УПРОВАДЖЕННЯ АКТИВНОГО НАВЧАННЯ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.311079

Ключові слова:

активне навчання; освітній процес; здобувачі освіти; інформаційні технології; симуляція; візуалізація; навчання, засноване на грі.

Анотація

У статті розкривається сутність поняття “активне навчання”, виокремлюються його основні характеристики та переваги, презентуються результати сучасних досліджень вітчизняних і зарубіжних науковців щодо ефективності цього нового формату навчання, який передбачає використання симуляцій, експериментів, інтерактивних візуалізацій та ігор безпосередньо в освітньому процесі. Описано потенціал інформаційних технологій у впровадженні активного навчання в освітній процес.

Біографії авторів

Олена Квас

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Львівського національного університету імені Івана Франка

Олександр Петровський

магістр комп’ютерних наук спеціальності “Комп’ютерні науки” Національного університету “Львівська політехніка”

Посилання

Dyachenko-Bogun, M. (2014). Aktyvni metody navchannya u vyshchomu navchalnomu zakladi [Active methods of learning in a higher educational institution]. Origins of pedagogical skills, No. 14, pp. 74–79. Available at: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/4444/1/Djachenko.pdf [in Ukrainian].

Іlchenko, O. (2015). Aktyvni formy navchannya yak umova profesiynoho stanovlennya maybutnikh defektolohiv-lohopediv [Аctive forms of training as a condition of becoming a professional future pathologists, speech therapists]. Actual problems of the correctional education (pedagogical sciences), No. 5, pp. 132−141. Available at: https://aqce.com.ua/download/publications/191/251.pdf [in Ukrainian].

Koval, V. & Maslyuk, K. (2024). Profesiyna pidhotovka maybutnikh uchyteliv ukrayinskoyi movy i literatury z vykorystannyam innovatsiynykh osvitnikh tekhnolohiy [Professional training of future teachers of the Ukrainian language and literature using innovative educational technologies]. Youth & market. No. 6 (226). pp. 18–25. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.307757 [in Ukrainian].

Kremen, V. (Ed.) (2016). Natsionalna dopovid pro stan i perspektyvy rozvytku osvity v Ukrayini [National report on the state and prospects of education development in Ukraine]. Kyiv, 448 p. DOI: https://doi.org/10.37472/NAES-2021-ua [in Ukrainian].

Pometun, O. (2021). Aktyvne navchannya uchniv istoriyi ta hromadyanskoyi osvity u konteksti zaprovadzhennya derzhavnoho standartu bazovoyi serednoyi osvity [Active learning of students of history and civic education in the context of the introduction of the state standard of basic secondary education]. Ukrainian Pedagogical Journal, No. 4, pp. 106–115. DOI: https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-4-106-115 [in Ukrainian].

Sovhar, O. (2021). Aktyvne navchannya ta yoho zastosuvannya u vykladanni anhliyskoyi movy [Active learning and its application in teaching English]. Scientific and methodical journal “Foreign languages”, No. 2, pp. 16–22. DOI: https://doi.org/10.32589/1817-8510.2021.2.235675 [in Ukrainian].

Anderson, J. & Schooler, L. (1991). Reflections of the Environment in Memory. Psychological Science, Vol. 6 (2), pp. 396–408. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1467-9280.1991.tb00174.x [in English].

Cinganotto, L., Panzavolta, S., Garista, P., Guasti, L. & Dourmashkin, P. (2016). TEAL as an innovative teaching model. Insights from “educational avant-garde” movement in Italy. Je-LKS Teaching Model, Vol. 12. pp. 115–126. DOI: https://doi.org/10.20368/1971-8829/1130 [in English].

Deslauriers, L., McCarty, L., Miller, K., Callaghan, K. & Kestin, G. (2019). Measuring actual learning versus feeling of learning in response to being actively engaged in the classroom. Applied Physical Sciences, Vol. 116 (39). pp. 19251–19257. DOI: https://doi.org/10.1073/pnas.1821936116 [in English].

Dubinsky, J. & Hamid, A. (2024). The neuroscience of active learning and direct instruction. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, Vol. 163. Article 105737. DOI: https://doi.org/10.1016/j.neubiorev.2024.105737 [in English].

Freeman, S., Eddy, S., McDonough, M., Smith, M., Okoroafor, N., Jordt, H. & Wenderoth, M. (2014). Active learning increases student performance in science, engineering, and mathematics. Psychological and Cognitive Sciences, Vol. 111 (23). pp. 8410–8415. DOI: https://doi.org/10.1073/pnas.1319030111 [in English].

Hassan, N. & Puteh, S. (2017). A Survey of Technology Enabled Active Learning in Teaching and Learning Practices to Enhance the Quality of Engineering Students. Advanced Science Letters, Vol. 23 (2). pp. 1104–1108 DOI: https://doi.org/10.1166/asl.2017.7509 [in English].

Lombardi, D. & Shipley, T. (2021). The Curious Construct of Active Learning. Psychological Science in the Public Interest, Vol. 22(1), pp. 8–43. DOI: https://doi.org/10.1177/1529100620973974 [in English].

Prameswari, S. & Budiyanto, C. (2017). The development of the effective learning environment by creating an effective teaching in the classroom. Indonesian Journal of Informatics Education, Vol. 1 (1), pp. 79–86. DOI: https://doi.org/10.20961/ijie.v1i1.11960 [in English].

Puente, M. & Perez, H. (2023). Assessing the Impact of Brilliant.org on Enhancing Mathematics Academic Performance among High School Students in Colombia: A Quasi-Experimental Study. Mathematics Teaching Research Journal, Vol. 15 (2), pp. 82–103. Available at: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1394390.pdf [in English].

Tien, E., Tin, C. & Hamid, H. (2020). Use of Technology in Active Learning Teaching Practices to Enhance Lecturers’ Self-Efficacy in Technical University Environment. International Journal of Engineering Research & Technology, Vol. 9 (6), pp. 436–443 DOI: https://doi.org/10.17577/IJERTV9IS060288 [in English].

Tyng, C. M., Amin, H. U., Saad, M. N. & Malik, A. S. (2017). The Influences of Emotion on Learning and Memory. Frontiers in Psychology, No. 8. Article 235933. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.01454 [in English].

Vankúš, P. (2021). Influence of Game-Based Learning in Mathematics Education on Students’ Affective Domain. A Systematic Review. Mathematics. Vol. 9 (9). Article 986. DOI: https://doi.org/10.3390/math9090986 [in English].

Yang, W., Zhang, X., Chen, X., Lu, J. & Tian, F. (2024). Based case-based learning and flipped classroom as a means to improve international students’ active learning and critical thinking ability. BMC Medical Education, Vol. 24 (1). Article 759. DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-024-05758-8 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-12

Номер

Розділ

Статті