ФОРМУВАННЯ STEM-КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ТА ПАТРІОТИЧНОЇ СВІДОМОСТІ ЧЕРЕЗ 3D-МОДЕЛЮВАННЯ В ОСВІТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.307024

Ключові слова:

середня освіта; STEM-освіта; 3D-моделювання; патріотичне виховання; Blender.

Анотація

Стаття присвячена аналізу формування STEM-компетентностей та патріотичної свідомості через інтеграцію 3D-моделювання в освітній процес закладу загальної середньої освіти за допомогою програми Blender. Авторами розглядаються методи впровадження 3D-моделювання для розвитку технічних і креативних навичок учнів, а також підвищення їхньої мотивації та громадянської відповідальності. Висвітлюється роль сучасних освітніх технологій у формуванні критичного мислення, науково-дослідницьких здібностей та ефективної комунікації, що сприяє комплексному розвитку особистості. Аналізується вплив практичних завдань і проєктів на активну участь учнів у відновленні та розвитку країни, підкреслюючи значення патріотичного виховання в сучасній освіті.

Біографії авторів

Тарас Луцюк

вчитель інформатики комунального закладу загальної  середньої освіти “Луцький ліцей №23 Луцької міської ради”, аспірант 1 курсу Бердянського державного педагогічного університету

Ганна Алєксєєва

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри комп’ютерних технологій в управлінні та навчанні й інформатики Бердянського державного педагогічного університету

Посилання

Alieksieieva, H.M. (2014). Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v protsesi profesiinoi pidhotovky studentiv pedahohichnykh vuziv [Victorious information-communal technologies in the process of professional training of students of pedagogical universities]. Topical issues of natural science and mathematics education. Sumy, pp. 184–191. [in Ukrainian].

Alieksieieva, H.M. (2014). Formuvannia hotovnosti maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do zastosuvannia kompiuternykh tekhnolohii u profesiinii diialnosti [Formation of readiness of future social educators to use computer technologies in professional activity]. Monograph. Berdyansk, 260 p. [in Ukrainian].

Alieksieieva, H.M. & Babich, P.M. (2018). Vykorystannia platformy Arduino dlia profesiinoi pidhotovky maibutnikh inzheneriv-pedahohiv [Using the Arduino platform for professional training of future engineer-pedagogues]. Physical and Mathematical Education. No. 4 (18). pp. 12–17. DOI: https: //doi. org/10.31110/2413-1571-2018-018-4-002. [in Ukrainian].

Havrylenko, N.V. (2023). Rol tsyfrovizatsii u pravovomu rehuliuvanni okremykh funktsii orhaniv derzhavnoi vlady i upravlinnia [The role of digitalization in the legal regulation of certain functions of state authorities and management]. Academic notes of Volodymyr Vernadskiy Tauriya National University. Series: Legal Sciences. Vol. 34 (73). No. 5, pp. 1–6. DOI: https://doi.org/10.32782/TNU-2707-0581/2023.5/01 [in Ukrainian].

Havrylenko, N.V. (2024). Pravovi zasady tsyfrovoyi identyfikatsii i reprezentatsii osobystosti [Legal principles of digital identification and representation of personality]. Actual Problems of Politics. No. 73. pp. 162–167. DOI: https://doi.org/10.32782/app.v73.2024.23 [in Ukrainian].

Hrynevych, L., Morze, N., Vember, V. & Boiko, M. (2021). Rol tsyfrovykh tekhnolohii u rozvytku osvitnoi ekosystemy STEM [The role of digital technologies in the development of the STEM educational ecosystem]. Journal of Information Technologies and Learning Tools, Issue 83 (3). DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v83i3.4461 [in Ukrainian].

Gura, V., Nestorenko, T. & Makarenko, T. (2022). Doslidzhennia katehorii “osvitnia posluha”: mizhdystsyplinarnyi pidkhid [The “Educational Service” Category Study: Interdisciplinary Approach]. Scientific notes of Berdyansk State Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences, 2022. No. 2, pp. 91–104. DOI: https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-2-91-104 [in Ukrainian].

Ihlesias-Pradas, S., Ernandes-Harsiia, A., Chaparro-Pelaes, Kh. & Priieto, Dzh. L. (2021). Nadzvychaine dystantsiine navchannia ta akademichna uspishnist studentiv u vyshchii osviti pid chas pandemii COVID-19: praktychne doslidzhennia [Emergency remote learning and academic success of students in higher education during the COVID-19 pandemic: a practical study]. Kompiutery v liudskii Computers in Human Behavior, No. 119, 106713. DOI: https://doi.org/10.1016/j.chb.2021.106713 [in Ukrainian].

Karabin, O.I. (2019). Informatsiino-tsyfrovi tekhnolohii yak zasoby dlia provedennia doslidzhen v STEM-proiektakh [Information and digital technologies as tools for conducting research in STEM projects]. Topical issues of the development of modern science: Abstracts of IV International Scientific and Practical Conference. Sofia, Bulgaria, pp. 698–702. [in English].

