ОПЕРАТОРСЬКЕ МИСТЕЦТВО ЯК ОБʼЄКТИВОВАНА КУЛЬТУРНА РЕАЛЬНІСТЬ В ПРОСТОРОВИХ І ЧАСОВИХ СТРУКТУРАХ ВІДЕООПИСУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.308815Ключові слова:
екранний живопис; кінематографія; операторська майстерність; відео опис; візуальна оповідь; специфікація кінематографії.Анотація
У статті проаналізовано парадигму операторської майстерності у частині візуальної розповіді в просторових і часових координатах. Простежено дисиміляцію та уподібнення між структурами відеоопису, окреслено основні структурні елементи в операторській майстерності та зазначено доцільність їх використання в сучасному аудіовізуальному виробництві.
Використано такі методи дослідження, а саме: теоретичний – аналіз кінематографічних творів у частині операторської майстерності, визначення структурних компонентів, які формують візуальну оповідь; порівняльний – проведення паралелей між структурами відеоопису; практичний – моделювання конкретних прикладів уречевлення культурної реальності у просторових і часових координатах засобами операторської майстерності.
Посилання
Bezklubenko, S. (2015). Mystetstvo yak zasib komunikatsii [Art as a Communication Tool]. The scientific journal Bulletin of KNUKiM. No. 32, pp. 5–13. DOI: 10.31866/2410-1176.32.2015.158439. [in Ukrainian].
Bordeniuk, S. (2020). Novatorstvo vizualnoho zhyvopysu ta kinomyslennia u filmi “Dva dni” [The Innovation of Visual Painting and Film Thinking in The Film “Two Days”]. Cinema, No. 3 (149), pp. 38–41. [in Ukrainian].
Korablova, N.S. & Chmil, H.P. (2021). Operatorske mystetstvo – deskryptyvna filosofiia “na plivtsi” obraziv homo: vid fiksatsii obraziv (homo photographicus) do virolomstva obraziv (suchasnyi homo videns) [Cinematography is a Descriptive Philosophy of Homo Images “On Film”: From The Fixation of Images (Homo Photographicus) to The Treachery of Images (Modern Homo Videns)]. The scientific journal “Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production”, No. 64, pp. 32–43. DOI: 10.26565/2306-6687-2021-64-04. [in Ukrainian].
Kotliar, S., Mykhalov, V. & Pereiaslavets, D. (2022). Kinoteleoperatorstvo ta suchasni media [Cinematography and modern media]. The scientific journal “Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production”, No. 5 (1), pp. 70–76. DOI: 10.31866/2617-2674.5.1.2022.257181. [in Ukrainian].
Medvedieva, A. & Rosliakova, O. (2023). Osoblyvosti vykorystannia osvitlennia v protsesi ziomky kinofilmu [Peculiarities of the Use of Lighting in the Process of Filming]. The scientific journal “Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production”, No. 6 (2), pp. 252–262. DOI: 10.31866/2617-2674.6.2.2023.289311. [in Ukrainian].
Priadko, O.M. & Harmash, Yu.T. (2016). Aktsentovane svitlotinove osvitlennia v tekhnolohii ekrannoho zhyvopysu [Accented Chiaroscuro Lighting in Screen Painting Technology]. The scientific journal Bulletin of KNUKiM, No. 35, pp. 40–49. DOI: 10.31866/2410-1176.35.2016.158243. [in Ukrainian].
Priadko, O.M. (2016). Henezys ta stanovlennia tekhnolohii ekrannoho zhyvopysu [Genesis and Development of Screen Painting Technology]. Culture and art in the modern world, No. 17, pp. 169–178. [in Ukrainian].
Timlin, E., Didenko, M. & Savchin, V. (2022). The Role of Cameraman in The Shooting of Commercials. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e journal] No. 5 (2), pp. 216–223. DOI: 10.31866/2617-2674.5.2.2022.269536. [in English].
Umberto, E. (1979). A Theory of Semiotics. Bloomington: Indiana University Press. 354 p. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.