ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗАСОБАМИ ПРОЄКТНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.308742Ключові слова:
професійна підготовка; компетентнісний підхід; професійна комунікативна компетентність; проєктне навчання.Анотація
У статті актуалізується проблема формування професійної комунікативної компетентності майбутнього фахівця як синтезу професійних знань, умінь, навичок та особистісних здібностей, якостей і досвіду для забезпечення ефективності комунікативних функцій, що допомагають фахівцю орієнтуватися у професійному світі. Уточнено основні положення компетентнісного підходу, а також сутність понять “компетенція” і “компетентність”. Визначено організаційно-методичні особливості проєктного навчання як засобу розвитку професійної комунікативної компетентності.
Посилання
Baranovska, L.V. & Sarazhynska, I.A. (2008). Formuvannia profesiino-movlennievoi kompetentsii maibutnikh fakhivtsiv zakonookhoronnoi sfery [Formation of professional speech competence of future law enforcement specialists]. Linguistic and Conceptual Worldviews: collection of scientific papers. Vol. 24. part. 1. Kyiv, pp. 45–50. [in Ukrainian].
Bohush, A.M. (2019). Stanovlennia i rozvytok ukrainskoi doshkilnoi linhvodydaktyky [Formation and development of Ukrainian preschool language didactics]. Monograph. Kyiv, 398 p. [in Ukrainian].
Vysochan, Z.Iu. (2015). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti yak oznaky profesiinoi kultury maibutnikh fakhivtsiv prava [Formation of communicative competence as a sign of professional culture of future legal professionals]. Science and education. No. 6. pp. 21–27. [in Ukrainian].
Holovan, M.S. (2006). Metod proektiv yak zasib formuvannia informatychnoi kompetentnosti maibutnikh ekonomistiv [The project method as a means of forming informational competence of future economists]. Problems of Engineering Pedagogic Education. Kharkiv, No. 14–15. pp. 234–242. [in Ukrainian].
Klymenko, Ye. I. (2015). Informatsiino-komunikatyvna kompetentsiia – kliuchove poniattia suchasnoi osvity [Information and communication competence is a key concept of modern education]. Young Scientist. No. 22 (102). pp. 816–818. [in Ukrainian].
Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy [Competency approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives]. Library on educational policy. (Ed.). O.V. Ovcharuk. Kyiv, 2004. 112 p. [in Ukrainian].
Korniiaka, O. (2009). Suchasni pidkhody do vyvchennia komunikatyvnoi kompetentnosti osobystosti [Modern approaches to the study of the communicative competence of an individual]. Problems of modern psychology: Collection of scientific papers Kamianets Podilskiy Ivan Ohienko National University named after, Institute of Psychology named after H.S. Kostyuk of the APN of Ukraine. (Eds.). S.D. Maksymenko, L.A. Onufriieva. Vol. 3. Kamianets-Podilskyi, pp. 180–194. [in Ukrainian].
Kuchai, O.V. (2009). Kompetentsiia i kompetentnist – vidobrazhennia tsilisnosti ta intehratsiinoi suti rezultatu osvity [Competence and competence are a reflection of the integrity and integration essence of the result of education]. Native school. No. 11. pp. 44–48. [in Ukrainian].
Okunevych, T. (2016). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti uchniv zasobamy ridnoi movy [Formation of students’ communicative competence by means of their native language]. Scientific Bulletin of V.O. Sukhomlynskiy MNU. Pedagogical sciences. No. 2 (53). pp. 123–127. [in Ukrainian].
Poskrypko, Yu.A. & Danchenko, O.B. Kompetentsiia i kompetentnist: konsensus [Competence and competence: consensus]. Scientific Notes of the University “KROK”. No. 3 (55). pp. 117–127. [in Ukrainian].
Rudnitska, K.V. (2016). Sutnist poniat “kompetentnisnyi pidkhid”, “kompetentnist”, “kompetentsiia”, “profesiina kompetentnist” u svitli suchasnoi osvitnoi paradyhmy [The essence of the concepts “competence approach”, “competence”, “competence”, “professional competence” in the light of the modern educational paradigm]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: “Pedagogy. Social Work”. Vol. 1 (38). pp. 241–243. [in Ukrainian].
Teoretychni i metodychni zasady modeliuvannia fakhovoi kompetentnosti kerivnykiv zakladiv osvity [Theoretical and methodological principles of modeling the professional competence of heads of educational institutions]. Monograph. /H.V. Ielnykova, O.I. Zaichenko, V.I. Maslov et al; (Ed.). H.V. Ielnykova. Kyiv; Chernivtsi, 2010. 460 p. [in Ukrainian].
Funtikova, O.O. (2003). Suchasnyi pohliad na vykorystannia metodu proektiv v orhanizatsii samostiinoi roboty studentiv poza audytoriieiu u vyshchii shkoli [A modern view of the use of the project method in the organization of independent work of students outside the classroom in higher education]. Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports. No. 11. pp. 17–24. [in Ukrainian].
Shandruk, S.I. (2015).Kontseptualni osnovy profesiinoi pidhotovky vchyteliv u SShA [Conceptual foundations of professional training of teachers in the USA]. We are building a new Ukraine. Proceedings of the conference. pp. 86–93. [in Ukrainian].
Shandruk, S.I. & Arkushyna, Yu.V. (2021). Formuvannia inshomovnoi komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv na nemovnykh fakultetakh v zakladakh vyshchoi pedahohichnoi osvity [Formation of foreign language communicative competence of future specialists at non-language faculties in institutions of higher pedagogical education]. Scientific notes. Series: Pedagogical Sciences. No. 196. pp. 69–75. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.