ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗАСОБАМИ НАВЧАЛЬНО-ІГРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.309379

Ключові слова:

навчально-ігрові технології; освітній процес; здоров’язбережувальна компетентність; педагогічні умови; безпечне освітнє середовище; гармонізація; самоконтроль.

Анотація

У статті обґрунтовано основні педагогічні умови формування в учнів здоров’язбережувальної компетентності засобами навчально-ігрових технологій. Розкрито сутність кожної із їх ключових складових, що охоплюють організацію освітнього процесу з урахуванням фізіологічних особливостей учнів, реалізацію учителем здоров’язбережувального потенціалу предметів, які вивчаються, забезпечення на уроках, гармонізацію здоров’язбережувального освітнього середовища, інтенцію мотивації формування здорового способу життя, формування психоемоційних станів учнів. Доведено, що ігрові технології покликані сформувати в учнів здоров’язбережувальну компетентність та створити умови удосконалення освітнього процесу в умовах правового режиму воєнного стану.

Біографії авторів

Микола Корець

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри інженерії та технологій виробництва Українського державного університету імені Михайла Драгоманова

Володимир Шевченко

кандидат педагогічних наук, професор, завідувач кафедри інженерії та технологій виробництва Українського державного університету імені Михайла Драгоманова

Юлія Шевченко

аспірантка 4-го року навчання кафедри інженерії та технологій виробництва Українського державного університету імені Михайла Драгоманова

Посилання

Andryushchenko, T.K (2012). Teoretychni aspekty problemy formuvannya zdorovyazberezhuvalnoyi kompetentnosti [Theoretical aspects of the problem of formation of health care competence]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies: coll. of science works. No. 1 (19). Sumy, pp. 11–20. [in Ukrainian].

Belyaeva, N.P. (2024). Formuvannya hotovnosti maybutnikh uchyteliv do realizatsiyi bezpechnoho osvitnoho seredovyshcha u pochatkoviy shkoli [Formation of readiness of future teachers to implement a safe educational environment in primary school]. Extended abstract of candidate’s thesis. pp. 1–25. [in Ukrainian].

Boychenko, T.E. (2009). Zdorovyazberihayucha kompetentnist: pidkhody do vyvchennya, osnovni oznaky [Health-preserving competence: approaches to study, main features]. Monitorynh zdorovya shkolyariv: mizhsektoralna vzayemodiya likariv, pedahohiv, psykholohiv: materialy nauk.- prakt. konf. z mizhnar uchastyu – Health monitoring of schoolchildren: interdisciplinary interaction of doctors, teachers, psychologists: scientific and practical materials. conf. from international Participation. pp. 132–136. [in Ukrainian].

Tytarenko, V.M. (2017). Pidhotovka maybutnikh uchyteliv tekhnolohiy do formuvannya v uchniv osnovnoyi shkoly zdorovyazberezhuvalnoyi kompetentnosti u protsesi trudovoho navchannya [Preparation of future technology teachers for the formation of primary school students’ health-saving competence in the process of work training]. Candidate’s thesis. Kyiv, p. 225. [in Ukrainian].

Urum, N.S. (2008). Pidhotovka maybutnikh uchyteliv do zabezpechennya zdorovoho sposobu zhyttya molodshykh shkolyariv [Preparation of future teachers to ensure a healthy lifestyle of younger schoolchildren]. Extended abstract of candidate’s thesis. pp. 1–20. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-06

Номер

Розділ

Статті