ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ПОТРЕБ ПЕДАГОГА ЧЕРЕЗ ОНОВЛЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ МЕТОДИЧНИХ СТРУКТУР

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.308817

Ключові слова:

професійна компетентність; професійні потреби; викладач; методичні структури; діяльність.

Анотація

У статті розкрито роль Центрів професійного розвитку педагогічних працівників у забезпеченні готовності вчителів до виконання сучасних освітніх завдань та сприянні їхньому постійному професійному розвитку. Проаналізовано особливості завдань Центрів розвитку професійної компетентності педагогів. Охарактеризовано професійні потреби сучасних педагогів у неперервності навчання та вдосконалення знань і навичок сучасним педагогом, оновлення методик навчання, технологій відповідно вимог до професійної компетентності. Визначено особливості діяльності Центрів професійного розвитку педагогічних працівників. Систематизовано  напрацювання з досвіду роботи центру Комунальної установи “Коростенський центр професійного розвитку педагогічних працівників Коростенської міської ради”. Визначено напрями перспектив розвитку Центрів професійного розвитку педагогічних працівників.

Біографія автора

Тетяна Мастеркова

викладач кафедри суспільно-гуманітарних дисциплін КЗ “Житомирський ОІППО” ЖОР

Посилання

Alieksieieva, I. (2017). Yevropeiski ramky kvalifikatsii – oporna konstruktsiia intehratsii natsionalnykh system osvity [The European framework of qualifications is the main structure of the integration of national education systems]. Current issues of pharmaceutical and medical science and practice. Vol. 10, No. 2 (24). pp. 201–206. [in Ukrainian].

Verkhovna Rada Ukrainy. 2014. Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” [Law of Ukraine “On Higher Education”]. Information of the Verkhovna Rada of Ukraine. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/print [in Ukrainian].

Verkhovna Rada Ukrainy. 2017. Zakon Ukrainy “Pro osvitu” [Verkhovna Rada of Ukraine. 2017. Law of Ukraine “On Education”]. Information of the Verkhovna Rada of Ukraine. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].

Zavalevskyi, Yu. (2015). Formuvannia konkurentospromozhnoho fakhivtsia – odne z holovnykh zavdan suchasnoho vyshchoho navchalnoho zakladu [Formation of a competitive specialist is one of the main tasks of a modern higher education institution]. High school. No. 11–12. pp. 110–115. [in Ukrainian].

Kontseptualni zasady psykholoho-pedahohichnoi pidhotovky konkurentozdatnoho fakhivtsia v umovakh pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity: na vybirtsi naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv [Conceptual principles of psychological and pedagogical training of a competitive specialist in the conditions of postgraduate pedagogical education: on a sample of scientific and pedagogical workers]. 2015. L.M. Serheieva, O.I. Bondarchuk, M.I. Skrypnyk, A.O. Molchanova, O.A. Fil; (Ed.). H.O. Kozlakova. Kyiv, 40 p. Available at: http://surl.li/byvsm. [in Ukrainian].

Masterkova, T.V. (2018). Rozvytok profesiinoi kompetentnosti pedahoha v mizhatestatsiinyi period na zasadakh adaptyvnoho upravlinnia [Development of the teacher’s professional competence in the inter-attestation period on the basis of adaptive management]. Adaptive Management: Theory And Practice. Pedagogy. Vol. 5 (9). Available at: https://amtp.org.ua/index.php/journal/article/view/21/14 [in Ukrainian].

Miroshnyk, S.I. (2020). Profesiinyi rozvytok pedahoha: suchasni pidkhody [Professional development of a teacher: modern approaches]. Electronic scientific publication “National Education”. No. 1021. pp. 1–9. Available at: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=4133 [in Ukrainian].

Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 29 lypnia 2020 р. № 672 [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated July 29, 2020 No. 672]. Regulations on the Center for Professional Development of Pedagogical Workers. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/672-2020-%D0%BF#Text [in Ukrainian].

Serheieva, L.M. & Stoichy, T.I. (2020). Konkurentozdatnist yak umova profesiinoho stanovlennia fakhivtsiv: monohrafiia [Competitiveness as a condition of professional formation of specialists: monograph]. Dnipro, 181 p. Available at: http://surl.li/byvsq [in Ukrainian].

Serhiienko, N.F. (2024). Profesiina kompetentnist suchasnoho vchytelia [Professional competence of a modern teacher]. University of Education Management. Available at: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/metod_upr_osvit/v_5/24.pdf [in Ukrainian].

Sydorenko, V.V. (2014). Polozhennia “Pro pedahohichnyi kouchynh u systemi pisliadyplomnoi osvity” [Regulation “On pedagogical coaching in the system of postgraduate education”]. Donetsk, 63 p. [in Ukrainian].

Sihaieva, L.Ye. (2016). Osobystisnyi i profesiinyi rozvytok doroslykh: teoriia i praktyka: monohrafiia [Personal and professional development of adults: theory and practice: monograph]. Anishchenko O.V., Banit O.V., Vasylenko O.V., Voliarska O.S., Doroshenko N.I., Zinchenko S.V., Sihaieva L.Ie.; (Ed.). Anishchenko O.V. Kyiv, 354 p. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/154284027.pdf[in Ukrainian].

Cywińska, M. (2013). Efektywność nauczyciela w dobie współczesnej [Effectiveness of the teacher in the modern era]. Kompetencje współczesnego nauczyciela. Poznań: Wydaw. Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogiki i Administracji im.MieszkaI. 95 s. [in Polish].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-12

Номер

Розділ

Статті