ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У СФЕРІ ПРАВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.308721

Ключові слова:

педагогічні умови; професійна компетентність; навчально-пізнавальна компетентність; фахівці у сфері права.

Анотація

У статті здійснено теоретичний аналіз вітчизняних досліджень щодо означення поняття “педагогічна умова” з метою визначення його сутності. Під педагогічними умовами розуміємо комплексне поєднання підходів, змісту, форм, методів та засобів, спрямованих на вдосконалення освітнього процесу шляхом формування необхідних компетентностей здобувачів вищої освіти. Схарактеризовано педагогічні умови формування навчально-пізнавальної компетентності майбутніх фахівців у сфері права. До них віднесено: формування у здобувачів вищої освіти стійкої позитивної мотивації до професійної діяльності; розробку та впровадження в освітній процес закладу освіти навчально-методичного забезпечення, спрямованого на формування професійних та особистісних якостей здобувачів освіти; створення у закладі вищої освіти компетентнісно орієнтованого інформаційно-освітнього середовища; використання в освітньому процесі підготовки фахівців сфери права можливостей інформаційно-комунікаційних технологій у задоволенні пізнавальних потреб здобувачів.

Біографії авторів

Оксана Васюк

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки Національного університету біоресурсів і природокористування України

Леся Маценко

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки Національного університету біоресурсів і природокористування України

Микола Васюк

доктор філософії зі спеціальності 081 “Право”, магістрант кафедри педагогіки Національного університету біоресурсів і природокористування України

Посилання

Bopeichuk, A.B. (2018). Fopmuvannia osvitnikh kompetentnostei maibutnikh yurystiv u protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of educational competencies of future lawyers in the process of professional training]. Candidate’s thesis. Rivne, 267 p. [in Ukrainian].

Bovdyr, O.S. (2012). Formuvannia komunikatyvnoi kultury studentiv yurydychnykh spetsialnostei u protsesi vyvchennia humanitarnykh dystsyplin [Formation of communicative culture of students of legal specialties in the process of studying humanitarian disciplines]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kherson, 21 p. [in Ukrainian].

Vorobiova, Ye.V. (2010). Pedahohichni umovy formuvannia indyvidualnoho styliu profesiinoi diialnosti maibutnikh menedzheriv administratyvnoi diialnosti [Pedagogical conditions for the formation of an individual style of professional activity of future managers of administrative activities]. Extended abstract of candidate’s thesis. Vinnytsia, 20 p. [in Ukrainian].

Horlova, L.L. (2023). Formuvannia profesiino-komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh yurystiv u protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of professional and communicative competence of future lawyers in the process of professional training]. Candidate’s thesis. Poltava, 296 p. [in Ukrainian].

Denyshchyk, O.I. (2010). Formuvannia moralnoi kultury yak skladovoi profesiinoi pidhotovky maibutnikh yurystiv [Formation of moral culture as a component of professional training of future lawyers]. Candidate’s thesis. Khmelnytskyi, 253 p. [in Ukrainian].

Durmanenko, O. (2012). Teoretychnyi analiz poniattia “pedahohichni umovy” v konteksti monitorynhu vykhovnoi roboty u vyshchomu navchalnomu zakladi [Theoretical analysis of the concept of “pedagogical conditions” in the context of monitoring educational work in a higher educational institution]. Youth & market. No. 7 (90), pp. 135–138. [in Ukrainian].

Kalyta, O.P. (2011). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh yurystiv zasobamy proektnykh tekhnolohii [Formation of communicative competence of future lawyers by means of project technologies]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 20 p. [in Ukrainian].

Pasenko, I.M. (2021). Profesiina pidhotovka maibutnikh bakalavriv zmpravoznavstva iz zastosuvanniam kontekstnoho navchannia [Professional training of future bachelors of law with the use of contextual learning]. Candidate’s thesis. Kyiv, Zaporizhzhia, 267 p. [in Ukrainian].

Pidhotovka maibutnoho vchytelia do vprovadzhennia pedahohichnykh tekhnolohii (2003). [Preparation of the future teacher for the introduction of pedagogical technologies]. Educational technologies. Kyiv, 240 p. [in Ukrainian].

Rekomendatsiia Rec(2004)4 Komitetu ministriv Rady Yevropy derzhavam-chlenam pro rol Yevropeiskoi konventsii z prav liudyny v universytetskii osviti ta profesiinii pidhotovtsi [Recommendation Rec(2004)4 of the Committee of Ministers of the Council of Europe to member states on the role of the European Convention on Human Rights in university education and vocational training]. Vol. 994_573, 12.05.2004. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/994_573 (Accessed 11 June 2024) [in Ukrainian].

Rybachuk, A.V. (2010). Zastosuvannia pedahohichnykh tekhnolohii u protsesi fakhovoi pidhotovky maibutnikh yurystiv [Application of pedagogical technologies in the process of professional training of future lawyers]. Candidate’s thesis. Vinnytsia, 187 p. [in Ukrainian].

Savishchenko, V.M. (2008). Pedahohichni umovy formuvannia profesiino znachushchykh yakostei maibutnoho yurysta v navchalno-vykhovnyi protses [Pedagogical conditions for the formation of professionally significant qualities of the future lawyer in the educational process]. Candidate’s thesis. Zaporizhzhia, 255 p. [in Ukrainian].

Slovnyk-dovidnyk z profesiinoi pedahohiky (2006). [Vocabulary-handbook of professional pedagogy]. Odesa, 272 p. [in Ukrainian].

Khrystynchenko, N.P. (2010). Administratyvno-pravovi ta orhanizatsiini zasady pidhotovky yurystiv [Administrative-legal and organizational principles of training lawyers]. Law forum, Vol. 3, pp. 445–451. [in Ukrainian].

Tsyhanii, S.O. (2017). Formuvannia kultury profesiino-pravovoho spilkuvannia v maibutnikh yurystiv u protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of a culture of professional and legal communication among future lawyers in the process of professional training]. Candidate’s thesis. Kyiv, 239 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-12

Номер

Розділ

Статті