ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ФОРМУВАННІ КРЕАТИВНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.307856

Ключові слова:

інтерактивні технології; проблемні ситуації; формування креативності; ключові та предметні компетентності; навчання історії.

Анотація

У статті охарактеризовано особливості застосування інтерактивних технологій як форми організації пізнавальної діяльності, яка побудована на постійній взаємодії (конкуренції, кооперації, співробітництві) учасників навчального процесу. У статті описано специфіку застосування інтерактивних технологій у формуванні креативності учнів у процесі навчання історії. Представлено логіку інтерактивного заняття, якої необхідно дотримуватися у навчанні. Окреслено характеристики інтерактивного навчання, вказано умови успішного застосування інтерактивних технологій для побудови освітнього простору особистості учнів задля формування креативності. Акцентовано, що використання інноваційних технологій сприяє підвищенню рівня опанування предмету: учні краще засвоюють програмовий матеріал, підвищується їхня продуктивність на заняттях. Доведено, що застосування інтерактивних технологій змушує школяра мобілізувати всі свої знання, вміння, особистий досвід, проявляти та розвивати самостійність, творчі здібності, що забезпечує формування креативності.

Біографія автора

Ірина Бондар

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри історії України Рівненського державного гуманітарного університету

Посилання

Bakhanov, K.O. (2002). Tradytsії ta іnnovatsії v navchannі іstorії u shkolі [Traditions and innovations are in the studies of history at school]. Zaporіzhzhya, 108 p. [in Ukrainian].

Bondar, І.V. (2011). Іnteraktyvnі tekhnologіi yak zasіb formuvannya kreatyvnostі starshoklasnykіv u protsesі vyvchennya vsesvіtnoi іstorіi [Interactive technologies as means of forming of creativity of senior pupils are in the process of study of world history]. Psychological and pedagogical problems of rural school : Collection of scientific works of Uman State Pedagogical University named after Pavel Tychyna. Vol. 29. pp. 83–88. [in Ukrainian].

Bondar, I.V. (2021). Formuvannia kreatyvnosti starshoklasnykiv u protsesi vyvchennia vsesvitnoi istorii [Forming of creativity of senior pupils is in the process of study of world history]. Candidate’s thesis. Rivne, 260 p. [in Ukrainian].

Vientseva, N.O. (2006). Diskusіynі metody na urokakh vsesvіtnoi іstorіi: 7–8 klasy [Debatable methods on the lessons of world history : 7–8 classes]. Kharkіv, 160 p. [in Ukrainian].

Vientseva, N.O. (2007). Dyskusіynі metody na urokakh іstorіi Ukrainy: 7–8 klasy [Debatable methods on the lessons of history of Ukraine : 7–8 classes]. Kharkіv, 128 p. [in Ukrainian].

Vientseva, N.O. (2007). Diskusіya yak zasіb motivatsіi navchalnoi dіyalnostі uchnіv 7–8 klasіv na urokakh іstorіi [A discussion as means of motivation of educational activity of students is 7–8 classes on the lessons of history]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 19 p. [in Ukrainian].

Osvitni tekhnolohii (2001). [Educational technologies]. (Ed.). O.M. Piekhota. Kyiv, 256 p. [in Ukrainian].

Pometun, O.І. & Pyrozhenko, L.V. (2004). Suchasnyi urok. Interaktyvni tekhnolohii navchannia [Modern lesson. Interactive technologies of studies]. Kyiv, p. 192. [in Ukrainian].

Pometun, O.I. (2007). Entsyklopediia interaktyvnoho navchannia [Encyclopaedia of interactive studies]. Kyiv, 144 p. [in Ukrainian].

Pometun, O.I. (2008). Interaktyvni metody navchannia. Entsyklopediia osvity [Interactive methods of studies. Encyclopaedia of education]. Kyiv, 1040 p. [in Ukrainian].

Furman, A.V. (1991). Problemni sytuatsii u navchanni [Problem situations are in studies]. Kyiv, 191 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-12

Номер

Розділ

Статті