ФОРМУВАННЯ ЕСТЕТИЧНОГО СМАКУ В УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ ЗАСОБАМИ УКРАЇНСЬКОЇ МУЗИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.308807

Ключові слова:

естетичний смак; учні основної школи; формування; розвиток загальної мистецької освіти; українська музика; виконавська діяльність; музичне мистецтво; інтегрований курс “Мистецтвоˮ.

Анотація

У статті розглядається проблема створення можливостей формування естетичного смаку у школярів на матеріалах української класичної та народної музики. Охарактеризовано загальнотео-ретичні підходи до проблеми формування естетичного смаку, які забезпечують ефективність формування важливих якостей учнів на уроках музичного мистецтва, інтегрованого курсу “Мистецтвоˮ та в позаурочний час, вплив на внутрішній світ дитини, формування її смаків і уподобань, що створює позитивне ставлення до навколишнього світу, розвивають творчу уяву та образне мислення.

Біографії авторів

Олена Ткаченко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва і методики навчання Університету Григорія Сковороди в Переяславі

Алла Захарченко

старший викладач кафедри  музичного мистецтва і методики навчання Університету Григорія Сковороди в Переяславі

Посилання

Hukova, V.V. (2006). Svitova muzychna literatura. Pershyi rik navchannia: navchalnyi posibnyk dlia spetsializovanykh navchalnykh zakladiv [World music literature. The first year of study: a study guide for specialized educational institutions]. Kyiv, 172 p. [in Ukrainian].

Ivanytskyi, A.I. (2009). Istorychnyi syntaksys folkloru. Problemy pokhodzhennia, khronolohizatsii ta dekoduvannia narodnoi muzyky [Historical syntax of folklore. Problems of origin, chronology and decoding of folk music]. Vinnytsia, 403 p. [in Ukrainian].

Kalinina, L.A. (2008). Problema formuvannia estetychnykh smakiv osobystosti u suchasnykh pedahohichnykh doslidzhenniakh [The problem of the formation of aesthetic tastes of the individual in modern pedagogical research]. Native school. No. 5, pp. 23–25. [in Ukrainian].

Kartashova, Zh.Yu. (2018). Formuvannia muzychnoho smaku maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva u protsesi instrumentalno-vykonavskoi pidhotovky [Formation of the musical taste of the future music teacher in the process of instrumental and performing training]. Pedagogical education: theory and practice. Collection of scientific works. Vol. 24 (1–2018). Part 2, Kamianets-Podilskyi. pp. 69–75. [in Ukrainian].

Kornilova, O.V. (2008). Uroky muzychnoho mystetstva u 7 i 8 klasakh zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv: navchalno-metodychnyi posibnyk [Musical art lessons in 7th and 8th grades of general educational institutions: educational and methodological guide]. Kyiv, 176 p. [in Ukrainian].

Levchuk, L.T. (1997). Zakhidnoievropeiska estetyka XX stolittia : navch. posibnyk [Western European aesthetics of the 20th century: education. manual]. Kyiv, 224 p. [in Ukrainian].

Malenytska, O.A. (1995). Formuvannia estetychnoho smaku starshoklasnykiv zasobamy narodnykh zvychaiv ta obriadiv [Forming the aesthetic taste of high school students by means of folk customs and rites]. Candidate’s thesis. Kyiv, 180 p. [in Ukrainian].

Myropolska, N.Ye. (2006). Uroky khudozhno-estetychnoho tsyklu v shkoli: navch. Posibnyk [Lessons of the artistic and aesthetic cycle at school: teaching. manual]. Ternopil, 240 p. [in Ukrainian].

Strilko, V.V. (2011). Formuvannia estetychnykh smakiv starshoklasnykiv u roboti zahalnoosvitnoi shkoly [Formation of aesthetic tastes of high school students in the work of a comprehensive school]. Kharkiv, pp. 69–70. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-12

Номер

Розділ

Статті