ВИБРАНІ ФОРТЕПІАННІ ТВОРИ МИКОЛИ ДРЕМЛЮГИ В ПРОЦЕСІ ІНСТРУМЕНТАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.307844Ключові слова:
Микола Дремлюга; фортепіанна творчість; прелюд; парафраз; експромт; етюд; художньо-образне мислення.Анотація
У статті розглядаються маловідомі фортепіанні твори українського композитора Миколи Дремлюги (1917–1998) раннього періоду творчості які довгий час залишалися в рукописах. Композиції вражають майстерністю, віртуозністю, душевністю та чуттєвістю, а також прямим чи безпосереднім поєднанням з українською народною музичною творчістю. Вони становлять важливе джерело розвитку художнього, піаністичного й образного мислення майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі інструментальної підготовки.
Посилання
Dremliuha, М. (1967). Perelik muzychnykh tvoriv, muzykoznavchykh robit, statei, retsenzii, dopovidei. Vidomosti pro pedahohichnu ta hromadsku diialnist [List of musical works, musicological works, articles, reviews, reports: Information about pedagogical and social activities]. From the archive of M. Dremliuha. Kyiv, pp. 42–43. [in Ukrainian].
Dremliuha, М. (1957). Fokstrot: dlia fortepiano v 4 ruky [Foxtrot: for piano 4 hands]. From the archive of M. Dremliuha. Kyiv, p. 8 [in Ukrainian].
Dremliuha, М. (1959). Dumky pro obrobku narodnoi pisni [Thoughts on processing a folk song]. Art. No. 2. p. 22 [in Ukrainian].
Dremliuha, М. (2024). Vybrani tvory: dlia fortepiano [Selected works: for piano]. Edited by: O. Nimylovych, I. Andrusiv. Drohobych, 62 p. [in Ukrainian].
Dremliuha, М. Nevhamovna [Restless]. Available at: https://zn.ua/ukr/personalities/nevgamovna-_.html [in Ukrainian].
Dremliuha, М. (2024). Komentari do fotobiohrafii Mykoly Dremliuhy [Comments on the photo biography of Mykola Dremliuha]. Maria Dremliuha’s private archive. p. 1 [in Ukrainian].
Diachenko V. (1941). M. D. Leontovych: maliunky z zhyttia [M. D. Leontovych: drawings from life]. Kyiv, 139 p. [in Ukrainian].
Kyreiko V. (1997). Na tvorchii nyvi [On the creative field]. Music. No. 4. p. 10 [in Ukrainian].
Krementulo V. (2012). Odukhotvorenyi Ukrainoiu [Inspired by Ukraine]. The Word of Enlightenment. Available at: http://slovoprosvity.org/2012/12/29/odukhotvorenyy-ukrainoiu/ [in Ukrainian].
Maiburova, K. (1968). Mykola Vasylovych Dremliuha: Narys pro zhyttia i tvorchist [Mykola Vasyliovych Dremliuha: Essay on life and creativity]. Kyiv, pp. 7–8. [in Ukrainian].
Mykola Dremliuha. Available at: https://parafia.org.ua/person/dremliuha-mykola/ [in Ukrainian].
Nikolenko, O. (2014). Kompozytsiino-stylova spetsyfika kontsertu M. Dremliuhy [Compositional and stylistic specifics of M. Dremliuha’s concert]. Current issues of humanitarian sciences. Vol. 8. Lviv, pp. 158–163. [in Ukrainian].
Oleksiienko, O. (2003). Tvorchist Mykoly Dremliuhy i protses stanovlennia bandurnoho repertuaru [Creativity of Mykola Dremlyuga and the process of forming the bandur repertoire]. Extended abstract of candidate’s thesis. National music Acad. of Ukraine named after P. Tchaikovsky. Kyiv, 16 p. [in Ukrainian].
Parkhomenko, L. (1979). Ukrainska khorova piesa: typolohiia, tematyzm, kompozytsiia [Ukrainian choral play: typology, thematics, composition]. Kyiv, 220 p. [in Ukrainian].
Pashynska, I. (1996). Skorochenyi zapys radioperedachi vid 15 chervnia 1996 roku z kompozytorom M. Dremliuhoiu [Shortened recording of radio broadcast from June 15, 1996 with composer M. Dremliuha]. From the archive of M. Dremliuha. Typewriting. 4 p. [in Ukrainian].
Pelekh, Kh. & Steblak, A. (2021). Khorova tvorchist Mykoly Dremliuhy (na prykladi khorovoho tsyklu “Pory roku”) [Choral work of Mykola Dremliuha (on the example of the choral cycle “Seasons”)]. Musical art and culture: scientific bulletin. Odesa, Vol. 32. Book 1. pp. 413–423. [in Ukrainian].
Chabanenko, N. (2018). Bandurnyi repertuar yak chynnyk rozvytku kontsertnoho vykonavstva [Bandur repertoire as a factor in the development of concert performance]. Art history notes. Kyiv, Vol. 33. pp. 522–528. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.