МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ І КУЛЬТУР
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.306058Ключові слова:
викладач; іноземні мови і культури; креативна компетентність; модель; метод; технологія.Анотація
У статті обґрунтовано й розроблено модель формування креативної компетентності майбутніх викладачів іноземних мов і культур, яка містить такі компоненти: мета, підходи, методи, технології, засоби, результат формування креативної компетентності, діяльність викладача і діяльність студентів. Теоретичне підґрунтя моделі складають компетентнісний, технологічний, особистійсно-діяльнісний, рефлексивний підходи, які зумовлюють вибір методів, технологій, засобів навчання та контролю і діяльність викладача та студентів з їх використанням.
Посилання
Bilyk, O., Synevych, I. & Fenov, Ya. (2023). Tvorchyi potentsial pedahoha yak oznaka profesionalizmu [The creative potential of the teacher as a sign of professionalism]. Youth & market, No. 9 (217). рр. 168–171. [in Ukrainian].
Bobyr, S.L. (2019). Formuvannia profesiino-metodychnoi kompetentnosti maibutnikh vykladachiv inozemnykh mov na osnovi porivnialnoho pidkhodu [Forming prospective foreign language teachers’ professional methodological competence on the basis of a comparative approach]. Bulletin of the T.H. Shevchenko National University “Chernihiv Colehium”. Vol. 5 (161). рр. 23–27. [in Ukrainian].
Zienia, L.Ya. (2011). Teoretyko-metodychni zasady pidhotovky maibutnikh uchyteliv do navchannia inozemnykh mov uchniv profilnoi shkoly [Theoretical and methodological principles of training future teachers to teach foreign languages to students of specialized schools]. Horlivka, 436 p. [in Ukrainian].
Kopus, O.A. (2012). Model formuvannia fakhovoi linhvodydaktychnoi kompetentnosti maibutnikh mahistriv filolohii [Model of formation of professional linguistics competences of future masters of philology]. Science and education. No. 8. pp. 78–83. [in Ukrainian].
Maiier, N.V. (2020). Model formuvannia testovoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv inozemnykh mov i kultur [Modelling testing competence formation in pre-service foreign language and culture teachers]. Foreign languages. No. 2. pp. 43–46. [in Ukrainian].
Maiier, N.V. (2016). Teoretyko-metodychni zasady formuvannia metodychnoi kompetentnosti u maibutnikh vykladachiv frantsuzkoi movy [Theorethical and methodological basics of forming methodological competence of future teachers of French]. Doctorʼs thesis. Kyiv, 735 p. [in Ukrainian].
Maiier, N.V. (2021). Teoriia i praktyka formuvannia kreatyvnoi kompetentnosti maibutnikh vykladachiv frantsuzkoi movy i kultury [Theory and practice of the formation of creative competence of future teachers of the French language and culture]. Lviv-Torun, pp. 804–830. [in Ukrainian].
Maiier, N.V. (2021). Tekhnolohii kreatyvnoho navchannia inozemnykh mov i kultur [Technologies of creative teaching of foreign languages and cultures]. Kyiv, 64 p. [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia profesiinoho standartu na hrupu profesii “Vykladachi zakladiv vyshchoi osvity” [On the approval of the professional standard for the group of professions “Teachers of higher education institutions”]. Order of the Ministry of Economic Development, Trade and Agriculture of Ukraine No. 610 of March 23, 2021. [in Ukrainian].
Skoryk, T.V. (2017). Metody problemnoho navchannia yak shliakh pidvyshchennia yakosti osvity u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Methods of problem-based learning as a way to improve the quality of education in higher educational institutions]. Bulletin of the Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences. Vol. 144. pp. 107–109. [in Ukrainian].
Ukrainska, O.O. (2018). Model formuvannia metodychnoi kontrolno-otsiniuvalnoi kompetentnosti maibutnikh vykladachiv anhliiskoi movy [Model of formation of methodological control and assessment competence of future teachers of the English language]. Scientific journal of the M. P. Drahomanov NPU. Series 5. Pedagogical sciences: realities and prospects. Vol. 64. pp. 195–199. [in Ukrainian].
Chubko, O.P. (2013). Innovatsiini tekhnolohii navchannia v konteksti pedahohichnoi pidhotovky maibutnoho vchytelia [Innovative learning technologies in the context of pedagogical training of the future teacher]. Bulletin of the Chernihiv National Pedagogical University. Pedagogical sciences. Vol. 108.1. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2013_1_108_37. (Accessed 10 June 2024). [in Ukrainian].
Yakovyshyna, T. (2019). Model formuvannia kreatyvnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly [Model of formation of creative competence of the future primary school teacher]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. No. 2 (86). pp. 129–139. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.