МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ І КУЛЬТУР

Автор(и)

  • Наталія Майєр

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.306058

Ключові слова:

викладач; іноземні мови і культури; креативна компетентність; модель; метод; технологія.

Анотація

У статті обґрунтовано й розроблено модель формування креативної компетентності майбутніх викладачів іноземних мов і культур, яка містить такі компоненти: мета, підходи, методи, технології, засоби, результат формування креативної компетентності, діяльність викладача і діяльність студентів. Теоретичне підґрунтя моделі складають компетентнісний, технологічний, особистійсно-діяльнісний, рефлексивний підходи, які зумовлюють вибір методів, технологій, засобів навчання та контролю і діяльність викладача та студентів з їх використанням.

Біографія автора

Наталія Майєр

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри теорії, практики та перекладу французької мови Національного технічного університету України “Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського”

Посилання

Bilyk, O., Synevych, I. & Fenov, Ya. (2023). Tvorchyi potentsial pedahoha yak oznaka profesionalizmu [The creative potential of the teacher as a sign of professionalism]. Youth & market, No. 9 (217). рр. 168–171. [in Ukrainian].

Bobyr, S.L. (2019). Formuvannia profesiino-metodychnoi kompetentnosti maibutnikh vykladachiv inozemnykh mov na osnovi porivnialnoho pidkhodu [Forming prospective foreign language teachers’ professional methodological competence on the basis of a comparative approach]. Bulletin of the T.H. Shevchenko National University “Chernihiv Colehium”. Vol. 5 (161). рр. 23–27. [in Ukrainian].

Zienia, L.Ya. (2011). Teoretyko-metodychni zasady pidhotovky maibutnikh uchyteliv do navchannia inozemnykh mov uchniv profilnoi shkoly [Theoretical and methodological principles of training future teachers to teach foreign languages to students of specialized schools]. Horlivka, 436 p. [in Ukrainian].

Kopus, O.A. (2012). Model formuvannia fakhovoi linhvodydaktychnoi kompetentnosti maibutnikh mahistriv filolohii [Model of formation of professional linguistics competences of future masters of philology]. Science and education. No. 8. pp. 78–83. [in Ukrainian].

Maiier, N.V. (2020). Model formuvannia testovoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv inozemnykh mov i kultur [Modelling testing competence formation in pre-service foreign language and culture teachers]. Foreign languages. No. 2. pp. 43–46. [in Ukrainian].

Maiier, N.V. (2016). Teoretyko-metodychni zasady formuvannia metodychnoi kompetentnosti u maibutnikh vykladachiv frantsuzkoi movy [Theorethical and methodological basics of forming methodological competence of future teachers of French]. Doctorʼs thesis. Kyiv, 735 p. [in Ukrainian].

Maiier, N.V. (2021). Teoriia i praktyka formuvannia kreatyvnoi kompetentnosti maibutnikh vykladachiv frantsuzkoi movy i kultury [Theory and practice of the formation of creative competence of future teachers of the French language and culture]. Lviv-Torun, pp. 804–830. [in Ukrainian].

Maiier, N.V. (2021). Tekhnolohii kreatyvnoho navchannia inozemnykh mov i kultur [Technologies of creative teaching of foreign languages and cultures]. Kyiv, 64 p. [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia profesiinoho standartu na hrupu profesii “Vykladachi zakladiv vyshchoi osvity” [On the approval of the professional standard for the group of professions “Teachers of higher education institutions”]. Order of the Ministry of Economic Development, Trade and Agriculture of Ukraine No. 610 of March 23, 2021. [in Ukrainian].

Skoryk, T.V. (2017). Metody problemnoho navchannia yak shliakh pidvyshchennia yakosti osvity u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Methods of problem-based learning as a way to improve the quality of education in higher educational institutions]. Bulletin of the Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences. Vol. 144. pp. 107–109. [in Ukrainian].

Ukrainska, O.O. (2018). Model formuvannia metodychnoi kontrolno-otsiniuvalnoi kompetentnosti maibutnikh vykladachiv anhliiskoi movy [Model of formation of methodological control and assessment competence of future teachers of the English language]. Scientific journal of the M. P. Drahomanov NPU. Series 5. Pedagogical sciences: realities and prospects. Vol. 64. pp. 195–199. [in Ukrainian].

Chubko, O.P. (2013). Innovatsiini tekhnolohii navchannia v konteksti pedahohichnoi pidhotovky maibutnoho vchytelia [Innovative learning technologies in the context of pedagogical training of the future teacher]. Bulletin of the Chernihiv National Pedagogical University. Pedagogical sciences. Vol. 108.1. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2013_1_108_37. (Accessed 10 June 2024). [in Ukrainian].

Yakovyshyna, T. (2019). Model formuvannia kreatyvnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly [Model of formation of creative competence of the future primary school teacher]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. No. 2 (86). pp. 129–139. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-12

Номер

Розділ

Статті