Metodychni rekomendatsii shchodo vprovadzhennia STEM-osvity u zahalnoosvitnikh ta pozashkilnykh navchalnykh zakladakh Ukrainy na 2017/2018 n. r. [Methodological recommendations on the implementation of STEM education in general and extracurricular educational institutions of Ukraine for 2017/2018]. Available at: https://drive.google.com/file/d/0B3m2TqBM0APKekwtZFdhWXJuODg/view (Accessed 26 June 2024) [in Ukrainian].

Morze, N.V., Hladun, M.A. & Dziuba, S.M. (2018). Formuvannia kliuchovykh i predmetnykh kompetentnostei uchniv robototekhnichnymy zasobamy STEM-osvity [Formation of key and subject competencies of students by robotic means of STEM education]. Information Technologies and Learning Tools, No. 65(3), pp. 37–52. Available at: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2041/1348 (Accessed 26 June 2024) [in Ukrainian].

Ovsiannikov, O. & Alieksieieva, H. (2019). Kompiuterne seredovyshche naukovo-doslidnoi roboty studentiv inzhenerno-pedahohichnykh spetsialnostei kompiuternoho profiliu yak obiekt proektuvannia [The computer environment of scientific research work of students of engineering and pedagogical specialties of the computer profile as a design object]. Youth & market, No. 9 (176). DOI: https://doi.org/10.32843/2663-6085-2019-14-2-39 [in Ukrainian].

Ostopolets, I. & Varina, H. (2021). Osoblyvosti zastosuvannia “LEARNINGAPPS” v robiti zi studentamy pedahohichnoho universytetu [Features of using “LEARNINGAPPS” in working with students of a pedagogical university]. Teacher professionalism: theoretical and methodical aspects. Collection of scientific works “Methodical materials for the project “Digital educational space: Ukrainian-Polish experience”. No. 15, pp. 141–149. DOI: https://doi.org/10.31865/2414-9292.15.2021.242970 [in Ukrainian].

Ostopolets, I., Pachadzhy, D. & Konovalova, V. (2022). Vplyv poslidovnosti narodzhennia dytyny v sim’i na formuvannia yii sposobu zhyttia [The impact of birth order in the family on the formation of her lifestyle]. Scientific journal “Scientific Herald of Sivershchyna. Series: Education. Social and Behavioural Sciences”. Vol. 8. Issue 1, pp. 141–153. DOI: https://doi.org/10.32755/sjeducation.2022.01.141 [in Ukrainian].

Pavlenko, L.V. (2014). Innovatsiini aspekty v orhanizatsii samostiinoi roboty studentiv v konteksti bolonskoho protsesu [Innovative aspects of organizing students’ independent work in the context of the Bologna process]. Scientific works of Higher Educational Institution Donetsk National Technical University. Ser.: Pedagogy, psychology and sociology. No. 1 (2), pp. 174–178. [in Ukrainian].

Proiekt kontseptsii STEM-osvity v Ukraini [Project concept of STEM education in Ukraine]. Available at: http://mk-kor.at.ua/STEM/STEM_2017.pdf (Accessed 26 June 2024) [in Ukrainian].

Khomenko, V.H. & Pavlenko, L.V. (2010). Problemy pidhotovky maibutnikh inzheneriv-pedahohiv do vykorystannia kompiuternykh tekhnolohii statystychnoho opratsiuvannia eksperymentalnykh danikh [Problems of preparing future engineer-educators for using computer technologies of statistical processing of experimental data]. Problems of engineering and pedagogical education. No. 26–27, pp. 149–155. [in Ukrainian].

Anderson, N. (2020). Rethinking STEM Education: Pathways to an Inclusive and Equitable System. [in English].

EU4Digital Initiative. Available: https://eufordigital.eu/discover-eu/the-eu4digital-initiative (Accessed 26 June 2024). [in English].

Kravchenko, N.V., Alyeksyeyeva, H.M. & Gorbatyuk, L.V. (2018). Curriculum Optimization by the Criteria of Maximizing Professional Value and the Connection Coefficient of Educational Elements, Using Software Tools: (ICTERI 2018: 14th International conference on ict in education, research, and industrial applications). (Kyiv, Ukraine, May 14–17, 2018). CEUR Workshop Proceedings, Vol. 1, pp. 365–378. [in English].

Martynovych, N., Boichenko, E. & Dielini, M. (2023). Renovation of Ukraine After War: Special Restoration Regimes and Stimulation of Sustainable Development of Territories. International review for spatial planning and sustainable development. No. 11 (4), pp. 54–70 [in English].

Martynovych, N., Boichenko, E. & Dielini, M. (2023). Renovation of Ukraine After War: Special Restoration Regimes and Stimulation of Sustainable Development of Territories. International review for spatial planning and sustainable development. No. 11 (4). pp. 54–70. [in English].

Nestorenko, T., Nestorenko, O. & Peliova, J. (2017). Displaced and Fake Universities – Experience of Ukraine. Economic, Political and Legal Issues of International Relations 2017. 9–10. júna 2017, Virt, Volume of Scientific Papers. Ekonomická univerzita v Bratislave, Fakulta medzinárodných vzťahov, pp. 265–271. Availablea at: https://1ll.ink/MP0jV [in English].

Resnick, Mitchel. (2017). Lifelong Kindergarten: Cultivating Creativity through Projects, Passions, Peers, and Play. Cambridge, Massachusetts: MIT Press. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-12

Номер

Розділ

Статті