КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО РОЗРОБКИ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ “НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ У ГАЛУЗІ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ”

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.308667

Ключові слова:

науково-дослідницька діяльність; технологічна освіта; навчально-методичне забезпечення; методологія наукових досліджень; розвиток навичок дослідження.

Анотація

У статті розглянуто концептуальні підходи до розробки навчально-методичного забезпечення дисципліни “Науково-дослідницька діяльність у галузі технологічної освіти”. Виявлено основні виклики та перспективи, з якими стикаються заклади освіти під час інтеграції новітніх технологічних рішень у процес навчання. Окреслено ключові аспекти, необхідні для ефективного залучення студентів до наукових досліджень у технологічній сфері, зокрема, розвиток критичного мислення, аналітичних здібностей та вміння застосовувати теоретичні знання на практиці.

Аналіз підходів до викладання показав, що значну роль відіграє створення мотиваційного середовища, яке стимулює наукову ініціативу та самостійність студентів. Було визначено, що сучасні освітні технології можуть значно підвищити ефективність навчального процесу, якщо їх правильно інтегрувати в курс. Також було з’ясовано, що систематичне включення практичних занять та реальних наукових проєктів забезпечує краще розуміння предмету та сприяє застосуванню здобутих знань у майбутній професійній діяльності.

Біографії авторів

Марина Гриньова

доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, ректор Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка

Ольга Титаренко

кандидат сільськогосподарських наук, доцент кафедри теорії і методики технологічної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка

Посилання

Bilyk, N. & Mykhailyk, L. (2006). Oriientatsiia uchniv profilnykh klasiv na naukovu diialnist [Orientation of students of specialized classes to scientific activity]. School Director. No. 23–24. pp. 29–35. [in Ukrainian].

Verzhykhovska, O.M., Hurskyi, V.A. & Plakhtii, M.P. (2015). Naukovo-doslidna diialnist v haluzi osvity [Research activities in the field of education]. Educational and methodological manual. Kind. 2nd, supplemented and revised / (Ed.). P.D. Plakhtii. Kamianets-Podilskyi, 137 p. [in Ukrainian].

Honcharenko, S. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv, 376 p. [in Ukrainian].

Dubaseniuk, O.A. & Vozniuk, O.V. (2011). Kontsep-tualni pidkhody do profesiino-pedahohichnoi pidhotovky suchasnoho pedahoha [Conceptual approaches to the pro-fessional and pedagogical training of a modern teacher]. Zhytomyr, 114 p. [in Ukrainian].

Kolinets, H.H. (1999). Formuvannia doslidnytskykh zdibnostei u starshoklasnykiv [Formation of research abilities in high school students]. A gifted child. No. 5. pp. 29–39. [in Ukrainian].

Kontseptsiia ta metodolohiia realizatsii naukovo-doslidnytskoi diialnosti subiektiv navchalno-vykhovnoho protsesu universytetiv [The concept and methodology of the implementation of scientific and research activities of subjects of the educational and educational process of universities]. Monograph. O.I. Bulvinska, N.O. Divinska, N.O. Diachenko, O.V. Zhabenko, I.O. Lynova, Yu.A. Skyba, H.P. Chornoivan, O.H. Yaroshenko ; (Ed.). O.H. Yaroshenko. Kyiv, 2016. 178 p. [in Ukrainian].

Moroz, P.V. (2012). Doslidnytska diialnist uchniv v protsesi navchannia istorii Ukrainy: metodychnyi posibnyk [Research activities of students in the process of learning the history of Ukraine: methodical guide]. Kyiv, 128 p. [in Ukrainian].

Naukovo-metodychne zabezpechennia profesiinoi osvity i navchannia: zbirnyk materialiv XIV zvitnoi Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii [Scientific and methodological support of professional education and training: a collection of materials of the XIV reporting All-Ukrainian scientific and practical conference]. Kyiv, May 7, 2020) / Institute of Vocational and Technical Education of the National Academy of Sciences of Ukraine. (Ed.). V.O. Radkevych. Kyiv, 2020. 434 p. [in Ukrainian].

Pedahohichnyi slovnyk [Pedagogical dictionary]. (Ed.). M.D. Yarmachenko. Kyiv, 2001. 516 p. [in Ukrainian].

Shumytska, H.V. & Albrekht, A.Yu. (2005). Metodo-lohichni aspekty naukovo-doslidnytskoi roboty uchniv u shkolakh novoho typu [Methodological aspects of scientific research work of students in new type schools]. Education of Transcarpathia.Vol. 2. pp. 69–72. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-12

Номер

Розділ

Статті