. Sposoby yikh rozvyazannia. Klasnomu kerivnyku [Conflicts between teachers and students. Methods of solving them. For the class teacher]. No. 5. pp. 11–15. [in Ukrainian].

Koshenko, N.V (2005). Treninh “Molod vybyraie konstruktyvnyi konflikt” [Training “Youth chooses a constructive conflict”]. Practical Psychology and Social Work. No. 7–11. pp. 21–26. [in Ukrainian].

Lozhkin, H.V. & Poviakel, N.I. (2007). Psykholohiia konfliktu: teoriiai suchasna praktyka [Psychology of conflict: theory and modern practice]. Kyiv, 435 p. [in Ukrainian].

Makarenko, S.S. (2000). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti uchytelia [Formation of the teacher’s communicative competence]. Kyiv-Zhytomyr, 32 p. [in Ukrainian].

Halahan, V.Ya., Orlov, V.F., Otych, Ya.M., Fursa, O.O. (2008). Psykholohiia konflikty [Psychology of conflicts]. Educational methodical guide. Kyiv, 422 p. [in Ukrainian].

Yanovska, S.H. (2012). Obraz inshoho uchasnyka konfliktu u liudei z riznym rivnem doviry (nedoviry), do otochuiuchykh [The image of another participant in the conflict in people with different levels of trust (mistrust) in others]. Visn. Hark. national University named after V.N. Karazina. Ser. Psychology. No. 1009. pp. 50–53. [in Ukrainian].

Yatsenkoб T.S. (1996). Psykholohichni osnovy hrupovoi psykhokorektsii: navchalnyi posibnyk [Psychological foundations of group psychocorrection: study guide]. Kyiv, 264 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-15

Номер

Розділ

Статті