ВИБРАНІ ФОРТЕПІАННІ ТВОРИ МИКОЛИ ДРЕМЛЮГИ В ПРОЦЕСІ ІНСТРУМЕНТАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

Автор(и)

  • Олександра Німилович
  • Ірина Андрусів

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.307844

Ключові слова:

Микола Дремлюга; фортепіанна творчість; прелюд; парафраз; експромт; етюд; художньо-образне мислення.

Анотація

У статті розглядаються маловідомі фортепіанні твори українського композитора Миколи Дремлюги (1917–1998) раннього періоду творчості які довгий час залишалися в рукописах. Композиції вражають майстерністю, віртуозністю, душевністю та чуттєвістю, а також прямим чи безпосереднім поєднанням з українською народною музичною творчістю. Вони становлять важливе джерело розвитку художнього, піаністичного й образного мислення майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі інструментальної підготовки.

Біографії авторів

Олександра Німилович

доцент кафедри музично-теоретичних дисциплін та інструментальної підготовки Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, членкиня НСКУ

Ірина Андрусів

студентка магістратури факультету початкової освіти та мистецтва Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, викладач Дрогобицької дитячої музичної школи № 1

Посилання

Dremliuha, М. (1967). Perelik muzychnykh tvoriv, muzykoznavchykh robit, statei, retsenzii, dopovidei. Vidomosti pro pedahohichnu ta hromadsku diialnist [List of musical works, musicological works, articles, reviews, reports: Information about pedagogical and social activities]. From the archive of M. Dremliuha. Kyiv, pp. 42–43. [in Ukrainian].

Dremliuha, М. (1957). Fokstrot: dlia fortepiano v 4 ruky [Foxtrot: for piano 4 hands]. From the archive of M. Dremliuha. Kyiv, p. 8 [in Ukrainian].

Dremliuha, М. (1959). Dumky pro obrobku narodnoi pisni [Thoughts on processing a folk song]. Art. No. 2. p. 22 [in Ukrainian].

Dremliuha, М. (2024). Vybrani tvory: dlia fortepiano [Selected works: for piano]. Edited by: O. Nimylovych, I. Andrusiv. Drohobych, 62 p. [in Ukrainian].

Dremliuha, М. Nevhamovna [Restless]. Available at: https://zn.ua/ukr/personalities/nevgamovna-_.html [in Ukrainian].

Dremliuha, М. (2024). Komentari do fotobiohrafii Mykoly Dremliuhy [Comments on the photo biography of Mykola Dremliuha]. Maria Dremliuha’s private archive. p. 1 [in Ukrainian].

Diachenko V. (1941). M. D. Leontovych: maliunky z zhyttia [M. D. Leontovych: drawings from life]. Kyiv, 139 p. [in Ukrainian].

Kyreiko V. (1997). Na tvorchii nyvi [On the creative field]. Music. No. 4. p. 10 [in Ukrainian].

Krementulo V. (2012). Odukhotvorenyi Ukrainoiu [Inspired by Ukraine]. The Word of Enlightenment. Available at: http://slovoprosvity.org/2012/12/29/odukhotvorenyy-ukrainoiu/ [in Ukrainian].

Maiburova, K. (1968). Mykola Vasylovych Dremliuha: Narys pro zhyttia i tvorchist [Mykola Vasyliovych Dremliuha: Essay on life and creativity]. Kyiv, pp. 7–8. [in Ukrainian].

Mykola Dremliuha. Available at: https://parafia.org.ua/person/dremliuha-mykola/ [in Ukrainian].

Nikolenko, O. (2014). Kompozytsiino-stylova spetsyfika kontsertu M. Dremliuhy [Compositional and stylistic specifics of M. Dremliuha’s concert]. Current issues of humanitarian sciences. Vol. 8. Lviv, pp. 158–163. [in Ukrainian].

Oleksiienko, O. (2003). Tvorchist Mykoly Dremliuhy i protses stanovlennia bandurnoho repertuaru [Creativity of Mykola Dremlyuga and the process of forming the bandur repertoire]. Extended abstract of candidate’s thesis. National music Acad. of Ukraine named after P. Tchaikovsky. Kyiv, 16 p. [in Ukrainian].

Parkhomenko, L. (1979). Ukrainska khorova piesa: typolohiia, tematyzm, kompozytsiia [Ukrainian choral play: typology, thematics, composition]. Kyiv, 220 p. [in Ukrainian].

Pashynska, I. (1996). Skorochenyi zapys radioperedachi vid 15 chervnia 1996 roku z kompozytorom M. Dremliuhoiu [Shortened recording of radio broadcast from June 15, 1996 with composer M. Dremliuha]. From the archive of M. Dremliuha. Typewriting. 4 p. [in Ukrainian].

Pelekh, Kh. & Steblak, A. (2021). Khorova tvorchist Mykoly Dremliuhy (na prykladi khorovoho tsyklu “Pory roku”) [Choral work of Mykola Dremliuha (on the example of the choral cycle “Seasons”)]. Musical art and culture: scientific bulletin. Odesa, Vol. 32. Book 1. pp. 413–423. [in Ukrainian].

Chabanenko, N. (2018). Bandurnyi repertuar yak chynnyk rozvytku kontsertnoho vykonavstva [Bandur repertoire as a factor in the development of concert performance]. Art history notes. Kyiv, Vol. 33. pp. 522–528. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-12

Номер

Розділ

Статті