ВИСТАВКА ЯК РЕЗУЛЬТАТ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ У ГАЛУЗІ ДЕКОРАТИВНО-УЖИТКОВОГО МИСТЕЦТВА ТА ЕТНОДИЗАЙНУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.308718Ключові слова:
майбутні вчителі технологій; професійні компетенції; творчі здібності; виставкова діяльність; художнє проєктування; декоративно-ужиткове мистецтво; етнодизайн.Анотація
Стаття присвячена дослідженню фахових компетенцій майбутніх учителів технологій, які формуються у межах навчальних дисциплін “Декоративно-ужиткове мистецтво” та “Етнодизайн”, зокрема й засобами виставкової діяльності як важливого засобу репрезентації їхніх творчих здібностей. Актуальність дослідження зумовлена сучасними тенденціями трансформації професійних компетенцій цієї педагогічної спеціальності, що широко відображаються як у творчій художньо-трудовій діяльності зі створення традиційних і сучасних виробів, так і їх презентації на виставках різного рангу. У статті розглянуто можливості участі студентів в цих спеціалізованих заходах як у ролі відвідувачів, так і учасників, які експонують власноруч створені вироби. Такого роду активність вбачається важливою складовою прикладного аспекту фахової підготовки майбутніх учителів технологій, оскільки значною мірою сприяє систематизації, поглибленню та розширенню набутих ними теоретичних знань у різних галузях – художньому проєктуванні, декоративно-ужитковому мистецтві, етнодизайні й ін. Результати дослідження розширюють знання про методичний потенціал виставкових заходів у розвитку професійних компетентностей майбутніх учителів технологій.
Посилання
Butenko, V.H. (2009). Stan ta perspektyva rozvytku estetychnoi osvity studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [The state and perspective of the development of aesthetic education of students of higher educational institutions]. Higher and secondary school pedagogy. Vol. 26. pp. 76–84. [in Ukrainian].
Horban, S.I. (2016). Innovatsiini pidkhody do pidhotovky studentiv khudozhnikh spetsialnostei [Innovative approaches to the training of art students]. Scientific journal “Transactions of Kremenchuk Mykhailo Ostrohradskyi National University”. No. 2 (97). part. 2. pp. 52–57. [in Ukrainian].
Ziaziun, I.A. (2006). Problemy rozvytku osobystosti u teorii mystetskoi osvity [Problems of personality development in the theory of art education]. Art in personality development: Monograph. (Ed.). N.H. Nychkalo. Chernivtsi, pp. 14–36. [in Ukrainian].
Kolisnyk-Humeniuk, Yu.I. (2020). Systema profesiino-pedahohichnoi pidhotovky vykladachiv profesiino-khudozhnikh dystsyplin u zakladakh vyshchoi osvity [System of professional and pedagogical training of teachers of professional and artistic disciplines in institutions of higher education]. Monograph. Lviv, 515 p. [in Ukrainian].
Nosenko, A.I., Tverdokhlibova, Ya.M. & Velychko, O.D. (2023). Vystavkova diialnist yak pedahohichnyi chynnyk formuvannia osobystosti kultury [Exhibition activity as a pedagogical factor in the formation of cultural identity]. Scientific Research Issues of South Ukrainian National Pedagogical University named after K.D. Ushynsky. No. 2 (143). Odesa, pp. 7–18. [in Ukrainian].
Orlov, V.F. (2003). Profesiine stanovlennia maibutnikh vchyteliv mystetskykh dystsyplin: teoriia i tekhnolohiia [Professional formation of future teachers of art disciplines: theory and technology]. Monograph. (Ed.). I.A. Ziaziun. Kyiv, 2003. 262 p. [in Ukrainian].
Otych, O.M. (2009). Mystetstvo u systemi rozvytku tvorchoi indyvidualnosti maibutnoho pedahoha profesiinoho navchannia: teoretychnyi i metodychnyi aspekty [Art in the system of development of creative individuality of the future teacher of professional training: theoretical and methodical aspects]. Monograph. (Ed.). I.A. Ziaziun. Chernivtsi, 752 p. [in Ukrainian].
Perepelytsia, O.V. (2014). Khudozhno-tvorcha vystavka yak pidsumok tvorchoi diialnosti kolektyvu [Artistic and creative exhibition as a result of the collective’s creative activity]. Science and Education. No. 7. pp. 147–150. [in Ukrainian].
Radkevych, V.O. (2013). Suchasni pidkhody do vyznachennia tsilei profesiinoho navchannia maibutnikh fakhivtsiv khudozhnoho profiliu [Modern approaches to determining the goals of professional training of future specialists in the artistic profile]. Vocational and artistic education of Ukraine. pp. 113–123. [in Ukrainian].
Rubanovych, A.O. (2012). Osvitiansko-vystavkova diialnist v Ukraini: tendentsii rozvytku [Educational and exhibition activities in Ukraine: development trends]. Science and youth. Humanitarian series. No. 11–12. pp. 167–170. [in Ukrainian].
Rudnytska, O.P. (2005). Pedahohika: zahalna ta mystetska [Pedagogy: general and artistic]. Tutorial. Ternopil, 360 p. [in Ukrainian].
Tkachenko, T.I. & Dupliak, T.P. (2016). Vystavkovyi biznes [Exhibition business]. Monograph. Kyiv, 244 p. [in Ukrainian].
Tserkva Sviatoho Yura (Drohobych) [St. George’s Church (Drohobych)]. Wikipedia. Available at: https://uk.wikipedia.org/ wiki/ Tserkva_Sviatoho_Yura_ (Drohobych) [in Ukrainian].
Shevniuk, O.L. (2017). Metodyka navchannia obrazotvorchoho mystetstva u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Methods of teaching fine arts in higher educational institutions]. Tutorial. Kyiv, 311 p. [in Ukrainian].
Shcholokova, O.P. (1996). Osnovy profesiinoi khudozhno-estetychnoi pidhotovky maibutnoho vchytelia [Basics of professional artistic and aesthetic training of the future teacher]. Monograph. Kyiv, 173 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.