МАСОВІ ВІДКРИТІ ОНЛАЙН-КУРСИ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.307842Ключові слова:
МВОК; професійно орієнтована іноземна мова; методика навчання іноземної мови.Анотація
МВОК (Масові Відкриті Онлайн Курси), англійською MOOC (Massive Open Online Courses) були створені з метою забезпечити доступ будь-якої людини до провідних навчальних матеріалів з університетів всього світу. В Україні в 2014 році була створена власна платформа відкритих онлайн-курсів, яка називається Prometheus. Проаналізувавши сучасні праці науковців на цю тему, можемо виділити такі основні ознаки масового онлайн-курсу з іноземної мови: чітка структура, з поділами на тематичні частини, наявність форумів для обговорень, чатів, словників, відеопояснень та зовнішніх файлів, тестові завдання після кожної частини, інтерактивні завдання та вправи, практичне використання вивченого матеріалу. Основною перевагою відеоматеріалу в МВОКУ є можливість його сповільнити або пришвидшити, зупинити та повторити на певних, важливих моментах. Онлайн-курс не є чимось постійним та незмінним. Після створення викладачем онлайн-курсу з будь-якого предмету, його постійно треба вдосконалювати та доповнювати. Використання масових відкритих онлайн-курсів надає викладачеві можливість додатково оцінити компетенції студентів, особливо з іноземних мов. Використання МВОК не лише сприяє кращому засвоєнню нових знань та вмінь, а й підвищує зацікавленість та мотивацію у студентів.
Посилання
Tita Beaven, Tatiana Codreanu, Alix Creuzé (2014). Motivation in a Language MOOC: Issues for Course Designers. Elena Martín-Monje; Elena Bárcena. Language MOOCs : Providing Learning, Transcending Boundaries, De Gruyter Open. pp. 48–66. [in English].
Bing, Wang (2017). The College English Teaching Reform Based on MOOC. English Language Teaching. No. 10. pp. 19–22. DOI: http://10.5539/elt.v10n2p19. [in English].
Castrillo, Maria Dolores (2014). Language Teaching in MOOCs: the Integral Role of the Instructor. pp. 67–90. DOI: http://10.2478/9783110420067.5. [in English].
Lin, Chin-Hsi & Zhang, Yining (2014). MOOCs and Chinese Language Education. Journal of Technology and Chinese Language Teaching. No. 5. pp. 49–65. [in English].
Edpuzzle. Available at: https://edpuzzle.com/ (Accessed 25 May 2024). [in English].
H5P. Available at: https://h5p.org/ (Accessed 25 May 2024). [in English].
King, Monty & Luan, Bernadete & Lopes, Esperança (2018). Experiences of Timorese language teachers in a blended Massive Open Online Course (MOOC) for Continuing Professional Development (CPD). Open Praxis. No. 10. pp. 279–287. DOI: http://10.5944/openpraxis.10.3.840. [in English].
Marcus Vinicius Liessem Fontana, Vilson Jose Leffa (2018). MOOCs for language teaching: A study on CALL from the connectivist perspective. Alfa: Revista de Linguística (São José do Rio Preto). 62. pp. 75–89. [in English].
Ibáñez Moreno, Ana & Traxler, John (2016). MALL-based MOOCs for language teachers: Challenges and opportunities. Porta Linguarum. Monograph. pp. 73–85. DOI: http://10.30827/Digibug.54090. [in English].
Mcilroy, Tara & Morrison, Brian & Manning, Craig (2014). MOOCs in Language Education and Professional Teacher Development: Possibilities and Potential. Vol. 5. No. 3. pp. 294–308. DOI: http://10.37237/050308. [in English].
Maria A. Perifanou, Anastasios A. Economides (2014). MOOCs for foreign language learning: an effort to explore and evaluate the first practices. Proceedings of INTED2014 Conference 10th-12th March 2014, Valencia, Spain. pp. 3561–3570. [in English].
PlayPosit. Available at: https://go.playposit.com/ (Accessed 25 May 2024). [in English].
Prometheus. Available at: https://courses.prometheus.org.ua/courses/Prometheus/MOOC101/2016_T1/about (Accessed 25 May 2024). [in English].
Sokolik, Maggie (2015). What Constitutes an Effective Language MOOC? Language MOOCs. De Gruyter Open Poland. pp. 16–32. DOI: http://10.2478/9783110420067.2. [in English].
Teixeira, Antonio & Mota, José (2015). A Proposal for the Methodological Design of Collaborative Language MOOCs. Language MOOCs. De Gruyter Open Poland pp. 32–47. DOI: http://10.2478/9783110420067.3. [in English].
Viswanathan, R. (2012). Teaching and Learning through MOOC. Frontiers of Language and Teaching. Vol. 3. pp. 32–40. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.