ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ В ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГА ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.307879

Ключові слова:

цифровізація освіти; педагог професійного навчання; цифрове освітнє середовище; цифрові технології; цифрові інструменти.

Анотація

Розкрито роль цифровізації освіти в професійній підготовці педагога професійного навчання. Визначено вплив цифрових технологій на ефективність освітнього процесу та  формування майбутнього фахівця. Виокремлено групи цифрових інструментів які використовуються в освітньому процесі. Сформульовано ключове поняття “цифрові інструменти” – це програмні або апаратні засоби, які використовуються для обробки, зберігання, передачі або відтворення інформації у цифровій формі й допомагають створювати, редагувати, аналізувати та обмінюватися цифровим контентом, сприяють взаємодії та комунікації в онлайн-середовищі.

Біографія автора

Андрій Ковальчук

аспірант Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка

Посилання

Henseruk, H., Boiko, M. & Martyniuk, S. (2022). Tsyfrovi instrumenty komunikatsii v osvitnomu protsesi zakladu vyshchoi osvity [Digital communication tools in the educational process of a higher education institution]. The Scientific Issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Series: pedagogy. No. 1 (1). pp. 31–39. DOI:10.25128/2415-3605.22.1.4 [in Ukrainian].

Kovalchuk, A.V. (2023). Rozvytok tsyfrovoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv profesiinoho navchannia v umovakh tsyfrovizatsii [Development of digital competence of future teachers of professional education in conditions of digitalization]. Youth & market. No. 11–12 (219–220), pp. 148–153. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.296992 [in Ukrainian].

Kovalchuk, A.V. (2023). Uprovadzhennia tsyfrovykh tekhnolohii u fakhovu pidhotovku maibutnikh pedahohiv profesiinoho navchannia [Implementation of digital technologies in professional training of future teachers of professional education]. Theory and practice of professional development of a specialist in an innovative educational environment: monograph. (Eds.). N.P. Volkova, O.O. Lavrentieva. Dnipro, pp. 326–346. [in Ukrainian].

Kovalchuk, V.I. (2020). Osoblyvosti pidhotovky maibutnikh pedahohiv profesiinoho navchannia v umovakh tsyfrovizatsii osvity [Peculiarities of training future teachers of vocational training in conditions of digitalization of education]. Aktualni problemy sotsialnoi roboty: dosvid i perspektyvy Materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (m. Kamianets-Podilskyi, 28 kvitnia 2020 roku) – Actual problems of social work: experience and perspectives. Proceedings of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference (Kamyanets-Podilskiy, April 28, 2020). pp. 45–48. [in Ukrainian].

Kovalchuk, V.I. (2020). Rol pedahoha v umovakh tsyfrovizatsii [The role of the teacher in the conditions of digitalization]. Materialy I Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii “Innovatsiini rishennia v suchasnii nautsi, osviti ta praktytsi” (17–18 lystopada 2020 roku) – Proceedings of the 1st International Scientific and Practical Internet Conference “Innovative Solutions in Modern Science, Education and Practice” (November 17–18, 2020). pp. 13–15. [in Ukrainian].

Kovalchuk, V.I. & Byrka, M.F. (2010). Metodychni rekomendatsii do kursu “Informatsiini tekhnolohii” u PTNZ. Profesiia – “Kravets”, (forma navchannia – TU) [Methodological recommendations for the “Information Technologies” course at the vocational training institute. Profession – “Tailor”]. Kyiv, 136 p. [in Ukrainian].

Kovalchuk, V.I. & Soroka, V.V. (2022). Zastosuvannia innovatsiinykh tsyfrovykh tekhnolohii u pidhotovtsi pedahohiv dlia sfery profesiinoi osvity [The application of innovative digital technologies in the training of teachers for the field of professional education]. Innovative educational technologies: global and domestic experience of use in the system of continuous education: monograph. (Ed.). Baranovska L.V. (Kyiv, Ukraina), Morska L.I. (Zheshuv, Respublika Polshcha). Bila Tserkva, pp. 238–249. [in Ukrainian].

Morze, N.V. & Kocharian, A.B. (2015). Informatsiino-komunikatsiina kompetentnist naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv universytetu [Information and communication competence of scientific and pedagogical workers of the university]. Historical development of the formation of the conceptual apparatus. Pedagogical education: theory and practice. Psychology. Pedagogy. No. 24. pp. 20–31. [in Ukrainian].

Al-Maroof, R.A.S. & Al-Emran, M. (2018). Students Acceptance of Google Classroom: An Exploratory Study using PLS-SEM Approach. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), No. 13 (06), pp. 112–123. DOI: https://doi.org/10.3991/ijet.v13i06.8275 [in English].

Henseruk, H., Buyak, B., Kravets, V., Tereshchuk, H. & Boiko, M. (2020). Digital transformation of the learning environment at university. Innovative Educational Technologies, Tools and Methods for E-learning. University of Silesia in Katowice, Poland, Vol. 12. pp. 325–335. [in English].

Kovalchuk, V.I., Maslich, S.V., Movchan, L.G., Lytvynova, S.H. & Kuzminska, O.H. (2022). Digital transformation of vocational schools: Problem analysis. CEUR Workshop Proceedings, 3085, рр. 107–123. [in English].

Kovalchuk, V.I. & Sheludko, I.V. (2019). Implementation of digital technologies in training the vocational education pedagogues as a modern strategy for modernization of professional education. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia, No. 9. pp. 122–138. DOI: 10.24917/20837276.9.13 [in English].

Smith, A. Digital Education Tools: A Comprehensive Guide for Teachers and Students. Available at: https://www.acadecraft.com/blog/digital-education-tools-for-teachers-and-students/ [in English].

TOP 100 Tools for Learning 2022. Results of the 16th Annual Survey (2022). Available at: https://toptools4learning.com/top-tools-by-category [in English].

Vasyl Kovalchuk, Artem Androsenko, Anna Boiko, Vasyl Tomash, Oleksandr Derevyanchuk (2022). Development of Pedagogical Skills of Future Teachers of Labor Education and Technology by means of Digital Technologies. International Journal of Computer Science and Network Security, Vol. 22. No. 9. pp. 551–560. DOI: https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.9.71 [in English].

Vasyl Kovalchuk, Nataliia Tkachenko, Valerii Soroka, Vasyl Tomash, Andrii Kovalchuk (2022). Forming and Developing Future Masters’ of Industrial Training of Motor Transport Profile Readiness for Applying Digital Technologies in the Conditions of Education Digitalization. International Journal of Computer Science and Network Security, No. 22 (5). pp. 559–564. DOI: https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.5.77 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-12

Номер

Розділ

Статті