ВРАХУВАННЯ ОСНОВНИХ ПЕРЕВАГ І НЕДОЛІКІВ ТЕСТІВ ПРИ ЗАСТОСУВАННІ ЇХ У КОНТРОЛЮВАЛЬНИХ ДІЯХ

Автор(и)

  • Євгенія Гончарова
  • Олена Бєляєва
  • Лариса Сліпченко
  • Вікторія Костенко
  • Яніна Приходько

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.307818

Ключові слова:

тест; контроль; контролювальні дії; професійно-значуща інформація; професійна компетентність; освітній процес.

Анотація

У статті розглянуто необхідність оптимального вибору методів та інструментів контролю, що має забезпечувати економію часу, який витрачається на перевірку, бути мобільним, надійним і неупередженим. Детально проаналізовано переваги та недоліки застосування тестів як найбільш прийнятного інструмента контролю якості навчальних досягнень здобувачів вищої освіти.

Біографії авторів

Євгенія Гончарова

кандидат педагогічних наук, викладач закладу вищої освіти кафедри іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією Полтавського державного медичного університету

Олена Бєляєва

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією Полтавського державного медичного університету

Лариса Сліпченко

кандидат педагогічних наук, доцент закладу вищої освіти кафедри іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією Полтавського державного медичного університету

Вікторія Костенко

кандидат філологічних наук, доцент закладу вищої освіти кафедри іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією Полтавського державного медичного університету

Яніна Приходько

викладач закладу вищої освіти кафедри іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією Полтавського державного медичного університету

Посилання

Bieliaieva, O., Silnycha, N. & Nikolaieva, N. (2012). Vykorystannia testiv uspishnosti v protsesi navchannia latynskoi movy ta medychnoi terminolohii [The use of achievement tests in the process of learning the Latin language and medical terminology]. Humanization of the educational process: coll. of science works. (Ed.).V.I. Sypchenko. Sloviansk, Special issue 6. part. 1. pp. 29–37. [in Ukrainian].

Borysova, A.O., Kolesnyk, A.O., Bielikova, O.F. (2012). Vykorystannia kompiuternoho testuvannia u vykladanni inozemnykh mov [Use of computer testing in teaching foreign languages]. Economic strategy and prospects of trade and services sector development. Vol. 1 (2). pp. 434–439. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/esprstp_2012_1(2)_63. [in Ukrainian].

Honcharova, Ye.Ie., Slipchenko, L.B., Kostenko, V.H. & Prykhodko, Ya.M. (2024). Testuvannia yak diievyi metod kontroliu yakosti zasvoiennia znan zdobuvachamy vyshchoi osvity [Testing as an effective method of quality control of knowledge acquisition by students of higher education]. Aktualni pytannia linhvistyky, profesiinoi linhvodydaktyky, psykholohii i pedahohiky vyshchoi shkoly: materialy VIII Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (m. Poltava, 22–24 lystopada 2023 r.). – Topical issues of linguistics, professional linguistic didactics, psychology and pedagogy of higher education: Proceedings of the VIII International Scientific and Practical Conference (Poltava, November 22–24, 2023). Poltava, pp. 72–74. [in Ukrainian].

Zinchenko, O.Ie. (2014). Pidvyshchennia yakosti testuvannia i obiektyvnist otsiniuvannia rivnia znan [Improving the quality of testing and the objectivity of assessing the level of knowledge]. Information and control systems at railway transport. No. 4. p. 26. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ikszt_2014_4 [in Ukrainian].

Kioresko, O.V. (2020). Metodyka testuvannia rivnia sformovanosti movlennievoi kompetentnosti u maibutnikh vykladachiv u chytanni frantsuzkoi movy [Methodology for testing the level of formation of speaking competence of future teachers in reading French. Social and humanitarian bulletin. Vol. 36. pp. 57–59. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sochumj_2020_36_24 [in Ukrainian].

Konovalenko, O.Ie. & Brusentsev, V.O. (2012). Problema avtomatyzovanoho testuvannia ta otsiniuvannia znan [The problem of automated testing and assessment of knowledge]. Information Processing Systems. Vol. 2. pp. 301–305. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/soi_2012_2_62 [in Ukrainian].

Osnovy pedahohichnoho otsiniuvannia [Basics of pedagogical assessment]. Part 1. Theory: Educational and methodological and informational and reference materials for pedagogical workers. (Ed.). I. Bulakh. Kyiv, 2005. 96 p. [in Ukrainian].

Peretiatko, V. & Koval, V. (2019). Zastosuvannia metodyky onlaintestuvannia v navchanni khimii [Application of online testing methods in teaching chemistry]. Pedagogical Education: Theory and Practice. Vol. 27. pp. 157–162. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppo_2019_27_28 [in Ukrainian].

Petrenko, S.V. & Nazarenko, N.M. (2020). Perevahy i nedoliky vykorystannia kompiuternoho testuvannia navchalnykh dosiahnen z inozemnoi movy [Advantages and disadvantages of using computer testing of educational achievements in a foreign language]. Innovative Pedagogy. Vol. 22 (2). pp. 38–41. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/innped_2020_22(2)_10 [in Ukrainian].

Prochukhan, D.V. & Kostyria I.V. (2021). Kryterialno-oriientovane testuvannia na osnovi vykorystannia kompiuteriv yak zasobu otsiniuvannia yakosti znan studentiv [Criterion-oriented testing based on the use of computers as a means of assessing the quality of students’ knowledge. Theory and practice of social systems management. No. 2. pp. 67–80. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2021_2_8 [in Ukrainian].

Reutska, Yu.Iu. & Mirskykh, H.O. (2012). Definitsii pedahohichnoho testuvannia [Definitions of pedagogical testing]. Bulletin of NTUU “KPI”. Radio engineering series, Radio equipment construction. Vol. 50. pp. 139–146. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKPI_rr_2012_50_18 [in Ukrainian].

Telychko, N.V. & Mohun, I.V. (2022). Testuvannia yak odyn z naukovo obgruntovanykh doslidnytskykh metodiv pedahohichnoho vymiriuvannia ta otsiniuvannia [Testing as one of the scientifically based research methods of pedagogical measurement and evaluation]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Ser. Pedagogy. Social work. Vol. 2. pp. 167–170. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2022_2_37 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-12

Номер

Розділ

Статті