УПРОВАДЖЕННЯ АКТИВНОГО НАВЧАННЯ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.311079Ключові слова:
активне навчання; освітній процес; здобувачі освіти; інформаційні технології; симуляція; візуалізація; навчання, засноване на грі.Анотація
У статті розкривається сутність поняття “активне навчання”, виокремлюються його основні характеристики та переваги, презентуються результати сучасних досліджень вітчизняних і зарубіжних науковців щодо ефективності цього нового формату навчання, який передбачає використання симуляцій, експериментів, інтерактивних візуалізацій та ігор безпосередньо в освітньому процесі. Описано потенціал інформаційних технологій у впровадженні активного навчання в освітній процес.
Посилання
Dyachenko-Bogun, M. (2014). Aktyvni metody navchannya u vyshchomu navchalnomu zakladi [Active methods of learning in a higher educational institution]. Origins of pedagogical skills, No. 14, pp. 74–79. Available at: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/4444/1/Djachenko.pdf [in Ukrainian].
Іlchenko, O. (2015). Aktyvni formy navchannya yak umova profesiynoho stanovlennya maybutnikh defektolohiv-lohopediv [Аctive forms of training as a condition of becoming a professional future pathologists, speech therapists]. Actual problems of the correctional education (pedagogical sciences), No. 5, pp. 132−141. Available at: https://aqce.com.ua/download/publications/191/251.pdf [in Ukrainian].
Koval, V. & Maslyuk, K. (2024). Profesiyna pidhotovka maybutnikh uchyteliv ukrayinskoyi movy i literatury z vykorystannyam innovatsiynykh osvitnikh tekhnolohiy [Professional training of future teachers of the Ukrainian language and literature using innovative educational technologies]. Youth & market. No. 6 (226). pp. 18–25. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.307757 [in Ukrainian].
Kremen, V. (Ed.) (2016). Natsionalna dopovid pro stan i perspektyvy rozvytku osvity v Ukrayini [National report on the state and prospects of education development in Ukraine]. Kyiv, 448 p. DOI: https://doi.org/10.37472/NAES-2021-ua [in Ukrainian].
Pometun, O. (2021). Aktyvne navchannya uchniv istoriyi ta hromadyanskoyi osvity u konteksti zaprovadzhennya derzhavnoho standartu bazovoyi serednoyi osvity [Active learning of students of history and civic education in the context of the introduction of the state standard of basic secondary education]. Ukrainian Pedagogical Journal, No. 4, pp. 106–115. DOI: https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-4-106-115 [in Ukrainian].
Sovhar, O. (2021). Aktyvne navchannya ta yoho zastosuvannya u vykladanni anhliyskoyi movy [Active learning and its application in teaching English]. Scientific and methodical journal “Foreign languages”, No. 2, pp. 16–22. DOI: https://doi.org/10.32589/1817-8510.2021.2.235675 [in Ukrainian].
Anderson, J. & Schooler, L. (1991). Reflections of the Environment in Memory. Psychological Science, Vol. 6 (2), pp. 396–408. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1467-9280.1991.tb00174.x [in English].
Cinganotto, L., Panzavolta, S., Garista, P., Guasti, L. & Dourmashkin, P. (2016). TEAL as an innovative teaching model. Insights from “educational avant-garde” movement in Italy. Je-LKS Teaching Model, Vol. 12. pp. 115–126. DOI: https://doi.org/10.20368/1971-8829/1130 [in English].
Deslauriers, L., McCarty, L., Miller, K., Callaghan, K. & Kestin, G. (2019). Measuring actual learning versus feeling of learning in response to being actively engaged in the classroom. Applied Physical Sciences, Vol. 116 (39). pp. 19251–19257. DOI: https://doi.org/10.1073/pnas.1821936116 [in English].
Dubinsky, J. & Hamid, A. (2024). The neuroscience of active learning and direct instruction. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, Vol. 163. Article 105737. DOI: https://doi.org/10.1016/j.neubiorev.2024.105737 [in English].
Freeman, S., Eddy, S., McDonough, M., Smith, M., Okoroafor, N., Jordt, H. & Wenderoth, M. (2014). Active learning increases student performance in science, engineering, and mathematics. Psychological and Cognitive Sciences, Vol. 111 (23). pp. 8410–8415. DOI: https://doi.org/10.1073/pnas.1319030111 [in English].
Hassan, N. & Puteh, S. (2017). A Survey of Technology Enabled Active Learning in Teaching and Learning Practices to Enhance the Quality of Engineering Students. Advanced Science Letters, Vol. 23 (2). pp. 1104–1108 DOI: https://doi.org/10.1166/asl.2017.7509 [in English].
Lombardi, D. & Shipley, T. (2021). The Curious Construct of Active Learning. Psychological Science in the Public Interest, Vol. 22(1), pp. 8–43. DOI: https://doi.org/10.1177/1529100620973974 [in English].
Prameswari, S. & Budiyanto, C. (2017). The development of the effective learning environment by creating an effective teaching in the classroom. Indonesian Journal of Informatics Education, Vol. 1 (1), pp. 79–86. DOI: https://doi.org/10.20961/ijie.v1i1.11960 [in English].
Puente, M. & Perez, H. (2023). Assessing the Impact of Brilliant.org on Enhancing Mathematics Academic Performance among High School Students in Colombia: A Quasi-Experimental Study. Mathematics Teaching Research Journal, Vol. 15 (2), pp. 82–103. Available at: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1394390.pdf [in English].
Tien, E., Tin, C. & Hamid, H. (2020). Use of Technology in Active Learning Teaching Practices to Enhance Lecturers’ Self-Efficacy in Technical University Environment. International Journal of Engineering Research & Technology, Vol. 9 (6), pp. 436–443 DOI: https://doi.org/10.17577/IJERTV9IS060288 [in English].
Tyng, C. M., Amin, H. U., Saad, M. N. & Malik, A. S. (2017). The Influences of Emotion on Learning and Memory. Frontiers in Psychology, No. 8. Article 235933. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.01454 [in English].
Vankúš, P. (2021). Influence of Game-Based Learning in Mathematics Education on Students’ Affective Domain. A Systematic Review. Mathematics. Vol. 9 (9). Article 986. DOI: https://doi.org/10.3390/math9090986 [in English].
Yang, W., Zhang, X., Chen, X., Lu, J. & Tian, F. (2024). Based case-based learning and flipped classroom as a means to improve international students’ active learning and critical thinking ability. BMC Medical Education, Vol. 24 (1). Article 759. DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-024-05758-8 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.