ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ЕТИКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ: ТЕОРЕТИКО-ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.308745Ключові слова:
професійна підготовка; майбутні фахівці; професійна етика; моральна свідомість; контекстне навчання.Анотація
У статті представлено сучасне розуміння проблеми формування професійної етики. Проаналізовано практичні аспекти формування професійної етики. З’ясовано особливості реалізації контекстного підходу у навчанні, який стимулює смислове засвоєння навчального матеріалу у прикладних професійно орієнтованих ситуаціях, забезпечує формування сенсоутворювальних професійних мотивів. Актуалізовано потенціал використання таких засобів контекстного навчання, як кейси та семінари-круглі столи з метою формування професійної етики майбутніх фахівців.
Посилання
Bandurka, O.M. (2001). Profesiina etyka pratsivnykiv orhaniv vnutrishnikh sprav [Professional ethics of employees of internal affairs bodies]. Khariv, 219 p. [in Ukrainian].
Vasilieva, L.M. (2021). Formuvannia profesiinoi etyky fakhivtsiv ekonomichnoho profiliu v umovakh zakladu vyshchoi osvity [Formation of professional ethics of specialists in the economic profile in the conditions of a higher education institution]. Electronic Scientific Edition on Economics “Modern Economics”. No. 26. pp. 25–29. [in Ukrainian].
Vasianovych, H.P. (2010). Pedahohichna etyka [Pedagogical ethics]. Tutorial. Lviv, 420 p. [in Ukrainian].
Zymianskyi, A. R. (2009). Henezys form proiavu moralnoi samosvidomosti pidlitka [The genesis of forms of manifestation of moral self-awareness of a teenager]. Problems of general and pedagogical psychology. No. 12 (5). pp. 129–135. [in Ukrainian].
Zozuliak-Sluchyk, R.V. (2018). Spetsyfichni pryntsypy formuvannia profesiinoi etyky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv v universytetakh [Specific principles of formation of professional ethics of future social workers in universities]. Scientific Collection “Current Issues of the Humanities”. Drohobych, Vol. 18. pp. 71–77. [in Ukrainian].
Lapuzina, O.M. (2006). Formuvannia profesiinoi etyky u maibutnikh inzheneriv na osnovi sytuatsiinoho navchannia [Formation of professional ethics in future engineers based on situational learning]. Extended abstract of candidate’s thesis. Vinnytsia, 24 p. [in Ukrainian].
Moskalenko, A.M. (2014). Teoretychni osnovy profesiinoi etyky upravlintsiv navchalnykh zakladiv [Theoretical foundations of professional ethics of managers of educational institutions]. Scientific Bulletin of the National University of Bioresources and Nature Management of Ukraine. Series: Pedagogy, psychology, philosophy.Vol. 199 (1). pp. 235–243. [in Ukrainian].
Pedahohichna maisternist [Pedagogical skill]. (Ed.). I.A. Ziaziun. Vyd. 3-tie, dopov. i pererob. Kyiv, 2008. 376 p. [in Ukrainian].
Profesiina etyka vyshchoi osvity [Professional ethics of higher education]. Tutorial. A.P. Alekseienko, K.I. Karpenko, L.O. Honcharenko, V.V. Deineka. Kharkiv, 2015. 77 p. [in Ukrainian].
Tyron, V. (2019). Osoblyvosti ta potentsiini mozhlyvosti formuvannia profesiino-etychnoi kultury maibutnikh yurystiv na osnovi kontekstnoho navchannia [Peculiarities and potential possibilities of forming the professional and ethical culture of future lawyers based on contextual learning]. Logos. The art of scientific thought. No. 5. pp. 85–87. [in Ukrainian].
Shypko, M.V. (2020). Psykholohichni chynnyky rozvytku etychnoi svidomosti studentskoi molodi [Psychological factors of development of ethical consciousness of student youth]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, 24 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.