ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В НАВЧАННІ БІОЛОГІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.305847

Ключові слова:

штучний інтелект; навчання; цифрові технології; цифрове освітнє середовище; інструменти штучного інтелекту; освітні платформи; академічна доброчесність.

Анотація

У статті розглянуто вплив штучного інтелекту на сферу освіти. З’ясовано, як хмарні технології, віртуальна реальність та штучний інтелект можуть збагатити процес навчання біології. Розглянуті корисні платформи для педагогів, що пропонують інструменти штучного інтелекту для створення інтерактивних уроків. Такі ресурси дозволяють створювати персоналізовані матеріали, враховуючи індивідуальні потреби учнів і пропонуючи рекомендації для підвищення успішності навчання. Зауважено на ризиках впровадження новітніх технологій в навчальний процес.

Біографія автора

Катерина Кубікова

аспірантка Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка

Посилання

Awasthi, S. & Soni, Y. (2023). Empowering Education System with Artificial Intelligence: Opportunities and Challenges. Shodh Samagam, No. 6. Available at: http://surl.li/kuaqm [in English].

Vizniuk, I.M. (2021). Vykorystannia shtuchnoho intelektu v osviti [Use of artificial intelligence in education]. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, pp. 14–22. DOI: https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-59-14-22 [in English].

Voronkin, O.S. Tekhnolohii shtuchnoho intelektu v profesiinii diialnosti pedahoha [Technologies of artificial intelligence in the professional activity of a teacher]. Available at: https://www.slideshare.net/ AlexVoronkin/ss-258176428 [in Ukrainian].

Vorotnykova, I. P. (2023). Profesiinyi rozvytok vchyteliv pryrodnychoi ta matematychnoi haluzei z vykorystanniam shtuchnoho intelektu [Professional development of science and mathematics teachers using artificial intelligence]. Open educational e-environment of a modern university. No.15, pp. 18–34. [in Ukrainian].

Kovalchuk, A.V. (2023). Rozvytok tsyfrovoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv profesiinoho navchannia v umovakh tsyfrovizatsii [Development of digital competence of future teachers of professional education in conditions of digitalization]. Youth & market, No.11–12 (219–220). pp. 148–153. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.296992 [in Ukrainian].

Kovalchuk, V.I. & Vorotnykova, I.P. (2017). Modeli vykorystannia elementiv dystantsiinoho navchannia v shkoli [Models of the use of distance learning elements at school]. Information technologies and teaching aids, No. 60, pp. 58–76. [in Ukrainian].

Kovalchuk, V.I. & Fedotenko, S.R. (2018). Innovatsiini tekhnolohii navchannia – osnova modernizatsii profesiinoi osvity [Innovative learning technologies are the basis of modernization of professional education]. Young scientist. No.12, pp. 425–429. [in Ukrainian].

Kovalchuk, V.I. (2023). Perevahy i ryzyky vprovadzhennia shtuchnoho intelektu v osviti [Advantages and risks of introducing artificial intelligence in education]. Tezy dopovidei IX Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii z problem vyshchoi osvity i nauky “Informatsiini tekhnolohii v osviti, nautsi i vyrobnytstvi” (ITONV-2023) (25–26 travnia 2023 roku) – Abstracts of reports of the IX International scientific and practical conference on the problems of higher education and science “Information technologies in education, science and production” (ITESP-2023) (May 25–26, 2023). Lutsk, pp. 105–109. [in Ukrainian].

Kovalchuk, V.I. (2011). Efektyvnyi urok: tekhnolohii, struktura, analiz [An effective lesson: technologies, structure, analysis]. Kyiv, 120 p. [in Ukrainian].

Kovalchuk, V.I. (2011). Stvorennia spryiatlyvoho navchalnoho seredovyshcha [Creating a favorable learning environment]. Trainings. (Eds.). V. Kovalchuk, L. Halitsyna. Kyiv, 128 p. [in Ukrainian].

Marienko, M. & Kovalenko, V. (2023). Shtuchnyi intelekt ta vidkryta nauka v osviti [Artificial intelligence and open science in education]. Physical and mathematical education, No. 38, pp. 48–53. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2023_38_1_9. [in Ukrainian].

Melnyk, A.V. (2023). Zastosuvannia shtuchnoho intelektu v osvitnomu seredovyshchi: potentsial ta vyklyky [Application of artificial intelligence in the educational environment: potential and challenges]. Rozvytok pedahohichnoi maisternosti maibutnoho pedahoha v umovakh osvitnikh transformatsii: materialy III Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii – Development of pedagogical skills of the future teacher in the conditions of educational transformations: Proceedings of the 3rd Ukrainian Scientific and Practical Conference. (April 7, 2023). [in Ukrainian].

Rozporiadzhennia KMU № 1556-r vid 02.12.2020 r. “Pro skhvalennia Kontseptsii rozvytku shtuchnoho intelektu v Ukraini” [Decree of the CMU No. 1556 dated December 2, 2020 “On the approval of the Concept for the Development of Artificial Intelligence in Ukraine”]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-2020-%D1%80#Text [in Ukrainian].

Plan realizatsii kontseptsii rozvytku shtuchnoho intelektu v Ukraini [Implementation plan of the concept of artificial intelligence development in Ukraine]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/438-2021-%D1%80 [in Ukrainian].

Spilnota ChatGPT. Vidkrytyi dostup Notion AI [ChatGPT Community. Notion AI is open access]. Available at: https://chatgpt.com.ua/post/notion-ai-release-and-pricing [in Ukrainian].

Tsyfrovi instrumenty dlia vchyteliv biolohii [Digital tools for biology teachers]. Available at: https://osvitoria.media/experience/nazdognaty-progalyny-tsyfrovi-instrumenty-dlya-vchyteliv-biologiyi/ [in Ukrainian].

Shyshkina, M. & Nosenko, Yu. (2023). Perspektyvni tekhnolohii z elementamy shtuchnoho intelektu dlia profesiinoho rozvytku pedahohichnykh kadriv [Promising technologies with elements of artificial intelligence for the professional development of teaching staff]. Physical and mathematical education. No. 38, pp. 66–71. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-15

Номер

Розділ

Статті