ОСОБЛИВОСТІ СТРАТЕГУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.313802

Ключові слова:

стратегія; інклюзивне середовище; місія; стратегічні завдання; операційні завдання; партнерство; доступність.

Анотація

У статті актуалізовано проблеми реалізації головної мети соціального розвитку на сучасному етапі – створення суспільства для всіх. Розкрито нормативно-правове підґрунтя, мету, зміст й складові стратегії формування інклюзивного освітнього середовища закладу, встановлено чинники впливу на його ефективність. Основна мета полягає у висвітленні місії та візії освітнього закладу з інклюзивним навчанням, змісту освіти, особливостей освітнього середовища, цінностей, стратегічних цілей і завдань у процесі стратегування. Проаналізовано напрями діяльності, виокремлено стрижневі принципи, визначено основні етапи створення та реалізації стратегії закладу освіти.

Біографія автора

Наталія Матвеєва

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти та освітніх інновацій Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Посилання

Derzhavna sluzhba yakosti osvity pro rol zasnovnyka u rozroblenni stratehii rozvytku zakladiv osvity v hromadi [State Education Quality Service on the role of the founder in developing a strategy for the development of educational institutions in the community]. Available at: https://sqe.gov.ua/strategia-shkoly-zasnovnyk-gromada/ [in Ukrainian].

Riabova, Z.V. (2014). Marketynhova stratehiia yak skladova osvitnoho marketynhu i mekhanizm zabezpechennia konkurentospromozhnosti navchalnoho zakladu [Marketing strategy as a component of educational marketing and a mechanism for ensuring the competitiveness of an educational institution]. Bulletin of postgraduate education: collection of scientific papers. No. 10. pp. 134–145. [in Ukrainian].

Sushchenko, L.O. (2015). Pedahohichni innovatsii: vid stratehii do realizatsii [Pedagogical innovations: from strategy to implementation]. Alfred Nobel University Journal of Pedagogy and Psychology. No. 2. pp. 302–307. [in Ukrainian].

Tovkanets, H. & Kryshinets-Andialoshii, K. (2023). Prohrama rozvytku zakladu zahalnoi serednoi osvity: sutnist i zavdannia [Development program of the institution of general secondary education: essence and tasks]. Youth & market, No. 3 (211). pp. 31–37. [in Ukrainian].

Kholod, B.I. & Dashevska, O.V. (2011). Metodyka vyboru ta obgruntuvannia stratehii rozvytku vyshchoho navchalnoho zakladu [Methodology of selection and substantiation of the development strategy of a higher educational institution]. Academy Review. No. 2. pp. 35–37. [in Ukrainian].

Kholod, B.I. & Dashevska, O.V. (2012). Suchasnyi instrumentarii vyboru operatsiinykh stratehii rozvytku VNZ [A modern toolkit for choosing operational strategies for the development of a higher educational institution]. Academy Review. No. 1. pp. 36–39. [in Ukrainian].

Tsehelnyk, T., Yashchuk, I., Kasianova, T., Tkachuk, Yu. & Ryzhak, Yu. (2023). Profesiina pidhotovka maibutnikh pedahohiv do formuvannia partnerskykh stosunkiv mizh uchasnykamy osvitnoho protsesu v inkliuzyvnykh klasakh zakladu zahalnoi serednoi osvity [Professional training of future teachers for the formation of partnership relations between participants of the educational process in inclusive classes of the institution of general secondary education]. Youth & market, No. 9 (217). pp. 69–80. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-02

Номер

Розділ

Статті