МАСОВІ ВІДКРИТІ ОНЛАЙН-КУРСИ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.307842

Ключові слова:

МВОК; професійно орієнтована іноземна мова; методика навчання іноземної мови.

Анотація

МВОК (Масові Відкриті Онлайн Курси), англійською MOOC (Massive Open Online Courses) були створені з метою забезпечити доступ будь-якої людини до провідних навчальних матеріалів з університетів всього світу. В Україні в 2014 році була створена власна платформа відкритих онлайн-курсів, яка називається Prometheus. Проаналізувавши сучасні праці науковців на цю тему, можемо виділити такі основні ознаки масового онлайн-курсу з іноземної мови: чітка структура, з поділами на тематичні частини, наявність форумів для обговорень, чатів, словників, відеопояснень та зовнішніх файлів, тестові завдання після кожної частини, інтерактивні завдання та вправи, практичне використання вивченого матеріалу. Основною перевагою відеоматеріалу в МВОКУ є можливість його сповільнити або пришвидшити, зупинити та повторити на певних, важливих моментах. Онлайн-курс не є чимось постійним та незмінним. Після створення викладачем онлайн-курсу з будь-якого предмету, його постійно треба вдосконалювати та доповнювати. Використання масових відкритих онлайн-курсів надає викладачеві можливість додатково оцінити компетенції студентів, особливо з іноземних мов. Використання МВОК не лише сприяє кращому засвоєнню нових знань та вмінь, а й підвищує зацікавленість та мотивацію у студентів.

Біографія автора

Михайло Подоляк

кандидат педагогічних наук, доцент кафедра української та іноземних мов імені Якима Яреми Львівського національного університету ветеринарної медицини та біотехнологій імені С.З. Ґжицького

Посилання

Tita Beaven, Tatiana Codreanu, Alix Creuzé (2014). Motivation in a Language MOOC: Issues for Course Designers. Elena Martín-Monje; Elena Bárcena. Language MOOCs : Providing Learning, Transcending Boundaries, De Gruyter Open. pp. 48–66. [in English].

Bing, Wang (2017). The College English Teaching Reform Based on MOOC. English Language Teaching. No. 10. pp. 19–22. DOI: http://10.5539/elt.v10n2p19. [in English].

Castrillo, Maria Dolores (2014). Language Teaching in MOOCs: the Integral Role of the Instructor. pp. 67–90. DOI: http://10.2478/9783110420067.5. [in English].

Lin, Chin-Hsi & Zhang, Yining (2014). MOOCs and Chinese Language Education. Journal of Technology and Chinese Language Teaching. No. 5. pp. 49–65. [in English].

Edpuzzle. Available at: https://edpuzzle.com/ (Accessed 25 May 2024). [in English].

H5P. Available at: https://h5p.org/ (Accessed 25 May 2024). [in English].

King, Monty & Luan, Bernadete & Lopes, Esperança (2018). Experiences of Timorese language teachers in a blended Massive Open Online Course (MOOC) for Continuing Professional Development (CPD). Open Praxis. No. 10. pp. 279–287. DOI: http://10.5944/openpraxis.10.3.840. [in English].

Marcus Vinicius Liessem Fontana, Vilson Jose Leffa (2018). MOOCs for language teaching: A study on CALL from the connectivist perspective. Alfa: Revista de Linguística (São José do Rio Preto). 62. pp. 75–89. [in English].

Ibáñez Moreno, Ana & Traxler, John (2016). MALL-based MOOCs for language teachers: Challenges and opportunities. Porta Linguarum. Monograph. pp. 73–85. DOI: http://10.30827/Digibug.54090. [in English].

Mcilroy, Tara & Morrison, Brian & Manning, Craig (2014). MOOCs in Language Education and Professional Teacher Development: Possibilities and Potential. Vol. 5. No. 3. pp. 294–308. DOI: http://10.37237/050308. [in English].

Maria A. Perifanou, Anastasios A. Economides (2014). MOOCs for foreign language learning: an effort to explore and evaluate the first practices. Proceedings of INTED2014 Conference 10th-12th March 2014, Valencia, Spain. pp. 3561–3570. [in English].

PlayPosit. Available at: https://go.playposit.com/ (Accessed 25 May 2024). [in English].

Prometheus. Available at: https://courses.prometheus.org.ua/courses/Prometheus/MOOC101/2016_T1/about (Accessed 25 May 2024). [in English].

Sokolik, Maggie (2015). What Constitutes an Effective Language MOOC? Language MOOCs. De Gruyter Open Poland. pp. 16–32. DOI: http://10.2478/9783110420067.2. [in English].

Teixeira, Antonio & Mota, José (2015). A Proposal for the Methodological Design of Collaborative Language MOOCs. Language MOOCs. De Gruyter Open Poland pp. 32–47. DOI: http://10.2478/9783110420067.3. [in English].

Viswanathan, R. (2012). Teaching and Learning through MOOC. Frontiers of Language and Teaching. Vol. 3. pp. 32–40. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-12

Номер

Розділ

Статті