ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ РОЗВИТКУ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ ЯК ОДНІЄЇ З ОСНОВ КУЛЬТУРИ ПРОФЕСІЙНОГО МОВЛЕННЯ ЗДОБУВАЧІВ АГРАРНОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.308747

Ключові слова:

вебінар; вебквест; вища аграрна освіта; інноваційний метод; інтерактивна вправа; комунікативна компетентність; лексична компетенція; лексичний запас; українська мова.

Анотація

У статті здійснено спробу з’ясування і дослідження ефективних інноваційних методів навчання для формування та розвитку лексичної компетенції здобувачів аграрної вищої освіти під час вивчення курсу “Українська мова та етнокультурологіяˮ. Проаналізовано основні визначення поняття “лексична компетенціяˮ, а також описано головні інноваційні методи для розвитку лексичної компетенції, що базуються на застосуванні нових інформаційних технологій, оволодіння якими є важливим складником аграрної вищої освіти.

Біографія автора

Олена Юмачікова

кандидат філологічних наук, старший викладач кафедри української та іноземних мов Вінницького національного аграрного університету

Посилання

Vatamaniuk, H.P. (2017). Teoretychni osnovy formuvannia leksychnoi kompetentsii starshykh doshkilnykiv u protsesi spryiniattia khudozhnikh kartyn [Theoretical foundations of the formation of lexical competence of older preschoolers in the process of perceiving artistic pictures]. Pedagogical education: theory and practice. Scientific-pedagogical journal. Vol. 10 (165), Part 2. Kamianets-Podilskyi, pp. 183–187. [in Ukrainian].

Vitiuk, V.V. & Kysel, V.H. (2015). Formuvannia movlennievoi ta sotsiokulturnoi kompetentnostei u maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly [Formation of speech and sociocultural competences in the future primary school teachers]. Pedagogical sciences. Scientific-pedagogical journal. No. 4 (51), Mykolaiv, pp. 41–45. [in Ukrainian].

Voloshyna, O.V. (2023). Formuvannia informatsiino-komunikatyvnoi kompetentnosti studentiv u protsesi vyvchennia inozemnoi movy v ahrarnomu zakladi vyshchoi osvity [Formation of informational and communicative competence of students in the process of learning a foreign language in an agricultural institution of higher education]. Youth & market. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 6–7, pp. 138–151. [in Ukrainian].

Holub, N.B. & Horoshkina, O.M. (2023). Metod vprav u protsesi vyvchennia leksykolohii ukrainskoi movy [The method of exercises in the process of studying the lexicology of the Ukrainian language]. Educational magazine of the Prosvita Foundation. Valch, Vol. 4, pp. 59–80. [in Ukrainian].

Horbunova, N.V. (2010). Leksychna kompetentsiia ditei doshkilnoho viku v suchasnykh doslidzhenniakh [The lexical competence of preschool children in modern research]. Pedagogy of the formation of a creative personality in higher and secondary schools. Scientific-pedagogical journal. Vol. 8. Zaporizhzhia, pp. 85–91. [in Ukrainian].

Horot, Ye.I. & Malimon, L.K. (2017). Linhvodydaktychna sutnist i struktura poniattia “leksykohrafichna kompetentsiiaˮ [The linguistic didactic essence and structure of the concept of “lexicographic competence”]. Scientific Bulletin of Lesya Ukrainka East European National University. No. 3. Lutsk, pp. 89–94. [in Ukrainian].

Korostil, L.A. (2018). Pokolinnia Z: poshuk sposobiv pedahohichnoi vzaiemodii [Generation Z: searching for ways of pedagogical interaction]. Public education. Scientific journal. Vol. 1. Bila Tserkva, pp. 82–88. [in Ukrainian].

Kravets, R.A., Dzhedzhula, O.M., Kovalova, K.V. & Yumachikova, O.M. (2021). Teoretychni i metodychni osnovy formuvannia linhvosotsiokulturnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv ahrarnoi haluzi v konteksti internatsionalizatsii ZVO [Theoretical and methodological foundations of the formation of linguistic and sociocultural competence of future specialists in the agricultural sector in the context of the internationalization of higher education]. Vinnytsia, Publ. Vinnytsia National Agrarian University, 320 p. [in Ukrainian].

Kucheruk, O.A. (2018). Formuvannia leksychnoi kompetentnosti uchniv u protsesi navchannia ukrainskoi movy z vykorystanniam metodu proiektiv [Formation of students’ lexical competence in the process of learning the Ukrainian language using the project method]. Ukrainian language and literature in schools of Ukraine. Scientific journal. Lutsk, pp. 26–31. [in Ukrainian].

Novosolova, V.I. (2014). Metody, pryiomy y zasoby navchannia v protsesi formuvannia leksychnoi kompetentnosti uchniv 5–7 klasiv [Methods and means of learning in the process of forming the lexical competence of students of grades 5–7]. Ukrainian language and literature at school. Scientific journal. No. 3 (113). Kyiv, pp. 19–23. [in Ukrainian].

Ruskulis, L.V. & Mekhantseva, V.M. (2021). Formuvannia leksychnoi kompetentnosti uchniv 10–11 klasiv (profilnyi riven) [Formation of lexical competence of students of grades 10–11 (professional level)]. Pedagogical almanac. Vol. 49. Kherson, pp. 35–41. [in Ukrainian].

Siranchuk, N.M. (2017). Formuvannia leksychnoi kompetentnosti v uchniv pochatkovykh klasiv na urokakh ukrainskoi movy [Formation of lexical competence in primary school students in Ukrainian language lessons]. Kyiv, 288 p. [in Ukrainian].

Smolina, S.V. (2011). Metodyka formuvannia inshomovnoi leksychnoi kompetentsii [Methodology of formation of foreign language lexical competence]. Kyiv, 344 p. [in Ukrainian].

Kharytska, S.V. (2020). Vidobrazhennia natsionalnoi identychnosti u slovnykakh. Variatyvnist kontseptu natsionalnoi identychnosti u suchasnomu multykulturnomu seredovyshchi [Reflection of national identity in dictionaries. Variability of the concept of national identity in the modern multicultural environment]. Kyiv, pp. 64–81. [in Ukrainian].

Khomiak, I.M. (2002). Linhvo-metodychni zasady navchannia orfohrafii ukrainskoi movy v osnovnii shkoli [Linguistic and methodological principles of teaching the spelling of the Ukrainian language in primary school]. Doctorʼs thesis. Kyiv, 412 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-12

Номер

Розділ

Статті