ДИДАКТИЧНІ АСПЕКТИ ВПРОВАДЖЕННЯ МЕТОДУ КЕЙСІВ У ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІН ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИЧНОГО ЦИКЛУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.307753

Ключові слова:

професійна освіта; майбутні фахівці; активні методи навчання; метод кейсів; ситуаційне завдання; дисципліни електроенергетичного циклу.

Анотація

У статті обґрунтовано доцільність застосування активних методів навчання в освітньому процесі професійної підготовки майбутніх фахівців у закладах вищої освіти. Розглянуто теоретичні основи та дидактичні особливості впровадження методу кейсів в освітній процес професійної підготовки студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, спеціальності 015.33 Професійна освіта (енергетика, електротехніка та електромеханіка), зокрема у викладання дисциплін електроенергетичного циклу. Розглянуто структуру типового кейсу з дисциплін електроенергетичного циклу і етапи роботи студентів з ситуаціями. Наведено приклади кейсів, які студенти вирішують на практичних заняттях з нормативних дисциплін “Основне електрообладнання виробництва” та “Альтернативна енергетика”.

Біографії авторів

Вікторія Жигірь

доктор педагогічних наук, професор, декан факультету фізико-математичної, комп’ютерної та технологічної освіти Бердянського державного педагогічного університету

Сергій Онищенко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри професійної освіти, трудового навчання та технологій Бердянського державного педагогічного університету

Віталій Гуренко

старший викладач кафедри професійної освіти, трудового навчання та технологій Бердянського державного педагогічного університету

Посилання

Androshchuk, I. (2013). Vykorystannia keis-metodu v protsesi pidhotovky maibutnikh pedahohiv [Using the case method in the process of training future teachers]. Professional development of personality. Vol. 1. pp. 181–188. [in Ukrainian].

Kozak, L.V. (2015). Keis-metod u pidhotovtsi maibutnikh vykladachiv do innovatsiinoi profesiinoi diialnosti [Case method in training future teachers for innovative professional activity]. Educational discourse. Vol. 3. pp. 153–162. [in Ukrainian].

Sydorenko, O., Chuba, V. (2001). Sytuatsiina metodyka navchannia: teoriia i praktyka [Situational teaching method: theory and practice]. Kyiv, 127 p. [in Ukrainian].

Surmin, Yu.P. (2005). Metod analizu sytuatsii (Case-study) ta yoho navchalni mozhlyvosti [Method of analyzing situations (Case-study) and its educational possibilities]. Globalization and the Bologna process: problems and technologies: monograph. Kyiv. pp. 71–82. [in Ukrainian].

Tovkanets, H.V. (2011). Osoblyvosti zastosuvannia keis-metodu u protsesi profesiinoi pidhotovky maibutnoho fakhivtsia [Peculiarities of using the case method in the process of professional training of a future specialist]. Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University. Series “Pedagogy, social work”. Vol. 3. pp. 148–150. [in Ukrainian].

Sheremeta, P.M., Kanishchenko, L.H. (1999). Keis-metod: z dosvidu vykladannia v ukrainskii biznes-shkoli [Case method: from the experience of teaching in a Ukrainian business school]. Kyiv, 80 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-12

Номер

Розділ

Статті