ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В УЧНІВ СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.312404Ключові слова:
міжкультурна компетентність; учні середньої школи; глобалізація; навчання іноземних мов; педагогічні підходи; соціокультурні аспекти; толерантність; міжкультурна комунікація; викладання; освіта.Анотація
У статті розглядаються теоретичні основи міжкультурної компетентності учнів середньої школи в умовах глобалізації. Підкреслюється важливість розвитку навичок міжкультурної комунікації як складової освітнього процесу, особливо в контексті навчання іноземних мов. Аналізуються різні методичні підходи до формування міжкультурної компетентності, що включають педагогічні та соціокультурні аспекти. Визначається роль шкіл у розвитку толерантності та відкритості до культурних відмінностей, а також виклики, з якими стикаються вчителі у цьому процесі. Обґрунтовуються рекомендації щодо подальших досліджень у сфері міжкультурної освіти.
Посилання
Bobrova, A. Formuvannia mizhkul'turnoi kompetentnosti uchniv osnovnoi shkoly na osnovi naochnosti [Formation of Intercultural Competence of Primary School Students Based on Visual Aids]. Available at: http://eprints.zu.edu.ua/28122/1/Bobrova.pdf (Accessed 20 Aug. 2024). [in Ukrainian].
Hladka, O. (2019). Formuvannia mizhkulturnoi kom¬pe¬tentnosti na zaniattiakh z inozemnoi movy v umovakh peduniversytetu [Formation of Intercultural Competence in Foreign Language Classes in the Conditions of a Pedagogical University]. Research Bulletin. Series: Philological Sciences. No. 175. pp. 810–813. [in Ukrainian].
Zorina, A.E. & Hladka, O.V. (2018). Formuvannia mizhkulturnoi kompetentnosti uchniv starshoi shkoly u protsesi navchannia inozemnoi movy [Formation of Intercultural Competence of High School Students in the Process of Foreign Language Learning]. Kryvyi Rih, pp. 194–201. [in Ukrainian].
Liakopoulou, M. (2011). The Professional Competence of Teachers: Which qualities, attitudes, skills and knowledge contribute to a teacher’s effectiveness [The Professional Competence of Teachers: Qualities, Attitudes, Skills, and Knowledge That Enhance Teacher Effectiveness]. International Journal of Humanities and Social Science. Vol. 1, No. 21. pp. 66–78. [in English].
Metodyka vykladannia anhlijskoi movy: navchalno-metodychnyi posibnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [Methods of Teaching English: Educational and Methodological Handbook for Students of Higher Educational Institutions]. (Ed.). I.V. Kholod. Uman, 2018. 165 p. [in Ukrainian].
Omelchuk, S.A. (2019). Suchasna ukrainska linhvodydaktika: normy v terminolohii i movna praktyka fakhivtsiv [Modern Ukrainian Language Didactics: Norms in Terminology and Language Practice of Specialists]. Kyiv, 356 p. [in Ukrainian].
Oser, F., Oelkers, J. (2001). Die Wirksamkeit der Lerhrerbildungssysteme. Von der Allrounderbildung zur Ausbildung profesioneller Standards [The Effectiveness of Teacher Education Systems. From General Education to Training in Professional Standards]. Zürich: Rüegger Verlag, 608 p. [in German].
Polonska, T.K. (2021). Mizhkulturna inshomovna kommunikatyvna kompetentnist yak osnova navchannia inozemnoi movy v suchasnіy himnazii [Intercultural Foreign Language Communicative Competence as the Basis for Teaching Foreign Languages in Modern Gymnasiums]. Trends in Ensuring the Quality of Education: Materials of the International Scientific and Practical Conference. pp. 44–46. [in Ukrainian].
Suciu, A.I. & Mata, L. (2011). Pedagogical Competence – The Key to Efficient Education. International Online Journal of Educational Sciences. Vol. 3, No. 2. pp. 411–423. [in English].
Slovnyk-dovidnyk z ukrainskoi linhvodydaktiky: navch. posib. [Dictionary-Reference Book on Ukrainian Language Didactics: Educational Handbook]. (Ed.). M. Pentyliuk. Kyiv, 2015. 320 p. [in Ukrainian].
Whitty, G. (2024). Professional competences and professional characteristics: the Northern Ireland approach to the reform of teacher education. Developing competent teachers. pp. 86–97. [in English].
Yurieva, A.K. & Tishchenko, O.M. (2014). Kompetentsiia, kompetentnist, mizhkulturna kompetentnist uchytelia: sutnist i zmist [Competence, Competency, Intercultural Competence of the Teacher: Essence and Content]. Kharkiv National Pedagogical University named after H.S. Skovoroda: Means of Educational and Research Work. No. 42. pp. 169–182. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.