ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ З ДІТЬМИ-АКТОРАМИ В КАДРІ ТА ПО ЗА НИМ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.308810

Ключові слова:

діти-актори; непрофесійні актори; режисер; знімальний процес; таймінг; продуктивність.

Анотація

У статті досліджено особливості роботи з дітьми на знімальному майданчику та поза ним; обґрунтовано систему організації роботи з виконавцями та кінематографістами; з’ясовано взаємозалежність таймінгу зйомок і продуктивності команди; зроблено розбір психологічного портрета акторів та творців екранного твору і визначено аспекти. які сприяють більш ефективному результату в процесі зйомок.

Дослідження базується на цілісній характеристиці та поведінки дітей-акторів під час виробництва фільмів і реклами, у ньому досліджено специфіку комунікації дорослих та дітей, вироблено рекомендації для роботи, які в майбутньому допоможуть впорядкувати й налагодити виробничий процес під час такого виду зйомок. Визначено правовий аспект, процесу зйомки дітей-акторів, з’ясовано важливість співпраці режисера і асистентів з батьками виконавців, досліджено як вони можуть бути корисними в комунікації. Також встановлено взаємозалежність планування та таймінгу, їх вплив на продуктивність команди.

Біографії авторів

Олена Левченко

доктор філософських наук, старший науковий співробітник, професор кафедри майстерності актора Київського національного університету культури і мистецтв

Владислав Артемов

асистент кафедри майстерності актора Київського національного університету культури і мистецтв

Яна Попова

асистент кафедри майстерності актора Київського національного університету культури і мистецтв

Посилання

Babyshkin, O. & Dovzhenko, O. (Ed.). (1979). Bachyty zavzhvdy zori [About beauty]. Kyiv, 235 p. [in Ukrainian].

Brych, V. & Korman, M. (2018). Kreatyvnyi menedzhmen [Creative management]. Ternopil, 220 p. [in Ukrainian].

Desiatnyk, H. (2015). Vid zadumu do ekranu [From concept to screen]. Kyiv, 227 p. [in Ukrainian].

Desiatnyk, H. (2018). Rezhyser kino i telebachennia [Director of cinema and television]. Kyiv, 45 p. [in Ukrainian].

Doroshenko, N. (2021). Yak dytyni potrapyty v kino [How a child to get in the cinema]. Practical guide for parents. Kyiv, 232 p. [in Ukrainian].

Druziuk, Ya. (2022). Yak Kateryna Hornostai stvoryla film “Stop-Zemlia” u laboratorii i shcho vona zrozumila pro zumeriv [How Kateryna Gornostay created the film “Stop-Earth” in the laboratory and what she understood about buzzers]. The Village Ukraina. Available at: https://www.the-village.com.ua/village/culture/culture-interview/321503-stop-zemlya-prem-era-kateryna-hornostay-interview-2022 (Accessed 04 April 2024). [in Ukrainian].

Dutkevych, T. (2012). Dytiacha psykholohiia [Child psychology]. Kyiv, 424 p. [in Ukrainian].

Indick, W. (2020). Psykholohiia dlia stsenarystiv [Psychology for screenwriters]. Building Conflict in your script. Kyiv, 430 p. [in Ukrainian].

Kleon, O. (2016). Krady yak mytets. Kreatyvni “fishky”, pro yaki tobi nikhto ne rozpovist [Steal Like an Artist 10th Anniversary Gift Edition with a New Afterword by the Author : 10 Things Nobody Told You About Being Creative]. Kharkiv, 159 p. [in Ukrainian].

Klysakova, A. (2021). “Rezhysura – tse zmistovne kadruvannia, a robota z aktoramy – tse terytoriia doviry”. Liza Smit pro svii dosvid rezhyserky ta mystkyni [The director is a meaningful publication, and work with actors is a territory of trust”. Lisa Smith about his experience of director and artist]. Your Art. Available at: https://supportyourart.com/conversations/rezhysura-cze-zmistovne-kadruvannya-a-robota-z-aktoramy-cze-terytoriya-doviry-liza-smit-pro-svij-dosvid-rezhyserky-ta-mystkyni/ (Accessed 01 May 2024). [in Ukrainian].

Lomakina, A. & Ilchenko, A. (2018). Hennadii Kofman: “Dokumentalistyka – tse kino, yake ne maie mezh” [Gennady Kofman: “Documentary is a film that has no limits”]. The Ukrainians. Available at: https://theukrainians.org/gennadij-kofman/ (Accessed 30 April 2024). [in Ukrainian].

Naumova, Ya. (2020). Liubomyr Levytskyi pro poriatunok “Cherchyllia ta sekrety kinovyrobnytstva” [Lyubomyr Levytsky about the salvation of “Churchill and secrets of film production”]. VGLcinema. Available at: https://vglcinema.com/posts/kino/novini/liubomir-levitskii-pro-poriatunok-cherchillia-ta-s/ (Accessed 17 April 2024). [in Ukrainian].

Radionova, O. (2017). Slovnyk terminiv i vyznachen [Dictionary of terms and definitions]. Kharkiv, 45 p. [in Ukrainian].

Rodnyanskyi, A. (2016). Vykhodyt prodiuser [Enters Producer]. Kyiv, 408 p. [in Ukrainian].

Stattia 307 “Zakhyst interesiv fizychnoi osoby pry provedenni foto-, kino-, tele- ta videoziomok” [Protection of the interests of an individual during photo, film, television and video filming]. The Civil Code of Ukraine. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text (Accessed 18 April 2024). [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-12

Номер

Розділ

Статті