ОСОБЛИВОСТІ СТРАТЕГУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.313802Ключові слова:
стратегія; інклюзивне середовище; місія; стратегічні завдання; операційні завдання; партнерство; доступність.Анотація
У статті актуалізовано проблеми реалізації головної мети соціального розвитку на сучасному етапі – створення суспільства для всіх. Розкрито нормативно-правове підґрунтя, мету, зміст й складові стратегії формування інклюзивного освітнього середовища закладу, встановлено чинники впливу на його ефективність. Основна мета полягає у висвітленні місії та візії освітнього закладу з інклюзивним навчанням, змісту освіти, особливостей освітнього середовища, цінностей, стратегічних цілей і завдань у процесі стратегування. Проаналізовано напрями діяльності, виокремлено стрижневі принципи, визначено основні етапи створення та реалізації стратегії закладу освіти.
Посилання
Derzhavna sluzhba yakosti osvity pro rol zasnovnyka u rozroblenni stratehii rozvytku zakladiv osvity v hromadi [State Education Quality Service on the role of the founder in developing a strategy for the development of educational institutions in the community]. Available at: https://sqe.gov.ua/strategia-shkoly-zasnovnyk-gromada/ [in Ukrainian].
Riabova, Z.V. (2014). Marketynhova stratehiia yak skladova osvitnoho marketynhu i mekhanizm zabezpechennia konkurentospromozhnosti navchalnoho zakladu [Marketing strategy as a component of educational marketing and a mechanism for ensuring the competitiveness of an educational institution]. Bulletin of postgraduate education: collection of scientific papers. No. 10. pp. 134–145. [in Ukrainian].
Sushchenko, L.O. (2015). Pedahohichni innovatsii: vid stratehii do realizatsii [Pedagogical innovations: from strategy to implementation]. Alfred Nobel University Journal of Pedagogy and Psychology. No. 2. pp. 302–307. [in Ukrainian].
Tovkanets, H. & Kryshinets-Andialoshii, K. (2023). Prohrama rozvytku zakladu zahalnoi serednoi osvity: sutnist i zavdannia [Development program of the institution of general secondary education: essence and tasks]. Youth & market, No. 3 (211). pp. 31–37. [in Ukrainian].
Kholod, B.I. & Dashevska, O.V. (2011). Metodyka vyboru ta obgruntuvannia stratehii rozvytku vyshchoho navchalnoho zakladu [Methodology of selection and substantiation of the development strategy of a higher educational institution]. Academy Review. No. 2. pp. 35–37. [in Ukrainian].
Kholod, B.I. & Dashevska, O.V. (2012). Suchasnyi instrumentarii vyboru operatsiinykh stratehii rozvytku VNZ [A modern toolkit for choosing operational strategies for the development of a higher educational institution]. Academy Review. No. 1. pp. 36–39. [in Ukrainian].
Tsehelnyk, T., Yashchuk, I., Kasianova, T., Tkachuk, Yu. & Ryzhak, Yu. (2023). Profesiina pidhotovka maibutnikh pedahohiv do formuvannia partnerskykh stosunkiv mizh uchasnykamy osvitnoho protsesu v inkliuzyvnykh klasakh zakladu zahalnoi serednoi osvity [Professional training of future teachers for the formation of partnership relations between participants of the educational process in inclusive classes of the institution of general secondary education]. Youth & market, No. 9 (217). pp. 69–80. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.