ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В УЧНІВ СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.312404

Ключові слова:

міжкультурна компетентність; учні середньої школи; глобалізація; навчання іноземних мов; педагогічні підходи; соціокультурні аспекти; толерантність; міжкультурна комунікація; викладання; освіта.

Анотація

У статті розглядаються теоретичні основи міжкультурної компетентності учнів середньої школи в умовах глобалізації. Підкреслюється важливість розвитку навичок міжкультурної комунікації як складової освітнього процесу, особливо в контексті навчання іноземних мов. Аналізуються різні методичні підходи до формування міжкультурної компетентності, що включають педагогічні та соціокультурні аспекти. Визначається роль шкіл у розвитку толерантності та відкритості до культурних відмінностей, а також виклики, з якими стикаються вчителі у цьому процесі. Обґрунтовуються рекомендації щодо подальших досліджень у сфері міжкультурної освіти.

Біографії авторів

Галина Намачинська

кандидат філологічних наук, доцент кафедри німецької та французької мов і методики їх навчання Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Софія Стахів

студентка факультету української та іноземної філології Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bobrova, A. Formuvannia mizhkul'turnoi kompetentnosti uchniv osnovnoi shkoly na osnovi naochnosti [Formation of Intercultural Competence of Primary School Students Based on Visual Aids]. Available at: http://eprints.zu.edu.ua/28122/1/Bobrova.pdf (Accessed 20 Aug. 2024). [in Ukrainian].

Hladka, O. (2019). Formuvannia mizhkulturnoi kom¬pe¬tentnosti na zaniattiakh z inozemnoi movy v umovakh peduniversytetu [Formation of Intercultural Competence in Foreign Language Classes in the Conditions of a Pedagogical University]. Research Bulletin. Series: Philological Sciences. No. 175. pp. 810–813. [in Ukrainian].

Zorina, A.E. & Hladka, O.V. (2018). Formuvannia mizhkulturnoi kompetentnosti uchniv starshoi shkoly u protsesi navchannia inozemnoi movy [Formation of Intercultural Competence of High School Students in the Process of Foreign Language Learning]. Kryvyi Rih, pp. 194–201. [in Ukrainian].

Liakopoulou, M. (2011). The Professional Competence of Teachers: Which qualities, attitudes, skills and knowledge contribute to a teacher’s effectiveness [The Professional Competence of Teachers: Qualities, Attitudes, Skills, and Knowledge That Enhance Teacher Effectiveness]. International Journal of Humanities and Social Science. Vol. 1, No. 21. pp. 66–78. [in English].

Metodyka vykladannia anhlijskoi movy: navchalno-metodychnyi posibnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [Methods of Teaching English: Educational and Methodological Handbook for Students of Higher Educational Institutions]. (Ed.). I.V. Kholod. Uman, 2018. 165 p. [in Ukrainian].

Omelchuk, S.A. (2019). Suchasna ukrainska linhvodydaktika: normy v terminolohii i movna praktyka fakhivtsiv [Modern Ukrainian Language Didactics: Norms in Terminology and Language Practice of Specialists]. Kyiv, 356 p. [in Ukrainian].

Oser, F., Oelkers, J. (2001). Die Wirksamkeit der Lerhrerbildungssysteme. Von der Allrounderbildung zur Ausbildung profesioneller Standards [The Effectiveness of Teacher Education Systems. From General Education to Training in Professional Standards]. Zürich: Rüegger Verlag, 608 p. [in German].

Polonska, T.K. (2021). Mizhkulturna inshomovna kommunikatyvna kompetentnist yak osnova navchannia inozemnoi movy v suchasnіy himnazii [Intercultural Foreign Language Communicative Competence as the Basis for Teaching Foreign Languages in Modern Gymnasiums]. Trends in Ensuring the Quality of Education: Materials of the International Scientific and Practical Conference. pp. 44–46. [in Ukrainian].

Suciu, A.I. & Mata, L. (2011). Pedagogical Competence – The Key to Efficient Education. International Online Journal of Educational Sciences. Vol. 3, No. 2. pp. 411–423. [in English].

Slovnyk-dovidnyk z ukrainskoi linhvodydaktiky: navch. posib. [Dictionary-Reference Book on Ukrainian Language Didactics: Educational Handbook]. (Ed.). M. Pentyliuk. Kyiv, 2015. 320 p. [in Ukrainian].

Whitty, G. (2024). Professional competences and professional characteristics: the Northern Ireland approach to the reform of teacher education. Developing competent teachers. pp. 86–97. [in English].

Yurieva, A.K. & Tishchenko, O.M. (2014). Kompetentsiia, kompetentnist, mizhkulturna kompetentnist uchytelia: sutnist i zmist [Competence, Competency, Intercultural Competence of the Teacher: Essence and Content]. Kharkiv National Pedagogical University named after H.S. Skovoroda: Means of Educational and Research Work. No. 42. pp. 169–182. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-06

Номер

Розділ

Статті