АКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ У ФОРМУВАННІ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ БАКАЛАВРІВ З ІНЖЕНЕРІЇ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.305846Ключові слова:
цифрова компетентність; активні методи навчання; бакалаври з інженерії програмного забезпечення; вища освіта; критичне мислення; проєкти; інформаційні технології.Анотація
Стаття присвячена актуальній проблемі формування цифрової компетентності бакалаврів з інженерії програмного забезпечення. Обґрунтовано та розроблено методичні рекомендації щодо використання активних методів навчання у формуванні цифрової компетентності бакалаврів з інженерії програмного забезпечення. Визначено ключові компоненти цифрової компетентності бакалаврів з інженерії програмного забезпечення. Розроблено комплекс активних методів навчання для формування цифрової компетентності студентів. Обґрунтовано доцільність використання активних методів навчання у формуванні цифрової компетентності бакалаврів з інженерії програмного забезпечення. Запропонований комплекс активних методів може бути використаний викладачами закладів вищої освіти при викладанні дисциплін, пов’язаних з інженерією програмного забезпечення, а також для самостійного навчання студентів.
Посилання
Centeno, C., Vuorikari, R., Punie, Y., O’Keeffe, W., Kluzer, S., Vitorica, A. et al. (2019). Developing digital competence for 236 employability: Engaging and supporting stakeholders with the use of DigComp. Luxembourg : Publications Office of the European Union [in English].
Scott, C. (2015). The Futures of Learning 3: What kind of pedagogies for the 21st century? UNESCO Education Research and Foresight,Paris. ERF Working Papers Series, 15. Available at: http://unesdoc.unesco.org/images/0024/002431/243126e.pdf [in English].
Baliuk, V.O. (2020). Dydaktychni pryntsypy formuvannia tsyfrovoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv-ekonomistiv [Didactic principles of formation of digital competence of future economists]. Science Review : Open Access Peerreviewed Journal. RS Global Sp. z O.O., Warsaw, Poland : Scientific Educational Center, No. 2 (29), pp. 20–24. [in Ukrainian].
Horodenko, L.M. (2012). Tsyfrova ta informatsiina nerivnist u merezhevii komunikatsii [Digital and information inequality in network communication]. Information society, No. 16, pp. 56–59. [in Ukrainian].
Dychkivska, I.M. (2004). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii [Innovative pedagogical technologies]. Kyiv, 320 p. [in Ukrainian].
Diachenko-Bohun, M. (2014). Aktyvni metody navchannia u vyshchomu navchalnomu zakladi [Active methods of learning in a higher educational institution]. Origins of pedagogical skills, No. 14, pp. 74–76. Available at: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/4444/1/Djachenko.pdf [in Ukrainian].
Pometun, O.I. (2004). Aktyvni y interaktyvni metody navchannia: do pytannia pro dyferentsiatsiiu poniat [Active and interactive learning methods: to the question of differentiation of concepts]. The way of education, No. 3, pp. 10–15. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.